Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 6 augusti 2012

Av Heratorpets Vinja - 6 augusti 2012 22:00

Lilla Bozza vaknade strax efter halv 7 i morse och jag var inte pigg då   . Har varit så skönt när hon sovit till runt halv 8. Men, men det var bara att knalla ut med tjejerna och så hem och ge maten.


När det var avklarat så gick vi in och la oss igen   , och nu fick jag sova ordentligt   . Nästa gång vi vaknade så var klockan strax efter kl 10, det var super skönt   .


Fm bjöd på rätt fint väder med delvis sol   , men det hade lite svårt att bestämma sig då det ibland helt plötsligt blev mulet   .


Bozza har varit rätt trött på fm så vi har tagit det rätt lugnt, mest suttit i soffan och kollat på Tv   . Ja inte Bozza förstås, hon låg på golvet och käka ben eller busade med morsan.


Vi hade tänkt ta en sväng på em, men då började solen skina en massa och det var super hett   . Bestämde då att gå lite senare och vad tror ni händer då, jo det börjar att regna en massa och gör det fortfarande   .


Så idag så har Vinja fått en vilodag, eller kanske inte helt. Hon och Bozza har ju busat både inne och ute den stunden vi varit ute.


Det var tur att jag tog med kameran på lunch rastningen för annars hade det inte blivit några kort alls idag, och det hade ju inte varit så kul   .


.

 

Bozza och Vinja busar lite inne.


 

Bozza med ett gott märgben.


 

Bozza ner brottad av morsan.


   

Blev självklart lite brottning ute också.


 

Kan inte vara skönt med dom vassa tänderna i öronen.


 

Hon är inte så snäll mot morsan alla gånger.


 

Men hon är attans söt det lilla grynet   .


 

Mitt stora söta gryn   .


 

Inte så graciös stil direkt....


 

Lilla pluttan med öron som ser ut som hon ska lyfta snart. Ska bli spännande se hur lång tid det tar innan dom reser sig helt.


 

Kollar in morsan.


 

Bozza med sin kamptrasa.


 

Vinja tycker den verkar intressant och vill också ha.


 

Men den är min, BARA min säger Bozza.


 

Tänker du dra i snöret så den rör sig nångång.....


 

Tjoohoo, jag fick tag i den.


 


 

Börjar se lite trött ut lillstumpan.


.

Har som sagt mest blivit slappa idag. Är väl kanske inte helt fel, iaf inte för lilla Bozza. Vinja tyckte nog inte det var lika kul   . Får hoppas på bättre väder i morgon så man kan gå en sväng då.


På em kom dottern och hennes sambo, dom ville ha mat innan han skulle träna. Eftersom fantasin var dålig och ja hade ingen lust laga mat så blev det att hämta mat. Efter maten så blev det en paj som jag köpte på Maxi igår.

Den såg så himla god ut att jag kunde inte låta bli att köpa den, men den var inte billig....89 kr kostade den....


.

 

.

Så här såg den ut, visst såg den smaskig ut   .


Börjar få lite ångest för detta är min sista semester vecka   . Har verkligen ingen lust att börja jobba igen   . Som tur så jobbar jag bara en vecka och sen är jag ledig en vecka till för att ta hand om Bozza.


Hoppas att ni haft bättre väder på em än det varit här.

Sköt om er och Natti, Natti   .


Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards