Heratorpets Vinja

Alla inlägg under januari 2013

Av Heratorpets Vinja - 10 januari 2013 23:45

Jaha, så har det snöat lite igen. Får se hur länge det får ligga kvar denna gången. Men huu vad kallt det blåst ute idag   . Blåste verkligen små jävlar ute   .


Eftersom jag varit i stan idag så blev det en tur vid Våtmarken, men där blåste det ju ännu värre så det blev bara en kortis på ca 3 km   . Att fota gick inte så bra heller   , det blåste ju så mycke att händerna blev stel frusna.


Men några blev det och dom kommer här.


 

Full fart på Bozza som vanligt.


 


 

Så mysigt med lite snörullning tycker Vinja.


 

Som vanligt så kom det farande en nyfiken Bozza.


 


 

Lite bus.


 

Grått och mulet.


 

Tjoohoo, nu kommer vi.


 

Lite galler träning.


 

Min fina busfia.


 

Bozza vill busa men kolla Vinjas min.


 

Full fart efter bollen.


 

Självklart vann Vinja.


 

Vill gärna ha morsans boll.


 

Äntligen lite dragkamp.


 

Mina fina två   .


 

Du matte säg åt henne att släppa.


Ja så har våran dag sett ut, ska bli spännande se om det är snö eller slask i morgon bitte när man vaknar.


Nu vill jag ha sol   så man kan fota lite bättre.....


Natti, Natti   .







Av Heratorpets Vinja - 9 januari 2013 21:46

Usch vad grått och trist det varit här idag   . Har varit mörkt och kommit ner både regn och snö.


Kände mig rätt seg efter jobbet idag så det blev bara en kortis på ca 3 km uppe i Nyby skogen. Eftersom det både regnade och var redan rätt mörkt ute så blev det en kameralös promenad. Kändes himla konstigt att inte ha den med   .


Så det ända kortet idag blev ett med mobilen som tyvärr blev lite mörkt. Får hoppas på bättre väder i morgon, kommer iaf vara lite ljusare hoppas jag då jag har em skift i morgon och kan gå på fm   .


 

Flickorna i skogen. Blev förvånad att det var så mycke snö kvar där.


Ha det så bra ni alla och natti natti på er   . 

Av Heratorpets Vinja - 8 januari 2013 22:15

I morse när jag vaknade så snöade det massor, kom snöflingor stora som dasslock   . Var trist väder hela fm men nån gång under dagens så kom solen fram   . Tyvärr så hinner man ju inte se den så länge när man slutar kl 2 men lite såg jag av den i alla fall   .


Så mycke variationer på promenadvägar blir det inte då det är halt på många ställen, så det blev en tur mot Våtmarken på ca 5 km idag igen.


Lite bilder han jag få med lite sol på   , bara hålla tummarna för flera såna dagar .


 

Lillskruttan.


 


 


 


 

Lite bus.


 

Gott med pinne tycker Vinja.


 

Stolt Bozza som snott morsans pinne.


 

Han få se lite av solen.


 


 


 

Min söta Bozza.


 

Man får inte missa bryggan.


 

Lite blå himmel han jag se.


 

Bozza kämpar med en redig pinne.


 

Sötis.


 

Bozza med pinnen.


 


 


 

Dragkamp.


 

Mattes sötnos   .


 


 

Min fina Vinja   .


Som vanligt så sätter jag mig här alldeles försent så nu är klockan snart 22,30   . Bäst skynda fixa det som ska göras och sen hoppa i sängen   .



Av Heratorpets Vinja - 7 januari 2013 21:57

Direkt jag slutat jobbet idag så susade jag hem och hämtade tjejerna för en promenad   . Gäller att skynda sig om man ska slippa gå i mörkret.


Tyvärr så har det varit en ännu grå och trist dag här utan sol   . För att slippa halka omkring så blev det åter en sväng vid Våtmarken. Vi var ute ca 1,30 och gick 5 km i dag.


Blev tyvärr inte så mycke bilder men dom som blev kvar efter rensning kommer här. Att det blev så några kort beror på att jag pratade med Bärras matte Lena i telefonen, och fota och hålla i mobilen samtidigt funkar inte så bra   .


 

Riktigt nyfiken är hon Bozza och ska undersöka allt.


 

Spännande nyheter.


 

En bra pinne är aldrig fel.


 

Bryggan var också tvungen att inspekteras.


 

Hör du du morsan, kan vi inte dela på pinnen lite.


 

Kul med lite dragkamp.


Är två fm kvar så det börjar bli dags göra sig klar och hoppa i sängen.


Prognosen säger sol i morgon   , men det är jag attans tveksam till   .

Av Heratorpets Vinja - 6 januari 2013 21:30

Idag så har solen lyst med sin frånvaro och det har varit attans grått och trist ute   .


Men det var ju i alla fall inte kallt och det regnade inte, så strax efter kl 12 så gav vi oss ut på en promenad. Det blev en sväng ut mot Kolsta på delvis halkiga vägar, men jag hade tagit med tantvarningarna och kunde sätta på fötterna   . Så det gick rätt bra   .


Vi hittade en snölös backe också idag så det blev ett litet uppletande för tjejerna vilket var uppskattat   . Blev tyvärr bara en smal korridor men det fick duga för Vinja. För Bozza blev det lite valpuppletande.


Vi var ute nästan 2,5 timmar och fick ihop ca 6,5 km. Så som ni märker var inte farten så hög. Tar ju lite tid med allt fotande och uppletandet.


Var ju som sagt attans skumt ute fast det var mitt på dagen   , så det blev att fixa med bilderna som vanligt. Här kommer i alla fall dagens skörd.


 

Vägen ut mot udden var på en del ställen rätt halkig.


 

Ingen sol så långt ögat kan se....


 

Men hallå där....Ska ni bara gå när jag fotar.....


 

Min lilla Bozza.


 

Så nyfiken.


 

Att gå på bryggor är kul.


 

Lycka är en egen pinne.


 

Hallå morsan...Kan du dela med dig då....


 


 


 


 

Hur hon än försökte så inte fick tag på pinnan Bozza.


 

Jaha, är det dags igen då.


 

Här var det rena isgatan.


 

Min söta lilla piraya.


 

Fortfarande grått och trist.


 

Så här såg det också ut på våran promenad.


 

Bozza uppletande, tyvärr suddig. Fick inga bra bilder alls när dom letade.


 

En suddig Vinja med sitt föremål.


 

Duktig flicka som hittade alla sakerna.


 

Inte lätt behöva sitta bunden när morsan får leta. Hon skrek som bara den för hon var tvungen sitta fast.


 

Men vad då, ska vi inte göra nått mera....


 

Litet bustroll på stenen.


 

Mina fina tjejer.


 

Söt liten Bozza.


 

Min fina Vinja.


Nu är klockan 21,30 så med lite tur så kan jag komma i säng i tid idag. Min väckar klocka ringer ju nämligen 4,30 i morgon bitti   . Inte kul alls   .


Hoppas att ni haft en bra helg ni alla där ute   .

Av Heratorpets Vinja - 5 januari 2013 23:32

Idag så har Mia och Greta varit här och gått promenad med oss   . Träffades vid Våtmarken och gick en sväng, det är ju bra väg där nu när den mest snön/isen försvunnit och sen har man ju bra uppsikt.


Var lite orolig för hur Vinja och Greta skulle funka ihop. Greta är ju snart 2 år och jag hade inge ening om hon tänkt kaxa upp sig mot henner eller inte. Men det gick riktigt bra med tanke på att det var ett år sen dom träffades.


Det som inte gick så bra, som jag trodde skulle gå bra var Greta och Bozza. Greta var alldeles för på lillskruttan och tryckte till henne hela tiden även fast hon låg ner   . Bozza tyckte tillslut att hon var riktigt läbbig så Greta fick gå kopplad en bra bit.


Efter ett tag så testade vi släppa igen och försökte vara med och säga till ordentligt när Greta började dryga sig och efter mycke tjat så funkade det rätt bra   . Men man fick vara med hela tiden och kolla så inte lilla fröken blev kaxig igen.


Vi var ute i 2 timmar men promenaden blev bara 5 km. Blev ju en hel del fotandes och även se till att alla flickorna höll sig i skinnet   .


Vi hade lite sol i början av våran promenad   , men tyvärr så försvann den efter ett tag   . Blev som sagt en väldans massa fotande och här är dom som blev kvar och även lite fixade.


 

Mia och Greta.


 

Bozza tycker Greta är riktigt läskig.


 

Fina Greta.


 

Mia, Greta och Vinja.


 

Hela gänget läser nyheter.


 

Greta och Bozza.


 

Lillskruttan.


 

Alla tre flickorna.


 

Greta och Vinja letar harlortar.


 

Lilla Bozza.


 

Hela gänget letar harlortar.


 

Usch vad du är läbbig tycker Bozza.


 


 


 


 

Kul att busa lite med morsan.


 

Tar sig en liten paus.


 

Greta hälsar på Vinja. Trodde det skulle bli en fajt här när hon kom med så hög svans.


 

Men Vinja struntade i henne.


 

Godis utdelning hos Mia.


 

Greta.


 

Greta och Bozza.


 

Söta Greta.


 

Tänker spana vid ån lite.


 

Så härligt med solen.


 

Greta och Bozza.


 

Usch, nu blev hon så där arg igen   .


 

Bozza har hittat en isbit som var god.


 

Mina lilla fina flicka   .


 

Bozza kommer och Greta gör sig beredd....


 

För ett "anfall" som vi tyvärr inte han med.


 

Greta ligger en liten mini platsliggning.


 


 

Då passar jag på att fota lite.


 

Duktig flicka.


 


 

Mera bilder på Greta.



   

På slutet så blev det även lite lek korta stunder.


 

Bäst att akta sig....


 

Bozza hittade sig en pinne.


 

Bozza, Vinja och Greta.


 

Bozza.


 

Vinja.


 

Greta.


 

Lite mera sol, fast så mörkt var det inte som det ser ut på bilden.


 

Lite miljöträning på gallret.


 

Mia med alla flickorna.


 

Vad då, jag ska inte bada....Skulle bara smaka lite på vattnet   .


Var en riktigt skön promenad och kul att det blev mycke bättre på slutet   . Bara hoppas att dom kan träffas snart igen så Greta kan lära sig vara lite lugnare när hon leker med Bozza. Om nu Mia törs komma hit igen efter att jag skällt på hennes hund idag......


Hoppas att ni alla haft en braig lördag och att ni också fått se solen   .





Av Heratorpets Vinja - 4 januari 2013 23:58

Har varit riktigt fin dag idag med sol hela dagen   . Det tråkiga är bara att man jobbat och inte hunnit vara ute och njutit i det fina vädret   .


Blev även idag en tur mot Våtmarken eftersom det inte är så halt där   . Dagens promenad blev lite drygt 5 km.


Blev en hel del fotande men det var tyvärr rätt många som blev dåliga   . Det blev några kvar men dom var tvungna att fixas lite för att kunna användas   .


 


 


 


 

Nerbrottad av morsan.


 

Vinja på hugget.


 

Poserade lite också.


 

Ån i solsken.


 

Solen på väg ner.


 


 

Bozza bus.


 

Ute på lilla bryggan.


 


 

Blev även en koll på stora bryggan.


 

Mums med is.


 


 

Fina Vinja.


 

Bozza har kul med en gren som hon hittade.


 

Vinja hittade en mumsig pinne.


 

Så vackert när solen är på väg ner.


I morgon så kommer Mia och Greta hit för att gå en promenad. Får se hur det funkar med Vinja och Greta för nu var det jätte länge sen dom träffades.


Beror lite på hur kaxig Greta.


Bäst gå och sussa så man är pigg i morgon.


Natti, Natti   .

Av Heratorpets Vinja - 3 januari 2013 22:30

Klockan har som vanligt rasslat iväg alldeles för fort så det blir en snabb blogg idag.


Måste först berätta att idag så blir Bozza 7 månader   , attans vad tiden gått fort. Tyckte inte det var länge sen hon bara var en liten plutt.


Bozza 2 dagar. 


Bozza 6 dagar.


 

Bozza 7 månader.  


Här kommer några kort på Bozzas bror Bärra som liten plutt också.


 

Visst var han söt lilla Bärra   .


Blev bara en kortis idag på nästan 4 km vid Våtmarken. Var supertrist väder så korten blev där efter.


Men här kommer iaf några kort från dagens promenad.


 

Vinja älskar att snörulla.


 

Vinja håller koll på dottern.


 

Vadå, jag tänke inte gå ner till vattnet....


 

Stretching.


 

Kollar gallret lite.


 

Stopp där flickor, för tidigt för att bada....


 

Skönt slippa halka.


 

Bozza spanar efter fåglar.


Ja, nu är det sängen som gäller om jag inte ska få sova lika lite i natt.


Natti, Natti   


 

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards