Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2014

En Helg Fylld Med En Massa Kul Träning

Av Heratorpets Vinja - 7 oktober 2014 16:15

Nu var det väldans länge sen jag bloggade så jag kommer att dela upp det i 2 olika bloggar.


Börjar med i helgen när Lena, Qalle och Bärra var här. På torsdags kväll när jag slutat jobba så kom Lena och grabbarna hit för flera dagars härlig träning   .


Fredag 3/10 Vi började med spår på en vall för alla.


Bärra fick ett spår på 480 meter med 6+slut och det gick kanon bra   .


Här kommer en massa bilder närBärra spårar.


.

                                 

Bärra var så duktig   .


.

Qalle fick ett spår 480 meter med 6+slut och han skötte sig också bra och hittade alla sina pinnar   


Här kommer lite bilder när Qalle spårar. 


.

                 

Duktiga Qalle   .


.

Bozza fick ett spår på ca 850 meter som Lena lagt. Det blåste rätt ordentligt på gärdet så det blev en hel del fladder och trams   . Det blev en hel del "trassel" men hon löst det i alla fall och hittade alla sina apporter 6+slut   .


Lite bilder när Bozza spårade.


.

               

Min duktiga flicka   , måste bara ut och träna mera när det blåser ordentligt.


.

Efter spåret så åkte vi till Eskilstuna BK för att köra lite uppletande, vallade en full ruta.


Alla tre skötte sig kanon och hittade alla sina saker   


.

 

Bärra med 1 av alla 5 föremål han hittade.


 

Qalle med 1 av av dom 5 föremål han hittade.


 

Bozza med 1 av dom 6 föremål hon hittade.


.

Sen var det dags för lite lydnadsträning.


Bozza körde igenom en del av appell momenten och så tränade vi budföring. Hon är tyvärr lite "för pigg" i lydnaden så det blir tyvärr ljud   . Så det måste vi jobba på.


Qalle fick också ett pass, dom tränade kryp och sen kommer jag inte ihåg vad mera   .


Bärra fick också ett lydnadspass. Blev budföring, fritt följ, apportering och nått mera som jag inte kommer ihåg   .


Blev tyvärr fort mörkt så det blev bara några suddiga kort på Bärras träning.


.

     

Duktiga Bärra.


.

Klockan var runt 8 när vi kom hem på kvällen så vi var alla rätt trötta   .


Lördag 4/10 Idag åkte vi till Kjula och la spår till alla 3.


Bärra fick ett spår på drygt 1000 meter med 6+slut. Han hittade alla sina apporter och skötte sig bra   .


Lite bilder från Bärras spår.


.

                     

Fina duktiga Bärra   .


.

Qalle fick ett spår på ca 760 meter med 6+slut, även han skötte sig bra och hittade alla pinnar   .


Lite bilder från Qalles spår.


.

           

Duktiga Qalle   .


.

Bozza fick ett spår på drygt 1000 meter med 6+slut som Lena lagt. Var ett litet lurigt spår då Lena lagt en bit av spåret i grusgropen. Blev verkligen imponerad av min tjej som löste det så bra   . Liggtiden var ca 1h 30 min och så lång liggtid har jag inte haft på grus förut. Jösses vad jag är stolt över min pärla   .


Lite bilder från Bozzas spår.


.

                       

Min duktiga tjej   .


.

Sen blev det uppletande för alla, 4 föremål var i en fullruta.


.

 

Bozza uppletande.


   

Bärra uppletande.


         

Qalle uppletande.


.

Sen åkte vi till klubben och tränade lite lydnad.

Idag så visade Lena mig hur jag ska träna med Bozza för att försöka få henne lite lugnare och minska pipet och "stressen". Så nu ska vi se hur det kommer funka.


Har inga bilder från lydnaden då det var för mörkt.


Söndag 5/10 Idag så var det sökträning. Det var jag, Lena och Mille som tränade.


Bozza fick 6 skick och skötte sig riktigt bra   . Är så stolt över min lilla flicka   .


Här kommer ett gäng bilder från våran sökträning.


Först ut är Qalle.


.

                           

Duktiga Qalle i söket. Blev häftiga bilder när Qalle kommer springande mot emot mig.


.

Sen var det Bozzas tur, här kommer lite bilder.


.

               

Min lilla plutta   .


.

Sen var det Mille och Majas tur.


.

           

Full fart på Maja.


.

Sist men inte minst så var det Bärras tur.


.

               

Duktiga Bärra   .


.

Efter sökträningen så tog vi ut Bozza och tränade på det Lena visade mig. Var redan skillnad på träning nr 2   . Så nu gäller det att jag kommer ihåg allt som Lena sagt och det kommer inte bli lätt   .


Ja det är vad vi gjort i helgen, har haft super kul med bästa Lena och det har varit kanon träning   .


Det som hänt före denna helgen kommer senare när jag fixat med korten.


Ha det så bra ni alla   .

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards