Heratorpets Vinja

Alla inlägg under mars 2013

Av Heratorpets Vinja - 14 mars 2013 23:50

Man är rätt seg efter man gjort en massa fm-skift   så idag var det så skönt med lite sovmorgon   . Är em-skift som gäller resten av veckan   .


.


Eftersom matten var segstartad idag så blev det bara en liten kort sväng ut mot udden och runt Torsharg som blev nästan 3,5 km. Får hoppas jag är piggare i morgon så det kan bli en bättre promenad   . 


.


Blev inte så mycke kort idag då inspirationen inte var på topp. Men en blogg utan kort är ju jätte tris så lite kort kommer det här.


.


 

Ser ut som om Vinja ger Bozza en uppläxning.


           

Idag så var det en bryggkollar dag, det var länge sen.


         

Lite posering och gruppfoton måste man ju ha.


.


Klockan har precis paserat midnatt och nu är jag verkligen jätte trött och ska gå och sova så natti natti på er   . 



Av Heratorpets Vinja - 13 mars 2013 23:45

I morse så försov jag mig lite till jobbet, hade glömt satta på larmet på mobilen innan jag la mig   . Brukar normala fall gå upp 4,30 men idag så vaknade jag strax före kl 5. Så det var bara sätta fart och med hundarna men jag tycker jag var duktig ändå för jag kom bara 10 min försent till jobbet   .


.


Solen har lyst i flera dagar nu   och det är ju kanon skönt   . Igår efter jobbet så åkte vi till Våtmarken för att gå en promenad, den blev ca 5 km.


.


Idag så blev det en tur ut mot Kolsta som blev ca 7,5 km och idag så hade vi sällskap av Vinjas son och hans matte   .


.


Bilderna idag är tagna både från gårdagens promenad och idag.


.


 

Vinja och Bozza vid tornet vid Våtmarken.


 


 

Inga problem i trätrappan som är lite brant, hon sprang själv upp och ner.


 


 

Lite bus med morsan.


 

En gås fick vara med också.


 

Hon är knäpp lilla Bozza, allt man kan karta upp på ska hon upp på.


 

Så mysigt att rulla tycker Vinja.


 

Galler är inga problem för lilltjejen.


 

Som sagt, allt ska hon upp på.


 

Lutande plåt golv går bra det också.


 

Sötnosar.


 

Min fina kloka Vinja.


 

Busungen Bozza.


 

Har nästan samma stil mor och dotter.


 

Vinja med en bra pinne som hon hittade.


 

Våga ta den om du törs.....


 

Lillskruttan.


 

Inte lätt posera när det finns massa intressant runt omkring.


 

Min lilla sötnos.


 


 

      .


 

Mina raringar.


 

Vinja med sina barn.


 


 


 


 

Kul att busa med halvbrorsan.


 


 

Samma motiv med två olika inställningar.


.


Efter promenaden idag så var vi alla trötta och hamnade i soffan en stund och sov lite   , åhh vad skönt det var. I morgon är det som sagt em skift så det ska bli så skönt med lite sovmorgon   .


Så om det ska bli nån extra sömn så är det nog dags börja göra sig ordning och orientera sig till sängen.


.


Ha det så bra ni alla så får vi se om vi hörs i morgon   .


 

Av Heratorpets Vinja - 12 mars 2013 21:52

Då har jag äntligen lyckats få till lite bilder från våran valpträff i söndags med Vinjas B-kull. Det var 4 valpar sammanlagt och det var Bosco, Bessie, Bärra och Bozza.


.


Vi började våran träff med att gå en promenad. När det var avklarat så åkte vi till Örebro BK för lite fika. Efter det så fick alla göra lite uppletande, blev bara lite för alla var trötta.


.


Här kommer en del av alla bilder som togs.


.


 

Bosco, Bessie bakom, Vinja och Bozza.


 

Bozza, Vinja, Bessie och Bärra.


 

Therese/Bosco, Monika/Bessie och Lena med Qalle och Bärra.


 

Bessie.


 

Bozza, Bessie och Bosco.


 

Hela gängt.


 

Bozza som skull upp på alla stnar och stockar som hon hittad.


 

Bessie.


 

Vinja har ett litet samtal med dottern Bessie.


 



 

Lena och Bosco kampar innan uppletandet.


 

Bosco hittade sitt föremål.


     

Fina Bosco.


 

Monika, Bessie och Lena.


 

Bessie och Lena.


 

På väg ut.


 

Letar.


 

Tvii vad illa den smakade.


         

Söta Bessie.


   

Bärra ute och letar och hittar sin sak.


   

Min söta lilla Bozza.


       

Fina gossen Bärra.


 

Lena och Bärra.


.


Ja det var lite bilder från våran valpträff. Nu är det hög tid att fixa mackor och en massa annat inför morgondagen.


.


Ha det så bra så hörs vi kanske i morgon   .


 



Av Heratorpets Vinja - 11 mars 2013 22:05

Helgen har jag och tjejejrna tillbringat hemma hos Lena och Bärra. Kom dit när jag slutat jobba på em/kvällen.


.


I lördags så var vi hemma hos Lenas kompis Hea som har Alfabrukets kennel som har valpar efter Aspirants Dekov som även är pappa till våra voffsingar.


.


I söndags så hade vi valpträff med B-kullen, det var Bozza, Bärra, Bosco och Bessie som var med. Två av grabbarna kunde tyvärr inte komma.


.


Blev nåågot många kort tagna, ca 1100 st blev det   . Hade tänkt hunnit fixa alla korten som skulle vara med i bloggen men tyvärr så han jag inte   . Klockan är snart halv 11 och jag ska upp tidigt. Så idag så kommer det några huvudbilder på Raja och hennes valpar. Kommer tyvärr inte ihåg vad valparna heter men får kolla ändå.


.


 

Hassemanns Rymma "Raja"


Här kommer korten på hennes valpar, 10 st blev det. Titta och njut.


.


                   


Så söta dom var hela högen   .


.


Nu är det hög tid att rasta tjejerna och fixa inför morgondagen. Med lite tur så hinner jag fixa med korten från helgens valpträff och från när vi var hemma hos Lena och Bärra i morgon.

Av Heratorpets Vinja - 7 mars 2013 21:47

Blir en snabb blogg idag eftersom jag måste försöka komma i säng snart. Hade vändskift igår så därför blev det ingen blogg igår   .


.


Igår så blev det en tur mot Våtmarken i solen och vi fick ihop ca 5,5 km. Kameran var självklart med i det fina vädret   .


.


Idag så blev det också en tur vid Våtmarken men från andra hållet och tyvärr inte så långt, lite drygt 3 km och kameran var med även idag. Var som sagt helt underbart väder med blå himmel och sol   .


.


Här kommer bilderna från igår och idag.


.


 

Lite dragkamp med morsan.


 

En glad Bozza som vann pinnen.


 


 


 


 


 

Vinja var busig och lekte lite med sin dotter.


 

Var självklart tvungen och fostra lite.


 

Bozza blåser bubblor i vattenpölen.


 

Bra det finns bänk att vila sig på.


 

Sötnosen.


 


 

Mina söta flickor.


 

Solen idag vid Våtmarken.


 

Min fina Bozza.


 

Tjejerna poserar lite.


 

Inte lätt när fåglarna stör.


 

Japp, nu sitter vi rätt.


 

Fina Vinja.


 

Fina tjejen.


 

......


Blev en massa bilder på lite fåglar som kommer här.


.


               


.


 

Söta Vinja.


 


 

Undersöker ett bord.


 

Fina morsan.


 

Solnedgång vid Våtmarken.


.


Nu måste jag skynda mig att packa för i helgen ska vi vara hemma hos Lena och Bärra, det ska så kul   .






 





Av Heratorpets Vinja - 5 mars 2013 22:43

Var tyvärr lite seg startad i morse så idag har det bara blivit en kortis ut mot udden och runt Torsharg som blev nästan 3 km.


.


Någon sol har vi inte haft här idag   , jo lite kom det fram när vi nästan var hemma. Även om inte promenaden blev så lång så han det i alla fall meds att ta en massa kort och dom kommer här.


.


 

Så mysigt med lite snörullning tycker Vinja.


 


 


 

Bozza med en god pinne som hon hittade.


 


 

Lite bus med morsan.


 

Min söta Bozza.


 


 


 

Vinja hittade också en pinne som smakade alldeles utsökt.


 

Min vackra Vinja.


 

Hallå.....Jag vill också ha pinnen.


 

Bozza skäller ut morsan för hon inte får leka med pinnen.


 

Lite dragkamp är kul.


 

Vinnare i kampen är Vinja.


 

Bozza fick retur match av morsan....


 

Stolt vinnare blev då Bozza   .


 

Hon är så söt min lilla tjej.


 

Inte så lätt posera när det händer saker.


 

Det var full fart på tjejerna, men så fort jag stannar för att fota så stannar Vinja och vänder sig om.


 

Lillskruttan igen.


.


Det är tråkigt att jobba em för man hinner inte så mycke   , jo om man går upp tidigt. Men vem vill gå upp för tidigt när man har chans att sova lite. Är sista chansen få sovmorgon i morgon för vi har vändskift så på torsdag morgon ringer kl 4,30   . Det är verkligen inte kul alls   .


.


Hoppas ni haft en bra dag ni alla   . Tänkte försöka komma i säng snart, om det går   så kanske man kan komma upp lite skapligt i morgon.


.


Vet inte om det blir nån blogg i morgon, men det märker ni väl   .

Av Heratorpets Vinja - 4 mars 2013 23:44

Så härligt väder det varit här idag, blå himmel och sol   . Idag så har det även blåst lite mindre så det var mycke skönare ute   .


.


Eftersom jag jobbar em så var det ingen ide att ta tid att åka iväg och gå så det blev en tur ut mot Kolsta som blev 6,7 km. Vi hade även sällskap av Vinjas son och hans matte, det var kanon att få lite sällskap på promenaden   .


.


Bilder blev det ju självklart en del och dom kommer här.


.


 

Bozza spanar in morsan som hittat en pinne.


 

Min fina Bozza.


 

Spanar.


 

Bozza på språng.


 

Bror och syster.


 

Vinja njuter av sin pinne.


 


 

Bozza vill gärna ha brorsans pinne.


 

Mor och dotter.


 

Lite mysig snörullning.


 

Hela gänget.


 

Lillskruttan.


 

Så fina dom är.


 

Snygging.


 

Bäst att akta sig när morsan är på hugget.


 

Vinja släpper inte sin pinne.


 


 


 


 

Kul att ha nån att busa med.


 

Sötnosar   .


 

Fina morsan   , fortfarande med sin pinne.


.


Efter promenaden så var det bara hem och fixa lite innan det var dags för avfärd mot jobbet.


Klockan är snart 24,00 så det är väl dags dra sig mot sängen, vore ingen höjdare om man kom in i andra andningen och somnade framåt små timmarna   .


.


Ha det så bra ni alla så hörs vi kanske i morgon   .


 

Av Heratorpets Vinja - 3 mars 2013 23:07

Även idag så har solen lyst så vackert   , men tyvärr så har det blåst lika kallt idag    . Jag hatar verkligen blåsten för det är så fruktansvårt att klä sig lagom då.


.


Idag så hade vi ju stämt träff med en tjej som har en rottis hane. Var lite orolig hur det skulle funka då en del rottis leker alldelels för hårt och jag vill inte ha några skador på mina flickor   .


.


Men det gick himla bra och dom lekte en hel del, mest lekte han och Bozza. Det ända tråkiga var att när han blev trött så skulle han rida på Bozza   och hon har ju lite svårt säga ifrån till en stor gosse som är vuxen.


.


Blev tyvärr en alldeles för kort sväng då han vilat länge pga en klo som gått av. Så dagens sväng blev 2,5 km.


.


Efter promenaden så blev det en tur till Willys och shoppa lite, sen hem och laga tre olika maträtter eftersom jag jobbar em mån-ons och har verkligen varken tid/lust/ork att laga mat på fm innan man åker till jobbet. Så drygt 3,5 timmar stod jag och lagade mat, inte kul alls   .


.


Här kommer lite bilder från våran lilla sväng idag.


.


 

Vinja, Lukas och Bozza. Bozza tycker han är lite läbbig.


 

Var inte läskigt så länge för sen blev det bus.


 

  .


 


 

Vinja och Lukas.


 

Lukas och Bozza.


 


 


 


 


 

Sen blev det en massa bus och spring.


 

Hmm, två mot en. Vad taskigt.


 


 


 

Sprang i det snöfyllde diket gjorde dom och det var kul.


 

Lukas matte med Lukas och Bozza.


 


 

Mor och dotter busar lite.


 


 

Kolla in Bozzas flygande stil.


 

Puss på dig.


 

Hmm, lipar åt fotografen.....


 

Lilla skruttan.


 

Vet inte vad hon spanar på här.


 

Man måste ta lite paus också.


 

Det närmaste gruppbild jag fick till. Lukas ville inte alls lyssna och sitta snällt bredvid flickorna.


 

Tjejerna vet hur man poserar.


 

Min vackra Vinja   .


 

Vinja ser ut som en dvärg jämfört med Bozza när hon hukar sig.


 

Mera kort på fina Vinja.


 


 


 


 

Hade lite svårt att välja huvudbild på Bozza så ni får se allihopa   .


 

Det är mums med gammalt gräs tycke Bozza.


.


Så har våran dag sett ut idag. Måste börja tänka på att hitta till sängen för igår var det svårt hitta dit   . Tror klockan var ca 2,30 när jag la mig, men sen kollade jag på en massa saker i mobilen så klockan var 4,30 när jag somnade   . Var sen uppe igen kl 9,00 så inte blev det mycke sömn där inte   .


Är väl egentligen meningen man ska se till att sova när man är ledig så man är pigg tills man ska jobba, men med så lite sömn är det inte konstigt att man är rätt trött   .


.


Nej nu ska jag inte svamla mera utan ta och göra mig ordning och försöka sova lite   .

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards