Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 30 juni 2013

Då Ligger Man Lite Efter Med Bloggandet Igen Då

Av Heratorpets Vinja - 30 juni 2013 23:47

Får bli en liten snabb resumé vad som hänt dom sista dagarna.


I tordags så blev det bara en kortis runt Torsharg med lite träning.


Vinja fick träna på kryp, både starter och vinklar. Sen blev det lite sakta gående med redig störning då Bozza for omkring runt morsan. Men Vinja klarade det rätt bra ändå   . En lång inkallning med bara ett ställande blev det också.


Bozza blev det lite ingångar, fritt följ, läggande. Även hon var jätte duktig   . Vi avslutade träningen med drygt 1 minuts platsliggning och det gick också bra   .


.


I fredags gick vi en promenad i Torshargs skogen på fm innan jag åkte till jobbet. Den blev ca 4,5 km.


När jag slutade vid 22,00 så gick vi ännu en promenad runt Torshälla som blev nästan 4 km. Så sammanlagt 8,5 km fick vi ihop.


Här kommer 2 bilder på Bozza från i fredags när vi gick promenad.


.


 

Bozza kollar in ett rör som dom har till att gör konstsnö på vintern.


 

Alla höga stenar eller andra saker måste man bara upp på.


.


I lördags så åkte vi till Jolle basen och simtränade lite. Blev ca 25 min för Vinja och nästan 20 min för Bozza.


Blev inte mera än så då vi på em åkte till Biltema och Ikea med dottern.


.


Idag så blev lite sena, jag vaknade vid 10-taget och tjejerna käka frukost vid halv 11   . Kom liite sent i säng och sen läste jag rätt länge så man var lite seg på fm   .


När jag piggnat till vid 1-taget så åkte vi till skogen och spårade lite. Blev inte så långa spår men det blev nog rätt lagom för det hade hunnit blivit lite varmt.


Bozza fick ett spår som var nästan 200 m långt med sammanlagt 7 apporter i och 3 snälla vinklar. Hon hittade alla pinnar och skötte sig jätte bra   , inget stress vid påsläppen men tyvärr hade hon något bråttom i spåret   .


Vinjas spår blev ca 400 m långt med 2 spetsvinklar och med 6+1 apport. Hon skötte sig också bra och hittade alla sina apporter   .


.


 

Här gick Bozzas spår.


 

Här inne had Vinja sitt spår.


 

Mina duktiga flickor efter dagens spår.


.


Passade även på att valla av en liten korridor och gjorde ett litet uppletande i skogen. Bozza fick 3 föremål som hon hittade rätt bra, det sista var lite segt men hon kan ju varit trött.


Vinja fick 4 föremål och hittade alla sina utan problem   .


.


 

Bozza har hittat ett föremål.


 

Här kommer hon med det.


 

Sitter och väntar när morsan håller på att leta.


 

Vinja med ett av alla föremål hon hittade.


.


Efter vi tränat klart i skogen så åkte vi till Jolle basen för lite simträning   . Blev bara ett kort pass på ca 15 min då dom var redan lite trötta efter skogen.


Är så kul att se att Bozza tycker det är så kul att simma nu också   . Är ju inte helt fel att hinna sätta lite muskler inför kommande höftleds röntgen i höst.


Här kommer det lite simbilder.


.


 

Redo för lite simträning.


 

Från att varit en riktig fegis i vattnet så tycker Bozza att det nu är jätte kul att simma.


 

Vinja gillar verkligen att simma.


 

Bozza på väg ut efter badsaken.


 

Sen på väg tillbaka.


 

Fina tjejerna.


 

Hallå, kan du kasta den här då åt mig.....


 

Vinja njuter i vattnet.


 

Inte lätt simma med vatten i öronen.


 

Min duktiga lilla Bozza.


 

Hon ser ju ut som en dränkt katt lillskruttan   .


.


Tanken var att vi skulle gå en promenad på kvällen sen. Men klockan rasslade på och sen blev både jag och tjejerna lite sega. Så det får vi ta i morgon istället.


Ha det så bra ni alla och natti, natti   

 
 
Malin

Malin

6 juli 2013 10:01

Så duktiga tjejer du har :)
Fina bilder , som alltid!
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards