Heratorpets Vinja

Alla inlägg under oktober 2009

Av Heratorpets Vinja - 30 oktober 2009 19:52

Idag har det verkligen varit en skön solig dag Sunshine, lite kallt men i övrigt rätt skönt. Både Angie och jag hade lite att göra idag så vi skulle inte vara ute så länge.....Men tjosan hejsa inte lyckades det. Vi var väl ute nästan två timmar, fast skönt var det  Bounce . Han även med en massa kort......Måste nog börja rensa bort en del för snart blir väl datan bara full av kort på Vinja.

 

 

Testade lite med kameran när vi var ute, ställde in på barn som var det samma som rörligt......Kan inte fatta dom tycker barn är rörliga, dom sitter väl alltid stilla och är lugna Laughing 2


  

Och så här blev det, tycker det blev rätt okej.

 


  

Vinja och Rex poserar i solen.

 


  

Vinja tigger och Rex vinkar gulligt.

 



Det blev terräng/intervall träning idag. Har jätte fin skog hos oss med mossa som ger verkligen bra träning. Tur man själv inte behöver springa det för jobbigt är det  Phew 


  

Vinja & Rex full fart genom skogen.

 


  

Sen måste man ju vila lite emellan oxå.

 


  

Vinja full fart uppför backen.

 


  

Högt uppsatt hund  Cool .

 


Jag har även träffat Nina & Aqila idag. Hon ska ju tävla på EHDK här i Eskilstuna men hitta inte dit, så när jag ändå visade var det låg så passade hon på att träna lite också. Kan ju vara bra att känna lite på planen innan hon ska hit och tävla.

 


  

Nina & Enduros Aqila.




 

Aqila ska ta tunga apporten.

 


   

Yes!!! Den är min  Wakka Wakka.



   

Nina och Aqila har en liten diskussion vems den tunga apporten egentligen ärThinking....Aqila är helt säker den BARA är hennes.

 

 


   

Men ge mig den nu då, loss, loss jag sa LOSS....hör du illa  Pulling My Hair Out.




  

Fin Aqila  Sunshine .

 


Sen fick jag lotsa Nina ut ur stan för att hitta till Strängnäs BK, får väl hoppas hon hitta dit....Har ingen lust ut och leta efter henne  Laughing 2 ........Är lugnt hon hitta, fick ett sms att hon var framme Hi.

 

 

I morgon ska jag filma Enduros B-Kull på deras MH, ska bli kul. Får hoppas bara det blir bra väder för det lär nog bli kallt om händerna filma nästan en hel dag.

 

Så jag ska försöka komma i säng i tid så man är piggelin i morgon  Thumbs Up .

 

 

Ha en trevlig lördag kväll så kanske vi hörs i morgon om jag hinner  Blow Kiss.






Av Heratorpets Vinja - 29 oktober 2009 23:00

Idag har jag, Vinja, Angie & Rex varit och simmat på Strömsholm, Vinja verkligen ÄLSKAR det   Woohoo!. Hon tjuter redan ute i bilen så folk runt omkring undrar väl ibland vad vi sysslar med  Scared 2. Att det kan vara så kul att bada.....

 

 

Det är inte så lätt få varierande bilder när dom simmar för hon plaskar så emellanåt så oftast är jag lika blöt som henne innan vi är klara  Thumbs Down .

 

 

Här kommer några bilder när Vinja simmar......


  

Vinja i Jet streemen...eller hur det stavas Hmm 

 


  

Vinja med sin Kong Wubba hon har när hon simmar, bakom simmar Rex.

 


  

Yes!!! Jag kommer först  Wakka Wakka 

 


Rex får sig en dusch efter badet.


Inschamponerad Rex



 

Sen ska det bort också.....Kan hon aldrig bestämma sig hur hon vill ha  Thinking 




  

Två ny duschade sötnosar  Happy .



  

Vinja snart på väg hem.....Fast hon tycker hon kan få bada lite .

 


  

Liten kul bild, ser ut som hon sitter och flörtar.

 


  

Om vi sitter och tittar så här gulligt, kan få nå gott då kanske.....

 

  

Vinja in packeterad för hemfärd.

 


  

En nöjd Vinja efter dagens sim träning.

 


Jaha mina kära vänner, det var allt för idag.

 

Sov gott och dröm sköna drömmar så kanske vi hörs i morgon....

 


Natti Natti  Spider Shadow 



Av Heratorpets Vinja - 28 oktober 2009 22:45

Äntligen jobbat klart och ledig i 4 dagar  Woohoo!, ska bli så jätte skönt vara ledig ett tag. Idag har jag även premiär fotograferat med min nya kamera....Jag är jätte nöjd med den men måste försöka lära mig lite mer om den. 

 

Dagens motion för Vinja blev med cykeln, är bäst passa på innan det blir halt och kallt. Som vanligt blev det en hel del stopp för att fotografera min lilla pärla Kisses  och även lite annat.


  

Vinja väntar på att vi ska ge oss iväg.

 

Det här kortet blev jag super nöjd med  Thumbs Up , blev perfekt när solen lyste på henne med dom vackra höst löven som bakgrund.


    

Visst är hon fin min VinjaMorph


 


  



Som vanligt försökte jag mig på att fotografera när jag cykla, korten blev väl inte dom allra bästa men vad gör man inte för er som läser för att ni ska få lite bilder  High Five .


  



Som vanligt så hitta Vinja en pinne att ta med sig....Hon bar med sig den HELA vägen, fattar inte att hon orkar släpa på den hela tiden  Hmm .

 

Här kommer lite bilder på Vinja och hennes pinne....


 

Mums vad gott.

 


    

Ta den om du törs No No No 



  
Bara min.

 


Hitta en buske som verkligen lyste upp i höst rusket när vi var ute, har ingen aning om vad det var men uppiggande var den iaf.

 

  



Idag när vi kom till slutet av våtmarken var det i alla fall någon "hemma" där. Vet inte vad det var för fåglar, men fina var dom i alla fall.

 

  


  

Vinja poserar vid våtmarken.

 


  

Lite balans övningar han vi också med.

 


  

Sen var det dags för hemfärd och pinnen får man ju inte glömma.


Det blev ca 9,5 km innan vi var hemma så nu har hon fått sitt i alla fall och man kan gå och sova med gott samvete.

 

Sen en liten tanke jag läste för länge sen...

 

 

Man föds gråtande omgiven av leende människor....

Man lever en tid...

Man dör leende omgiven av gråtande människor...

 


Så var rädda om varandra..... Blow Kiss 




Av Heratorpets Vinja - 28 oktober 2009 13:02

Hej mina vänner, ber om ursäkt att jag inte han med en uppdatering igår I'm sorry. Men jag har även jobbat i natt så jag han inte med någon uppdatering innan jag åkte.

 


Nu har jag köpt mig en ny kamera Eyebrow....Får bara se hur lång tid det tar lära sig den oxå  Question Mark. Fattar inte varför det inte följer med någon instruktions bok, utan man måste ladda in en CD för att hitta......Känns lite lättare ha en bok att kolla i.

 


Så här ser kameran ut...Den heter Samsung PL65.

  



När jag hade vaknat igår så ringde jag Vicky & lura ut henne i skogen Sunshine . Vi åkte till Bjällersta och gick en sväng på mil spåret som finns där Det blev väll ca 6,5-7 km som svängen blev. Hundarna var riktigt busiga och for omkring som bara den.


  

Här är dom precis efter dom kommit ur bilarna. Längst bort är Happy i mitten Molle & närmast Vinja.

 


  

Vi är jätte busiga.....



  

Mera bus.....

 


  

Här poserar Happy, Vinja & Molle

 


  

Ropade ni.....Vi kommer....

 


  

Happy

 


  

Happy & Vinja fina på stenen. Ska vi sitta länge här eller.....Vi vill ju busa.

 


  

Vinja & Happy hoppar över stocken....Bakom syns Vicky & Molle.


Vi hade ett kanon fint väder, vi fick även se solen ibland Sunshine , fast det var jätte geggigt på rätt många ställen i skogen  Sadly I Can't .

 

Fick även några bilder på hundarna i solen, bäst passa på medans den är framme.



Vinja söt i solen.

 


  

Happy och Vinja solar sig.....

 


Det var allt om gårdagen, blir kanske en senare uppdatering om dagens bravader.

 

Så tills vi hörs igen, ha en bra dag  Bounce 





Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2009 20:27

Idag kom bilderna som Janne tog på mig & Vinja när vi spåra igår. Jätte kul....Tack Janne  Woohoo! .

Bra han ville ta lite eftersom jag själv hade lite svårt med det.


  

Påsläpp

 


  

Vinja full fart i spåret.

 


  

Hittar apporterna också, duktig hund Clapping Hands , fast matte är lite långsam med köttbullarna tycker Vinja.

 


När jag vaknade idag så gick jag, Vinja, Angie & Rex en promenad här i Torshälla. Gick en sväng som var ca 8km, både Rex & Vinja fick ha sina klövje väskor att träna med idag.


  

Vinja i sin fina klövje väska.

 


Sen var det lika illa som sist med den där jävla kameran.....Tror ni att den la av igen fast batterierna skulle vara okej. Jag blir så arg  Grrr . Han ta några bilder innan den la av.

Har bestället en ny som förhoppningsvis kommer i veckan  Thumbs Up .


  

Min kompis Angie & hennes Rex.

 


  

Vinja poserar i höstlöven.

 


Det var jätte geggigt ute och regnade ungefär halva promenaden  I Can't , så när vi kom hem så åkte Vinja rakt in i duschen.....Den delen av promenaden var mindre kul tror jag hon tyckte.


  

Duschen är väl inte någon favort plats tycker Vinja, fast det är bara stå ut om man är geggig.

 


Nu hinner jag inte mer för idag, jobbet kallar.

 

Må så gott ni alla och sköt om er  Blow Kiss 





Av Heratorpets Vinja - 25 oktober 2009 19:52

Idag så träffades jag, Janne & Anki för att spåra i Kjula skogen. Vädret var väl inte speciellt lysande, men vi klara oss utan regnet. Det kom lite smått en stund men det gick över Thumbs Up

 

Först gick Janne ut sitt spår till Berra.


  

Här är Janne på väg lägga ut sitt spår.


  

Berra står fint.


  

Här är dom på väg att spåra.


Janne gick ett spår åt mig. Hej o hå vad stenigt och knöligt det var på vissa ställen. Man är helt slut efteråt, tur man har en hund som markerar pinnarna bra för mina ögon är i backen nästan hela tiden.

Finns ingen chans kolla vad hon gör på vissa ställen för då hade man legat med näsan i backen Laughing 1 .


  

Janne innan han ska lägga mitt spår....Visst är han stilig i mina snitslar Happy 

 


Är nöjd med dagens spår som Vinja gjorde, hade svårt i en av spets vinklarna men för övrigt gick det jätte bra Raise The Roof 1 hitta alla pinnar oxå.


  

Kira står fint.


  

Anki & Kira på väg att spåra.

 


Även idag så hade Janne korv med sig . Tycker han sköter det alldeles utmärktGood Job. Smaka lika gott som sist.


  

Janne håller på få fart på grillen, den var lite svår tänd idag så han fick jobba lite för att få fart på den, men han lyckades till slut Wink .


  

Janne lite fundersam.


Medans vi börja grilla så fick jag sms från Mia. Hon och Ingrid var på andra sidan vägen och la spår men var precis klara, så vi bjöd "över" dom på lite korv. Det var uppskattat tror jag Clapping .


  

Mia & Ingrid


  

Janne, Mia, Ingrid, Anki & Kira


Janne var med och tog kort i skogen på mig och Vinja när vi spåra, men tyvärr har han inte hunnit skickat dom än  No , men dom kommer så fort jag får dom. Hade först tänkt ta med kameran och ta kort själv i spåret, men är glad jag inte gjorde det.....Hade nog mest blivit kort på backen är jag rädd för Laughing 2 .

 

 

Här kommer lite andra bilder på Vinja som jag tog innan vi skulle ut och spåra.


  

Finns mycke bra pinnar här....


  

Vinja busig....Kom & ta den om du kan.


  

Stilig tjej.


  

Vinja och sin älskade boll efter spåret.

 


Nu så börja klockan bli mycke och jag ska strax åka och jobba, har nu tre långa nätter att göra. Inte speciellt kul  Grrr .

 

Så nu får ni ha en skön kväll. Får hoppas det händer nått kul i morgon oxå.

 

Hörs kanske i morgon... Hi-ya! 




Av Heratorpets Vinja - 24 oktober 2009 21:11

Ja varför kallas det egentligen så  Thinking ??? Kan inte tänka mig hundarna heller gillar regn & rusk....Ja lite mer än vi kanske. Hade verkligen bara varit skönt suttit o kollat på tv och haft en stor godis påse Way To Go men istället så var det att jobba igen Sad .

Vi han även med lite motion för Vinjas del fast jag skulle jobba. Blev en cykel tur idag......Är perfekt när man har lite bråttom och inte vet om det tänker börja regna.


  

Här väntar Vinja på att jag ska bli klar med cykeln så vi kan sticka iväg Brows .


Det blev en tur bort mot våtmarken igen, tyvärr finns inte så mycke ställen variera sig på när vi ska cykla om man vill ha bra underlag & kunna ha henne lös. Fast det är nog mest jag som tycker det är tråkigt med samma väg hela tiden....Tror inte hon bryr sig.

Den här "lilla pinnen" hitta hon och släpa på i nästan 3 km tror jag.....Vilken tossig hund. Fast det ändå rätt bra träning när hon släpar runt på pinnarna, hon får ta i rätt rejält Great .


  

Här springer hon med sin pinne.....Ledsen bilden är suddig men det är inte lätt cykla och ta kort samtidigt Snappy 

  

Här pinnen hon släpa på.


  


  

Lite paus kan ju även behövas om ens matte släpar ut en att cykla en mil.



Vill även idag gratulera Josefina & Enduros Bolt som har gjort sin 3e appell tävling idag och blivit uppflyttade alla gånger You Rock .


  

Enduros Bolt.


Jaha mina vänner, det var allt för idag. Hoppas ni kommer få en trevlig kväll.

 

Ha det så bra så hörs vi kanske i morgon Leaf Pile 











Av Heratorpets Vinja - 23 oktober 2009 22:05

Tyvärr har det inte hänt så mycke här idag. Hinner inte göra så mycke när jobbet kallar på emI Can't, men min kompis Angie & hennes hund Rex han i alla fall med en liten sväng i skogenRaise The Roof.

 

Dom fick även lite terräng träning i skogen genom att vi la bollen som dom sedan fick springa tillbaka och hämta.

Det blir verkligen fart på Vinja när Rex får starta lite före henne, super träning när man har lite kort om tidThumbs Up.

 

Olyckligtsvis tog kamera batterierna slut strax efter vi kom ut.....Attans oturSoapbox. Men jag han ta något kort ute och några inne, så ni får hålla till godo med dom som blev.


   

Vinja sitter & väntar innan vi ska gå ut.


   

Att det ska ta så fruktansvärt med tid för kärringen att ta på sig klädern.....Får lägga mig och vänta för det verkar ju kunna ta hur lång tid som helst.

  


Här kämpar Vinja med en pinne, det var vad vi han med i kortväg innan kameran la avSad.



   



  


Här kommer även en bild serie på en trött Vinja....Tror bilderna talar för sig själva.


   


   


     

Riktig liten sötnos....


Om man ska orka med att hitta på något i morgon oxå ska man nog göra som Vinja och gå & nanna kudde nu.

 

Hoppas vi hörs i morgon oxåSunshine

Ha det så gott & var rädda om varandra Couples 





Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<<
Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards