Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 9 augusti 2014

Av Heratorpets Vinja - 9 augusti 2014 01:30

Ja då var det dags för en liten sammanfattning igen då. Har inte varit så mycke variation här då det varit så varmt   .


Vi börjar med förra vecken då jag fortfarande hade semester   .


Onsdag 30/7 Åkte vi hem till Lena och grabbarna vid lunch. På kvällen så tränade vi sök och det var Bozza som fick träna.

Det var en jobbig och tung sprungen ruta för hundarna. Bozza fick 6 skick med synretning på dom första, hade lite svårt på en men i övrigt tycker jag hon var jätte duktig   .


Torsdag 31/7 Var sökträning igen på fm. Denna gången fick både Vinja och Bozza träna   .

Eftersom det var så jobbigt dagen innan så blev det synretning för Bozza på alla 6 skicken. Vinja fick 3 skick med synretning, blev inte så många pga av hon fått en spricka i tassen och hade sko på sig.


Fredag 1/8 Blev bara slappa på tomten för hundarna hemma hos Lena och på em var det dags att åka hem då Lena skulle jobba   .


Blev tyvärr inga bilder från sökträningen på tjejerna men en gruppbild på alla kan jag bjuda på.


.

 

Hela fina gänget   .


.

Det har ju varit så varmt så det har inte blivit så mycke variation på träningen.


Lördag 2/8 Simmat ca 35 min   .


Söndag 3/8 Simmat 30 min   och så var vi och hälsade på hos Lövlunds kennel som jag redan bloggat om.


Måndag 4/8 Simmat 30 min  .


Tisdag 5/8 Åkte för att simma tjejerna men vattnet såg ut som det blommade så jag vågade inte låta dom simma. Åkte istället till Torsharg och la spår till tjejerna.


Bozza fick ett spår på ca 660 meter med 5+1, det gick kanon fast det hade gått folk över hennes spår och det även var folk som spelade fotboll precis bredvid henes spår. Hon är en pärla min lilla tjej   .


Vinja fick ett spår på ca 550 meter med 5+1. Hon hade riktigt svårt med sitt spår då jag tror dom som spelade boll hade trampat runt rätt mycke i hennes spår. Eller också hade hon bara en dålig dag   . Efter drygt halva spåret så selade jag av för hon var väldigt förvirrad vilket inte alls är likt Vinja. Men men, det är bara på det igen.


Onsdag 6/8 Bozza tränade i Treadmillen, blev 30 min varav 25 min trav i Jet Streamen   . Vinja fick vila.


Torsdag 7/8 Blev en promenad i skogen då jag inte vågade chansa med vattnet. Blev en sväng på ca 4,5 km med uppletande med 5 föremål var för tjejerna. Bägge hittade alla sakerna och var jätte duktiga   .


Här kommer lite kort från våran promenad.


.

 

Min lilla plutta.


   

En tistel.


 

Lite vackra rönnbär.


   

Lite hästar får också vara med.


 

Lite brottning i skogen.


 

Min lilla bergsget.....


 

Vad då....Ja är väl ingen get heller.....


   

Duktiga flickor efter dagens uppletande.


 

Min fina Vinja   .


 

Min söta Bozza   .


   

Det blev varmt att gå promenad. 


.

Fredag 8/8 På morgonen när jag slutat jobba åkte jag och kollade om det verkligen var någon algblomning på vårat badställe. Jösses vad glad jag blev när jag upptäckte att det varit falskt alarm och det inte alls var någon algblomning   .


Så på em blev det simträning för tjejerna   , jösses vad glada dom blev att få bada igen   . Så det blev ett pass på drygt 30 min för tjejerna.


Här kommer lite bilder när dom simmade och lite busbilder efteråt.


.

         

Så härligt att bada tycker flickorna.


 

Våran fina badplats.


 

Vinja.


   

Bozza tar ett skutt ut i vattnet.


   

Kolla in minen.


 

Sötnosarna   .


 

Hon ser lite butter ut.


   

Mina fina flickor.


           

Bozza jagar morsan som har hittat en pinne.


 

Blää vad den smakar illa   .


         

Mina fina kloka Vinja       .


   

Man måste ju torka sig när man har badat.


.

Ja då var det uppdaterat igen då. Får se när jag orkar/har tid nästa gång då. Beror väl lite på vad som hänt och om det finns några bilder.


Nu är klockan halv 2 och det är kanske dags att rasta tjejerna och och gå och sussa lite   . Finns väl risk annars att kroppen tror den ska jobba natt igen annars   .

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards