Heratorpets Vinja

Alla inlägg under januari 2013

Av Heratorpets Vinja - 31 januari 2013 23:15

Usch vad trist det är ute nu   , det är halt, kladdigt och sen har det regnat lite idag   . Så dom var himla geggiga efter våran lilla promenad idag.


Ligger ju efter med korten och idag så var väl det en himla tur för nån kamera med ut i regnet blev det inte   . Så dagens kort är från igår när solen sken en stund   .


Både igår och idag så blev det promenad vid Våtmarken, ja nästan alla promenader blir där just nu för det är inte lika halt där som på vissa andra grusvägar. Både dagens och gårdagens promenad blev på ca 4,5 km.


 

Kollar lite nyheter.


 

En smygande Vinja.


 


 


 

Ooops, bäst sköta sig när morsan säger till....


 

Har smält en hel del på isen igår och idag ännu mera.


 

Mina fina tjejer   .


 

Min fina Vinja.


 


 


 


 


 

Ett gäng huvudbilder på Bozza.


 


 

Tänk vilka läckra bilder på solnedgången man kan få med rätt inställning på kameran.


Ja nu är jag väl ikapp med bilder och bloggande. Om vädergubbarna har spått rätt så ska det visst bli sol i morgon och hela helgen   . Vet inte om jag tror på det föräns jag ser det med egna ögon.


Ha det så bra ni alla så hörs vi nog i morgon   .

Av Heratorpets Vinja - 30 januari 2013 21:15

Hade ju lovat bilder från i lördags när vi var hemma hos Lena och Bärra i lördags. Men tyvärr var jag så trött så jag orkade inte ens sätta på datan, så jag ber om ursäkt om ni blev lite lurade   .


Som jag berättade sist så har har jag haft en toppen helg hemma hos Lena, Bärra och dom andra grabbarna   . Dom har haft super kul och det har funkat så bra fast Bozza löper   .


I lördags så gick vi en sväng med alla 5 och det blev självklart en massa kort tagna och en del av dom kommer här.


 

Bärra brottar ner syrran.


 

Fina Ego.


 

Ego, Bärra, Bozza och Qalle.


 

Bozza och Bärra.


 


 


 

Fina Bärra   .


 

Hela gänget.


 

Söta Bärra   .


 

Syskon kärlek   .


 

Söta Bozza   .


 


 

Hittat en bra pinne.


 


 

Dra du så håller jag....


 

Så fina.


 


 

Var en väldans kul pinne.


 

Sötisar.


 

Min vackra Vinja.


 

Ego har siktat in sig på nått.


 

Bärra, Bozza och Vinja.


 

Liten paus i snön.


 


 

Bozza brottar ner brorsan.


 

Hallå där....Ge mig din kotte....


 

Pluttisar.


 

Den här bilden gillar jag   .


 

Hon är envis syrran med sin kotte.


 

Söta Ego.


Ja det var bilderna från i lördags. Idag så blev det en tur vid Våtmarken på ca 4,5 km. Var inte skönt då det blåste attans mycke så jag frös som bara den   . Tog aldrig några termobyxor då det var plus grader vilket jag ångrade attans snabbt   .


Bilderna som jag tog idag kommer i morgon eller nån annan dag när jag hinner med.


Var sista fm idag så i morgon får jag lite sovmorgon   , det ska bli så skönt   .



Av Heratorpets Vinja - 29 januari 2013 23:26

Blev inte så mycke sömn natten till tisdag så jag tänkte ta igen det nu.
Klockan sa det va 5 timmar o 25 min så förhoppningsvis är jag piggare i morgon.

Orkar inte lägga ut korten från helgen utan ska försöka hinna det i morgon. Blir bara en bild Bozza.

Av Heratorpets Vinja - 28 januari 2013 22:45

Har haft en helt underbar helg hemma hos Lena och Bozzas bror Bärra i helgen   . Kom dit vid ett taget i lördags och blev då bjuden på en super god hemmagjord hamburgare.


Efter maten så gick vi en promenad med hundarna och det var fullt ös på syskonen  .


Blev sen lite slappande för att sen ta en bastu och efter det fick jag ännu mera god mat   .


Igår söndag så hade vi valpträff igen för B-kullen. Vi träffades vid ett ridhus där vi skulle "träna" lite men först så gick vi en liten sväng på ett gärde så dom fick busa lite. Dom som var där var Therese & Bisho, Niclas & Bash, Lena & Bärra och jag & Bozza. Therese hade även kompis med sig som hade en schäferhane på 11 månader, kommer tyvärr inte ihåg vad dom heter   .


Blev en massa bilder tagna och jag börjar med bilderna från valpträffen. Kan som vanligt inte se vem som är vem, klockan börjar även bli mycke så jag lägger ut alla bilder i ett svep.


Får väl varna för mycke bilder.


                                                                                   



Var som vanligt jätte kul att träffa Vinjas valpar och vi ser fram mot nästa träff   .



Bilderna från promenaden i lördags kommer i morgon för det är redan mycke bilder idag.


Får tacka Lena och Mattis för en super trevlig helg   .

Av Heratorpets Vinja - 25 januari 2013 23:41

Ja då var man ledig några dagar igen då   , ska bli så skönt   . Har varit dåligt med sol här idag och attans kallt i morse.


Blev även idag en sväng på ca 5 km vid Våtmarken men idag så gick vi från andra hållet.


Har även blivit lite simträning för Vinja idag   , blev ca 23 min med bland annat 3 min intervaller i jetstreamen och sen lite hopp från rampen i vattnet.

Tyvärr så har jag fortfarnde inte hittat hur jag ska ställa in för att få bra bilder i simhallen, kan bero på att det är mörkare där inne nu   .


 

Mor och dotter läser lite nyheter.


 

En liten sol bakom alla gråa moln.


 

Men Vinja vad gör du.....


 


 

Så härligt med lite snörullning.


 

Bozza tror nog att morsan blivit knäpp   .


 

Inte mycke till sol inte.


 

Kolla i  ögenon, tycker hon ser lite full i fan ut.


 

Liten bryggkoll hans det med.


 

Stopp, stopp nu är du utanför....


 

Kom igen då morsan lek med mig....


 

Lillskruttan.


 

Dragkamp.


 

Vinja med sin fina pinne.


 

Lite avundsjuk Bozza som också vill ha pinnen.


 

Hjälper inte att skälla ut morsan heller.


 

Du skulle bara våga komma och ta pinnen....


 

Vad då...Jag arg...Nej nej....Jag som är så snäll.


 

Bozza på språng.


 

Vill fortfarande ha morsans pinne.


 

Lyckades sno pinnen en liten stund.


 

Solen på väg ner.


 

Bästa dagen i veckan.


 

Så skönt.


 

Ser rolig ut när man ser i glaset.


 

Vad då vila....Jag är inte trött.


 

Tar ett stort skutt ut i vattnet. Tyvärr suddig och så syns jag i fönstret   . Men jag tyckte det blev rätt häftig.


 

En färdig duschad Vinja redo att åka hem.


I morgon så kommer det hända nått super kul   . Jag Vinja och Bozza ska åka hem till Lena och Bärra o vara där hela helgen, det ska bli så kul   . På söndag så har vi även valpträff igen med Vinjas valpar från B-kullen och det ska bli så kul att se alla igen   .


Så i helgen så blir det ingen blogg. Får se om jag hinner/orkar fixa alla korten när jag kommer hem på söndag. Men det får se hur det blir   .


Så nu är det dags att sova lite så vi kommer iväg i skaplig tid.



Av Heratorpets Vinja - 24 januari 2013 22:30

Idag så har det varit ruggigt kallt, var ca -20 grader i morse  . Så det var inte skönt i morse.


Solen har lyst hela dagen idag  , så när jag slutade kl 2 så blev det en promenad vid Våtmarken. Var rätt skönt i början men vartefter solen gick ner så blev det kallare.


Dagens promenad blev ca 5,5 km och vi var ute nästan 1 h och 30 min.


Lite kort blev det självklart och dom kommer här.


 

Lite bus med morsan.


 

Bozza med snö på nosen.


 


 

Busig Bozza.


 

Frostigt strå.


 

Min fina Vinja.


 

Liten Bozza.


 

Härligt med solen.


 

Men flickor, det där blev väl inge bra.


 

Kan posera lite också.


 


 

Mina söta flickor.


 



 


 

Mycke spring på lilla skruttan.


 

Mumsigt med is tycker Vinja.


 

Full rulle hela tiden.


 

Huu vad kallt.


 

Den underbara solen.


 


 

Söta Vinja.


 


 

Min söta lilla Bozza.


 

Solen på väg ner över Våtmarken.


Nu är det bara skynda ut med tjejerna och hoppa i säng, för snart är det dags att gå upp. Så ska man hinna sova lite iaf så är det dags göra sig klar.


Natti, Natti   

Av Heratorpets Vinja - 23 januari 2013 23:30

Har varit kanon väder med sol här idag, men tyvärr var det jätte kallt ute.
Fm har jag spenderat på Mälarsjukhuset för en massa provtagning. Lång tid tog det, skulle va till första stället 7,30 och sist hos doktorn kl 10.
Var färdig strax efter halv 11 och då åkte vi till Våtmarkem för att gå em sväng.
Blev inte så långt, bara ca 3 km för jag o Vinja frös. Inte hade ja nån kamera med heller, bara mobilen så några kort blev det.

Bilderna kommer alla på en gång så det går inte skriva till dom.

Av Heratorpets Vinja - 22 januari 2013 22:50

Idag så har solen lyst så vackert hela dagen   , men det har varit rätt kallt. Var -16 grader när vi gick upp i morse   .


Åkte inte iväg och gick idag utan tog en sväng runt Torshälla. Dom får ju tyvärr vara mera kopplade då men det kan ju också vara rätt nyttigt.


Vi var ute ca 1 timma o 30 minuter och gick lite drygt 6 km.


Här kommer lite kort från våran promenad.


 

Utsikt från slussen.


 

Naturens eget konstverk.


 

Vacker blå himmel hade vi idag.


 

Hmm, här luktar det spännande.


 

Så härligt ute.  

Men Bozza då, du står ju som en sågbock....


 

Lite vackra frostiga grenar.


 


 

Solen lyser så vackert på dom frostiga träden.


 


 

Vad vackert det blir med frost på gamla blommor/ogräs.


 

Letar du efter nått Bozza.


 

Mera fin sol.


 


 

Bozza med solen bakom sig.


 


 

Bozza spanar in änderna.


 

Nu är det nog ingen som ser mig.....


 


 

Märks det var kallt idag för det ångade om vattnet.


 

Älskar dom fina frostiga träden.


Nu måste jag hoppa i säng för jag ska vara på lasarettet i morgon 7,30 för provtagning och en massa andra saker som dom ska kolla. Så i morgon ringer kl 6,00 så i nte blir det nån sovmorgon då inte   .


Hoppas att ni också fått sett den fina solen hos er idag   .



Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards