Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 2 februari 2013

Av Heratorpets Vinja - 2 februari 2013 23:59

Blev även idag en skaplig promenad för oss   . Blev en sväng hemma mot Viggeby och förbi Glömsta gård och hem. Tyvärr så var den vägen mycke sämre än att gå vid Våtmarken   . Den var både mycke halare och mindre sol då det inte var lika öppet överallt där. Tur man har broddarna med sig för annars hade man nog halkat om kull   .


Vi var ute nästan 2 timmar och 30 min och fick ihop 7,3 km. Går inte så fort när man ska fota en massa när man går   .


Vi gick förbi ett bra gärde när vi gick och tanken var att när vi kom hem skulle jag spårat med tjejerna. Men både jag och Bozza var rätt trötta så det kändes inte riktigt rätt. Får ta det en annan dag när vi inte gått så långt.


Här är korten på dagens sväng.


 

Var super halt här.


 

Tror Vinja tycker jag är långsam....


 

Vid gärdet var det nästan lika halt.


 

Läskigt när det låter om isen.


 

Här luktade det nått spännande.


 

Fanns gott om "goda" harpluttar.


 

Men fota snabbt då så jag slipper stå här....


 

Fina Vinja.


 

Lilla bustrollet.


 

Vägen upp mot Gärdtre gård.


 

Fick posera lite på vägen.


 

Sötnosar   .


 


 

Mina fina flickor.


 

Härligt blå himmel hade vi.


 

Bozza vill busa lite.


 

Men morsan är slö som vanligt.


 

Ett litet ryck fick hon.


 

När man gått långt är det skönt att vila lite   .


Var rätt sega allihopa när vi kom hem så det blev lite slappande i soffan några timmar   , det var så sköönt   .


Bara hoppas att fi kan få njuta av det fina vädret i morgon också för man blir så mycke gladare när solen lyser ute   .


Sköt om er och natti, natti   .

Av Heratorpets Vinja - 2 februari 2013 09:30

Var meningen att jag skulle bloggat igår kväll när jag kom hem men efter jag fixat till alla korten som jag tagit under dagen så satt jag nästan och somnade vid datan   . Så istället för att plåga mig och försöka hålla mig vaken så blev det att gå och sussa lite i stället   .


Vi hade helt underbart väder här igår med sol   och en härligt blå himmel   . Blev som vanligt en sväng vid Våtmarken då man vill ju gå i solen när den äntligen är framme.


Eftersom vi inte hade nått uppbokat innan promenaden så han vi äntligen med en lite längra promenad   , han gå hela varvet runt Våtmarken och fick ihop nästan 7,5 km och vi var ute i nästan 2 timmat. Det var såå underbart   . Var inte speciellt sugen att åka och jobba sen kan jag erkänna   .


Här kommer iaf gårdagens bilder som jag tog.


 

Solen lyste så vackert.


 

Vinja och Bozza vid ån.


 

Vi tar en solbild till.


 

Inte lätt veta var bryggan är när det finns en massa is.


 

Lilla skruttan.


 

Kanon blå himmel hade vi.


 

Poserar vid Våtmarken.


 

Fina Vinja.


 

Söta Bozza.


 

Bozza kollar lite nyheter.


 

Så fin   .


 

Kollar läget vid Våtmarken.


 

Här kommer Vinja.


 


 

Vinja i busar tagen.


 

Kan det finnas nån liten anka här måntro....


 

Hittat en väldans bra pinne.


 

Mattes hjärtegryn   .


Verkar som om vi får kanon väder idag också för solen skiner så fint ute   . Måste börja fundera på var vi ska gå idag då så man kan få lite sol på sig   . Lite trist gå Våtmarken igen men där lyser ju iaf solen. Får fundera lite medans jag äter frukost.


Det var det som hände igår. Får se om det blir en ny blogg i kväll, måste väl nästan det så jag inte ska ligga efter igen   .

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards