Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 10 april 2013

Lite Bilder Från Sökträningen Hos Lena I Lördags

Av Heratorpets Vinja - 10 april 2013 23:46

Nu har jag äntligen fixat bilderna från sökträningen som vi hade när jag var hos Lena i lördags. Jobbar natt denna vecka så tiden har tyvärr inte räckt till att fixa med korten   . Men nu är dom äntligen klara   .


I lördags när jag var hemma hos Lena så var jag och Vinja med och testade lite sök. Hon tycker det är super kul   . Hon tyckte bara det var lite konstigt att man inte fick godiset direkt av figgen utan var tvungen springa till matten med sökrullen först. Hon testade med bytes handel med figgarna direkt hon tagit rullen men det funkade inte alls   .


Här kommer lite bilder från sökträningen. Först ut var Lena och Ego.


.

 

Ego på redo att ut och leta.


 

Hittar figgen i skogen.


 

Självklart får man nått gott när man är duktig,


 

Ego på väg ut igen.


   

Skäller på figgen så öronen flyger.


 

Sen får man lite gottis när man är duktig.


Sen var det Linn och Ruts tur.


.

 

Var är den nånstans....


Full fart ut.


   

Har hittat figgen och kommer med rullen som hon precis tappat.


   

Full fart ut igen och letar.


.

Nästa ut att söka var Åse och Bosse.


.

 

På väg ut.


 

Full fart på Bosse.


 

Bosse med rullen.


Sen var det Vinjas tur.


.

 

Var är dom nånstans måntro.


 

Här kommer hon med rullen i munnen.


 

Duktiga tjejen.


 

Hittade alla figgar i skogen gjorde hon Vinja.


Sen blev det en liten paus för att Åses Dora skulle ta sitt spår och här kommer några bilder på henne.


.

 

Dora i spåret.


   

Hittat en apport.


Sen var det dags för Lena och Qalle att hitta lite folk i skogen.


.

 

Qalle "skäller upp sig" på matte.


 

På väg.


 

Och full fart ut.


 

Lena och Qalle.


 

Qalle på väg till mig som figgar och samtidigt är fotograf.


 

Qalle har hittat mig.


 

Qalle på språng.


.

Sen blev det lite fotografering av lite boxrar. Det var Åses Dora, Linns Rut och Ewas Wille som fick posera lite,.


.

   

Dora.


       

Rut.


   

Wille.


.



Har inte tagit några "egna" bilder nu några dagar eftersom jag haft så det räcker att pyssla med. men i morgon så får nog kameran hänga med ut på promenaden igen   .


Har gått mot Våtmarken alla dagar den här veckan då det är bäst att gå där. Idag så hittade vi även en liten plätt att göra lite uppletande på och flickorna blev såå glada   . Dom tycker det är super kul bägge två.


Så det blir kanske lite uppletande på morgondagens promenad också, och med lite tur kan det bli lite kort från det också.


Ha det så bra nu ni alla. Jag hoppas att natten går fort så jag får hem och sova lite   .

 
 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

11 april 2013 05:48

Jag vill verkligen komma igång med söket med Fjant och fortsätta med Debbie - men tiden har bara inte räckt till det senaste! :/

http://www.henrikolsson.eu

 
Jessica

Jessica

11 april 2013 10:54

Fina bilder! Vi kör också lite sök i spårgruppen ibland, alla hundarna tycker det är buskul :)

http://www.yrlabus.se/bloggen

 
Emma och malte

Emma och malte

11 april 2013 12:37

Vilka toppenbilder från söket! Du är verkligen duktig med kameran!
Bilen när Qalle har hittat dig är ju bara så bra :-)

Jag tänkte höra med dig ang kameran om du får oskärpa på vissa bilder ibland? Har märkt att min kamera vissa gånger har svårt att få fokus :-( Blir så irriterad när man kommer hem och ser att många av bilderna är suddiga..
Kram!!

http://cockerkillarnarsvardag.blogspot.com

 
Malin

Malin

11 april 2013 18:27

Super fina bilder :) Kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jenny o Brio

11 april 2013 20:53

Ni verkar verkligen ha haft en kalasdag!!!
Men det är inte lätt att se intelligent ut om man är boxer... Fast charm har dom så det räcker :)
Härlig bild på Qalle :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards