Heratorpets Vinja

Alla inlägg under september 2012

Av Heratorpets Vinja - 30 september 2012 23:48

Sitter här och försöker få ordning på alla korten som jag tog på dagens valpträff med Enduros E-kull.


Blev ca 300 bilder tagna och jag har börjat att rensa, men tyvärr så håller ögonen på att ramla ihop   så jag är ledsen att behöva säga att jag får fixa det i morgon. Kan ju redan nu varna för att det blir MASSOR av kort.


Hörs i morgon för nu ska jag gå och sova.


Natti, Natti   .

Av Heratorpets Vinja - 29 september 2012 22:30

Huu vilket super tråkigt väder vi haft idag   , det har nog regnat hela dagen   .


Vid 1-taget så åkte vi till Kjula skogen för att träffa Laila och hjälpa henne med ett spår till Izac som ska tävla i morgon. Var från början tänkt att jag även skulle lägga ett spår till Vinja men när vi åkte hemifrån och det ösregnade så hoppade vi över det.


Jag la ett spår till Izac och ett till Cattla, bägge klarade spåren kanon   . Även Bozza fick sig ett litet kort spår och hon var så duktig min lilla flicka   .


Eftersom det regnade så mycke så blev det inga kort från våran tid ute idag   . Inte kul att förstöra kameran.


Efter vi varit i Kjula så åkte vi och hämta dottern som ville ha skjuts att handla, sen åka och hämta lite mat på Spicy Hot   . Efter maten så blev det lite vila. Vid halv 8 taget så gick jag ner med tjejerna på Torsharg så dom fick busa lite. Men huu vad fort det blir mörkt nu, var ju jätte mörkt ute   .


När det nu inte blev några bilder från dagen som var har jag letat reda på lite bilder när Vinja var valp och sen bilder på Bozza i samma ålder. Tänkte att ni skulle få se lite bilder i alla fall, är ju inte kul med en blogg med bara text   .


 


 

Vinja 3 veckor.


 

Bozza 3 veckor.


 

Vinja 4 veckor.


 


 

Bozza 4 veckor.


 


 

Vinja 6 veckor.


 


 

Bozza 6 veckor.


Mera kort än så blir det inte idag. Men i morgon kan det bli en väldans massa kort om vädret blir bra. Ska nämligen vara med när Enduros E-kull har valpträff i morgon. Men först så ska jag och Bozza ut på bruks och ha avslutning på våran valpkurs.


Hoppas att ni inte haft en lika regnig lördag hos er som det varit här.


Natti, Natti   .

Av Heratorpets Vinja - 28 september 2012 22:41

Riktigt skitväder har det varit idag. Men vi hade tur att det var uppehåll när vi var ute på promenad.

Tog ingen kamera med eftersom regnet hängde i luften. Men jag tog några i mobilen så därför bloggar från den idag.

Har varit em skift idag och skulle slutat 21,40. Men pga bandbrott i linjen och en massa strul är vi fortfarande kvar här ännu tyvärr. Lär nog bli det minst en timme till.

Här kommer dagens kort som jag tagit. Tyvärr så går det ju inte skriva under varje kort när man bloggar från mobilen.

Av Heratorpets Vinja - 27 september 2012 23:30

Oj vad sent det blev med bloggen i kväll då   . Men jag hade en massa räkningar som var tvungen att betalas, inte kul men man måste ju   .


Blev en sväng uppe i Nybyskogen idag också, lär väl bli så ett tag då jag hittat en "lagom" runda för Bozza   . Men huu vad kladdigt det är i skogen efter mera en ett dygns regn   . Är stora vattenpölar överallt som tjejerna roade sig i   .


Har varit mulet idag också men vi klarade oss från regn på promenaden i alla fall   .


Kameran var som vanligt med och här kommer dagens skörd av bilder.


 

Mor och dotter på väg på promenad.


 

Bozza vill gärna ha morsans pinne.


 

Vinja med sin pinne.


 

Bozza funderar hur hon ska kunna sno pinnen.....


 

Lyckades få en bild när bägge öronen står.


 

Vinja kollar in dottern.


 

Öronen stod upp mycke på dagens promenad.


 

Kommer du snart eller....


 

Fina flickor.


 


 


 


 

Dom hittade en stor vattenpöl som var jätte kul.


 


 



 

Syns att hösten är här.


 

  


 

Bozza ville inte posera idag.


 

Men Vinja kan man alltid lita på   .


 

Bäst passa på att fota medans öronen står upp   .


 

Vinja och Bozza letar efter bollen.


 

Bozza hade turen att hitta den först.


 

Envis flickor för ingen vill släppa.


 

Det är så vackert med höstlöven.


Dagens promenad blev som vanligt ca 3 km. Efter promenaden så blev det hem och torka hundarna och fixa lite innan det var dags att åka till jobbet.


Får se om det blir en slappar dag i morgon. Alla ställen jag kollat väder på säger att det ska bli regn nästan hela dagen, i alla fall på fm   . Hoppas verkligen att dom har fel.


Nu ska jag försöka göra mig klar och gå och sova lite   , känner mig faktiskt rätt trött   .

Av Heratorpets Vinja - 26 september 2012 22:08

Idag så har vi haft riktigt skit väder här   , regnade i morse och hela dagen fram till lunch. Hade tur att det var uppehåll tills 6-taget så vi han ta en promenad   .


Blev även idag en tur i Nybyskogen, har hittat en lagom sväng för Bozza där på ca 3 km. Sen är det mjukt och bra för Vinjas tass i skogen   . Den har läkt nu men trampdynan har inte hunnit blivit så tjock som den var innan hon skadade sig så vi kommer hålla oss i skogen tills den gjort det.


Vi hade sällskap av Zäpo och hans matte idag, så kul med lite sällskap   .


Lite bilder från våran lilla sväng blir det även om många blev kastade. Inte så bra fotoväder när det var mulet och sen i skogen som alltid är svår.


 

Bozza, Vinja och Zäpo på språng.


 

Stiliga gossen Zäpo.


 


 

Bozza bråkar lite med morsan.


 

Zäpo med en pinne som han tyckte var bra.


 

Vinja, Bozza och Zäpo.


 

Mor och dotter.


 

Bozza som vänder "fina" sidan till och Zäpo.


 

Fina Vinja.


 

Lyckades till slut få en bra gruppbild på alla tre   .


Var sista fm idag så i morgon så får jag lite sovmorgon i alla fall   . Skönt slippa höra klockan skrälla vid halv 5 på morgonen   . Så med lite tur kan jag kanske få sova lite mera i natt än dom andra nätterna   .



Av Heratorpets Vinja - 25 september 2012 22:15

Idag så åkte jag och tjejerna upp till Nybyskogen för att gå en sväng   . Tyckte det var lagom att hålla sig i skogen där det är mjukt när Vinjas tass varit skadad, men nu är den tack och lov bättre   . Men det är lika bra att vara försiktig med den ett tag till. 


Blev en runda på ca 3 km och det verkade som det var rätt lagom för Bozza också. Lite fotande blev det i skogen men dom flesta har jag kastat för dom blev inge bra   . Förstår inte varför det ska vara så svårt att få bra kort i skogen. Men några fick jag i alla fall ihop så ni blir inte helt utan   .


 

Vinja har hittat en pinne och Bozza ser ut som hon vill ha den.


 

Kollar lite skogs nyheter.


 

Bozza är inte så medgörlig fotomodell alla gånger   .


 

Men till slut lyckades jag få bägge att titta åt samma håll   .


 

Min fina Vinja.


 

Lilla söta Bozza.


 

Vinja poserar på stenen.


 

Hallå flickor ni ska kolla häråt, och Bozza sitt inte på din mamma....


 

Blev inte bättre än så här.....


Efter promenaden blev det en tur till Willys och sen hem och laga mat.


Idag kan det finnas lite hopp att jag får sova lite mera än 5 timmar för klockan är snart halv 11 och nu är jag klar med allt   . Ska bara ut med flickorna en sista gång och sen kasta mig i sängen   .


Så med lite tur så hittar jag inte på nått nu så jag kommer i säng, men man vet ju aldrig med mig   .

Av Heratorpets Vinja - 24 september 2012 21:30

Ja då har man avverkat första fm av 3. Känns att man knappt sov 5 timmar i natt för nu börjar jag bli jätte trött   .


Idag efter jobbet så for vi ner till Torsharg för att träffa Jessica och Glimma. Var jätte länge sen dom träffades så vi tyckte det var dags dom skulle få busa lite.


Dom hade jätte kul och både sprang och brottades en del   . Blev självklart en massa busbilder och när jag rensat klart så blev det dom här kvar.


 

Fina Glimma.


 

Ska vi busa lite kompis.


 

Javisst, häng på lillskiten om du kan.


 

Min fina lilla tjej.


 


  


 


 


 


 


 


 


 


 

Sen blev det en massa kul brottning och hopp o skutt på tjejerna.


 

Mattes sötnos.


 

Min lilla plutta.


Efter att Bozza och Glimma busat klart så fick Vinja komma ut och leka med sin dotter en stund.

Blev några bilder på det också.


 

Bozza vill ha Vinjas boll.


 

Bozza skäller på morsan som bara ligger vid sin boll.


 

Min lilla goding   .


 

Min stora goding   .


 

Dragkamp är alltid kul.


 

Mina fina flickor   .


Ja så har våran dag sett ut. Med lite tur så kan jag komma något tidigare i säng i kväll då klockan bara är 21,30 nu   .

Ska kolla en snabbis vad ni gjort för kul och sen leta upp sängen   .

Av Heratorpets Vinja - 23 september 2012 22:45

Klockan är över 22,00 och jag ska göra fm i morgon så jag får skriva snabbt idag.


Bozza och jag har fått vara med på Enduros F-kulls valpträff och det var super kul   . Var jätte kul att få träffa alla småttingar och deras nya mattar och hussar   .


Blev över 400 kort tagna så det var inte lätt att rensa till bloggen vill ja lova   . Så jag antar ni förstår att det blir JÄTTE MYCKE kort idag. Vill ju försöka få med vad alla gjort och då blir det många.


Men jag hinner inte skriva under varje bild utan skriver vad vi gör och sen vilken hund det är. Hoppas att det är okej.


Först började vi med att kampa och träna på lite inkallning.


Först ut är Marianne och Fix It.


       


Nästa ut är Lillemor och Freda.


       


Annelie och Farah.


       


Mia och Fnittra.


   


Falco och Morten.


   


 

Bozza sitter snällt och väntar medans matten fotar.


Sen gjorde vi första övningarna i budföring, men från det finns tyvärr inga kort.


Efter vi var klara så blev det god lunch, pyttipanna och ägg. När det var klart så åkte vi till Kjula för lite spår och uppletande övningar. Finns självklart kort även där i från.


Hoppas att ni inte tröttnat än   .


Vi börjar med kort från när vi spårade. 


Först ut var Morten och Falco.


       


Mia och Fnittra.


         


Annelie och Farah.


     


Sen var det jag och Bozza.


       


Marianne och Fix It.


       


 

Söta Fix It.



 

Marianne och Fix It.


 

Falco med husse Morten och matte Mona.


 

Farah.


   

Freda och Freda med sina mattar.


Lite fika blev det också och då passade jag på att fota en del av valparna. Tyvärr så han jag inte med att få huvudbilder på alla  . Men dom som jag han med kommer här.


 

Hela valpgängets mattar och husse.


 

Marianne och Fix It.


       

Söta Fix It.


     

Fina Falco.


 

Söta Fnittra.


     

Söta Farah.


Sen var det dags för dom första övningarna i uppletande och här kommer dom bilderna.


Först ut var Morten och Falco.


     


Annelie och Farah.


       


Mia och Fnittra.


     


Marianne och Fix It.


     


När vi var klara så stannade jag och Annelie kvar i skogen en stund så Bozza och Farah skulle få busa lite.


Efter en liten stund fick även Vinja komma ut som lite terapi till Farah. Här kommer det några bus bilder, tyvärr inte så bra men ni får se dom ändå.


             

Sista bilden är på Farah.


Är jätte ledsen att jag inte hunnit skriva mera på varje bild   , men tiden räckte tyvärr inte till. Klockan har redan blivit 23,00 och jag har en hel del kvar att göra innan jag kan lägga mig   .


Jag och Bozza har i alla fall haft en super trevlig dag och nu ligger hon vid mina fötter alldeles utslagen.


Hinner tyvärr inte besöka er idag utan får ta det i morgon.


Bye Bye   





Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards