Heratorpets Vinja

Alla inlägg under juni 2013

Av Heratorpets Vinja - 30 juni 2013 23:47

Får bli en liten snabb resumé vad som hänt dom sista dagarna.


I tordags så blev det bara en kortis runt Torsharg med lite träning.


Vinja fick träna på kryp, både starter och vinklar. Sen blev det lite sakta gående med redig störning då Bozza for omkring runt morsan. Men Vinja klarade det rätt bra ändå   . En lång inkallning med bara ett ställande blev det också.


Bozza blev det lite ingångar, fritt följ, läggande. Även hon var jätte duktig   . Vi avslutade träningen med drygt 1 minuts platsliggning och det gick också bra   .


.


I fredags gick vi en promenad i Torshargs skogen på fm innan jag åkte till jobbet. Den blev ca 4,5 km.


När jag slutade vid 22,00 så gick vi ännu en promenad runt Torshälla som blev nästan 4 km. Så sammanlagt 8,5 km fick vi ihop.


Här kommer 2 bilder på Bozza från i fredags när vi gick promenad.


.


 

Bozza kollar in ett rör som dom har till att gör konstsnö på vintern.


 

Alla höga stenar eller andra saker måste man bara upp på.


.


I lördags så åkte vi till Jolle basen och simtränade lite. Blev ca 25 min för Vinja och nästan 20 min för Bozza.


Blev inte mera än så då vi på em åkte till Biltema och Ikea med dottern.


.


Idag så blev lite sena, jag vaknade vid 10-taget och tjejerna käka frukost vid halv 11   . Kom liite sent i säng och sen läste jag rätt länge så man var lite seg på fm   .


När jag piggnat till vid 1-taget så åkte vi till skogen och spårade lite. Blev inte så långa spår men det blev nog rätt lagom för det hade hunnit blivit lite varmt.


Bozza fick ett spår som var nästan 200 m långt med sammanlagt 7 apporter i och 3 snälla vinklar. Hon hittade alla pinnar och skötte sig jätte bra   , inget stress vid påsläppen men tyvärr hade hon något bråttom i spåret   .


Vinjas spår blev ca 400 m långt med 2 spetsvinklar och med 6+1 apport. Hon skötte sig också bra och hittade alla sina apporter   .


.


 

Här gick Bozzas spår.


 

Här inne had Vinja sitt spår.


 

Mina duktiga flickor efter dagens spår.


.


Passade även på att valla av en liten korridor och gjorde ett litet uppletande i skogen. Bozza fick 3 föremål som hon hittade rätt bra, det sista var lite segt men hon kan ju varit trött.


Vinja fick 4 föremål och hittade alla sina utan problem   .


.


 

Bozza har hittat ett föremål.


 

Här kommer hon med det.


 

Sitter och väntar när morsan håller på att leta.


 

Vinja med ett av alla föremål hon hittade.


.


Efter vi tränat klart i skogen så åkte vi till Jolle basen för lite simträning   . Blev bara ett kort pass på ca 15 min då dom var redan lite trötta efter skogen.


Är så kul att se att Bozza tycker det är så kul att simma nu också   . Är ju inte helt fel att hinna sätta lite muskler inför kommande höftleds röntgen i höst.


Här kommer det lite simbilder.


.


 

Redo för lite simträning.


 

Från att varit en riktig fegis i vattnet så tycker Bozza att det nu är jätte kul att simma.


 

Vinja gillar verkligen att simma.


 

Bozza på väg ut efter badsaken.


 

Sen på väg tillbaka.


 

Fina tjejerna.


 

Hallå, kan du kasta den här då åt mig.....


 

Vinja njuter i vattnet.


 

Inte lätt simma med vatten i öronen.


 

Min duktiga lilla Bozza.


 

Hon ser ju ut som en dränkt katt lillskruttan   .


.


Tanken var att vi skulle gå en promenad på kvällen sen. Men klockan rasslade på och sen blev både jag och tjejerna lite sega. Så det får vi ta i morgon istället.


Ha det så bra ni alla och natti, natti   

Av Heratorpets Vinja - 28 juni 2013 00:10

Var himla skönt med sovmorgon i morse, märks man sovit alldeles för lite när man jobbat fm.

Kom ut lite sent så det blev bara en kortis ut mot udden och sen till Torsharg för lite träning med tjejerna.

Med Bozza tränade ja ingångar och lite fortgående. Försöker få henne förstå att fot är på sin mattes vänstra sida.
Blev även lite läggande under gång träning.

Vinja tränade på kryp, både starter och att inte vara hög fram. Blev även lite svängar.
En inkallning med ställande blev det också och även lite saktagående med störning av Bozza som for omkring.

Vinja tränar med en störande dotter omkring sig.

[Bild]

En platsliggning på lite drygt 1 min blev det också.

Nu är det dags att sova så natti natti på er alla.

Av Heratorpets Vinja - 25 juni 2013 22:30

Även idag så har det varit varmt och soligt ute   . Så det blev åter en tur till Jolle basen för lite bad för tjejerna   .


Bozza blir bara duktigare och duktigare i vattnet och simmar även lite längre ut nu   . Dagens simpass blev lite drygt 20 min för Vinja och något kortare för Bozza.


Prognosen säger regn i morgon   , så då blir det väl tyvärr ingen sim träning i morgon   . Fast dom kanske kan behöva vila lite också   .


Lite badbilder kommer här.


.


 

Bozza på väg ut efter sin badsak.


 

Hon tycker det är kul att simma.


 

Vinja njuter också i vattnet.


 


 

Vilka miner hon gör Bozza när hon simmar.


 

Har lite dålig teknik ut för det plaskar som bara den.


 

Vinja hon simmar lugnt.


 

Men kasta nån gång då....


 

Vinja tar ett skutt ut i vattnet.


 

Roligt att dom kan simma tillsamans.


.


Blev även lite porträtt bilder på tjejerna efter badet.


.


 


 

Min fina Vinja   .


 


 

Söta lilla Bozza   .


.


Efter simningen så blev det en tur till skogen för en liten promenad   . Blev bara en kortis för dom var allt lite sega efter simträningen, men jag ville också röra på mig så dom fick vackert hänga på. Och dom var allt rätt pigga när vi väl kom ut.


Lite bilder från våran skogspromenad som blev ca 3 km.


.


 


 

Blev lite bus i skogen.


 

Den här träffade vi i skogen och självklart skulle den fotas.


 

Bozza ska upp på alla höjder hon hittar.


 

Far omkring som en liten galning i skogen gör hon.


.


Så har våran dag sett ut, i morgon har jag ingen aning om vad som händer. Får hoppas att prognosen om regn är fel.




Börjar bli hög tid att göra sig i ordning och sova, jösses vad trött jag var när klockan ringde i morse   . Så skönt att det är sista fm i morgon   .

Av Heratorpets Vinja - 24 juni 2013 22:09

Det var himla varmt idag efter jobbet så det blev att åka till Jollebasen med tjejerna som dom fick bada lite  .


Var tvungen att gå i lite i vattnet även idag men det gick fortare att få i Bozza idag så det var nog inte så läskigt längre. Hon blev faktiskt riktigt galen efter ett tag och for som bara den i vattnet efter sin badsak.


Ungefär 20-25 min badade och simmade dom idag.


Lite bilder från badande kommer här.


.


  

Mycke plaskande blir det när hon inte är så van simmare lilla Bozza.


  

När hon fått tag på badsaken så simmar hon bättre  .


  

Mor och dotter simmar tillsammans.


  

Vinja njuter i vattnet.


.


Vi träffade en med två schäfrar som också badade, den ena var en tik på 10 månader som Bozza busade och hade jätte kul med  . Lite bilder från det kommer här.


.


  


  

Kul att busa.


  

Vinja håller koll när småttingarna leker.


  

Min fina Bozza.


  


  


  

Vinja ville också vara med och leka lite.


  

Hittade sig en bra pinne.


  

Ta den om du törs.....


  

Bozza har siktat in sig på nått.


  

Söta Vinja.


.


Tanken var att vi skulle gått en promenad efteråt  , men efter allt busande var Bozza rätt nöjd och sen var det rätt varmt  .


Hade tänkt gå en sväng senare men tiden rasslade iväg alldeles för fort, tyvärr  . Får hoppas vi hinner i morgon istället.

Av Heratorpets Vinja - 23 juni 2013 21:06

Igår så var jag hemma hos Jessica på Skeppartorps kennel och gosade och fotade hennes flatvalpar som blev 8 veckor och har börjat flytta idag.


Dom var så söta   och självklart väldans vassa som alla valpar är i den åldern.


Fotade en hel del som ni förstår men vet tyvärr inte vem som är vem. Men dom har ju halsband i olika färger så deras blivande hussar och mattar vet säkert vem som är vem.


Här kommer bilderna på valparna som jag tog.


.


                                               


Visst är dom söta alla småttingarna   .


.


Vinja och Bozza har fått simma vid Jollebasen idag. Vinja simmade ca 25 min så hon har fått motion   .


Bozza har också simmat lite idag med min hjälp, men hon var mindre rädd för vattnet idag   . Har väl tyvärr inte så bra simteknik än men det kommer väl. Förhoppningsvis behöver jag snart inte gå i själv för att få henne att simma.


Här kommer dagens simbilder.


.


 


 


 

Hon ser ut som värsta montret i vattnet   .


 


 

Lite simning blev det för pluttan.


 

Vinja med sin badsak.


 

Roligt att se bägge simma samtidigt.


 

Duktiga Vinja.


 

Mycke plaskande blev det.


 

Hon tyckte det var rätt kul att simma.


 

Värsta monstret.


 

Fina Vinja.


.


Igår efter vi varit och kollat på valparna blev det en promenad på 405 km. Idag så har det bara blivit simning för tjejerna.


Vi har även hunnit med lite miniträningar under helgen, Vinja har tränat på krypstarter och svängar och Bozza har fått träna ingångar. Försöker få henne förstå att fot är vid min vänstra sida, men det är inte så lätt utan lite hjälp   .


Tänkte se om jag kan för en gångs skull komma i säng i tid så man får sova lite innan klockan ringer i morgon bitti  .

Av Heratorpets Vinja - 21 juni 2013 23:50

Idag så blir det dubbel blogg för jag orkade inte fixa kort och blogga igår.


Igår så blev det en sväng i Torshargskogen på ca 5 km. Det blev även ett lite mini uppletande för tjejerna med 2 föremål var, dom skötte sig kanon   .


Passade även på att träna lite ingångar med Bozza, försöker få henne förstå att "FOT" är vid min vänstra sida. Inte så lätt alla gånger att förstå   .


Var som vanligt en väldans massa mygg att slåss med   , har mygg medel i bilen men där gör den ingen nytta   . Får skaffa en att ha hemma också.


Blev lite bilder från våran sväng som kommer här.


.


 

Dragkamp är alltid kul.


 

Söta Bozza i kvälls solen.


 

Min kloka fina Vinja.


 

Mina stiliga flickor.


 

Sötnosar.


 

Hittade en massa fina prästkragar.


 

Jösses vad varmt det var då, orkar knappt hålla uppletande sakerna.


 

Blev lite bus innan vi gick hem.


.


Idag så blev det lite bad vid lunch. Vinja simmade som alltid   men Bozza tycker det är läskigt när hon inte bottnar.


Men idag så kravlade jag upp shortsen och "hjälpte" henne med ut, så idag så har hon simmat lite i alla fall   . Så nu hoppas vi på fortsatt bra väder så Bozza kan få simträna. Tänkte hon skulle hinna bygga lite muskler tills hon ska höftleds röntgas i höst.


.


 

Skönt i vattnet tycker Vinja.


 

En liten bit törs hon gå ut.


 

Vad gör du morsan.....


 

Fegisen Bozza som inte törs ut i vattnet där hon inte bottnar. Tur morsan kan rädda henne när vattensaken åker ut för långt.


 

Så härligt i vattnet.


 

På språng.


 

Bozza försöker fånga badsaken.


 

Duktiga Vinja.


 

Så här fint är det där vi simmar.


 

Poserar på bryggan.


 

Inte så värst intresserade av att bli fotade.


 


 

Poserar vid vattnet.


.


Har som sagt blivit en hel del super korta träningspass, Bozza har vi tränat på ingångar och att hon ska förstå ordet Fot.


Med Vinja har det varit en massa krut på krypstarter och vänster svängar. Nu är det hög tid rasta tjejerna och lägga sig för nu står ögonen i kors tror jag   .


Hoppas att ni alla haft en kanon bra midsommar   

Av Heratorpets Vinja - 19 juni 2013 19:00

Var länge sen det bloggades här, men tiden har inte räckt till   .


Förra veckan var det natt vecka och på tordag morgon när jag slutat så åkte jag och tjejerna hem till Lena för att träna hela helgen   .


Vi har tränat spår, uppletande, sök och lydnad flera gånger om   . Det blev som ni säkert förstår en väldans massa kort tagna så det har tagit lite tid att rensa och fixa till dom. Så ni förstår att det var inte lätt rensa och jag måste redan varna att det blir M Y C K E kort i dagens blogg. Tror lite drygt 80 st   .


.

 

Bisho och matte Therese.


   

Bisho.


 

Fina Bärra   .


   

Bärra tränar budföring.


 

Att det ska vara så svårt få tag i bollen.....


 

Dragkamp.


   

Qalle springer budföring.


   

Ville springer budföring.


 

Ville.


   

Vinja springer budföring.


 

Glad Vinja med sin boll.


 

Budföringsträning med Bisho.


 

Fina Bisho   .


   

Qalle tränar sök.


 

Fritt följ med Qalle.


 

Fina Qalle   .


 

Inkallning.


 

Qalle fångar bollen.


   

Qalle apportering.


 

Hoppträning.


 

Stiliga Qalle.


   

Jag och Vinja tränar lydnad.


 

Bollen får man när man är duktig.


   

Inkallning med ställande och läggande.


 

Framåtsändande.


 

Krypträning.


   

Ewa och Ville tränar apportering.


 

Åse och Dora.


     

Åse och Dora tränar Rallylydnad.


 

Bärra går fint.


 

Bärra fångar bollen.


 

Bärra med sin boll.


 

Åhh vad skönt....


   

Bärra apporterar.


 

Jag och Bozza tränar fritt följ.


   

Kampdutten får man när man är duktig.


 

Tränar läggande.


   

Min söta lilla Bozza   .


 

Släpp mig då....Ja vill till min matte....


 

Inkallning.


 

Apportering.


     

Uppletande med Bärra.


 

Söta Bärra.


   

Bozza uppletande.


   

Vinja uppletande.


     

Qalle uppletande.


       

Vinja busar med sina barn.


 

Bärra.


   

Ego spårar.


   

Bärra spårar.


 

Bärra har hittat sitt slut.


 

Det är jobbigt att spåra.


     

Bärra uppletande och bus med matte.


   

Bozza uppletande.


 

Knäpp liten Bozza.


     

En bild serie på när Bozza hoppar efter sin kampdutt.


.

Vi har haft super kul hemma hos Lena och tränat en massa som ni sett. Både jag och tjejerna var trötta när vi kom hem på söndag kväll   , så på måndagen blev det en vilodag för tjejerna.

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2013 23:45

I måndags och tisdags så har Vinjas son Zäpo bott hos oss då matten varit upptagen. Har funkat kanon och Bozza har haft jätte kul med en buskompis varje gång vi varit ute   .


I måndags åkte vi till Kjula och gick en sväng på nästan 5 km. Var verkligen hela registret av väder på den promenaden. Sol, moln, regn, sol, moln, sol och mera molnigt.


Idag så blev det en tur på ca 4 km i Torshargskogen. Har ju natt vecka och hinner inte med så långa promenader tyvärr för jag har sovit lite för lite och är rätt seg   .


Kameran var med i måndags men inte idag så här kommer lite bilder från gårdagens promenad.


.

 

Intressanta dofter.


     

Blev en hel del bus.


 

Stolt Bozza med en pinne hon hittade.


   

Försök ta mig om du kan.....


 

Ner brottad av brorsan.


 

Kom igen då.


 

Lillskruttan.


   

Mera bus.


 

Bozza hittat en bra sten.


 

Familjefoto   .


 

Tror det finns lite bergsget i Bozza   .


 

Delar på en pinne.


 

Så fina   .


 

Paus i gräset.


 

Fina Zäpo.


 

Söta Bozza.


 

Vi hittade rester av ett dött får/lamm i skogen.


 

Vinja med sin fina son   .


         

Dom hittade en vattenpöl som var super kul   .


.

Dom har haft himla kul tillsammans, Bozza har tyckt det varit super kul att ha nån att bus med.


Har som sagt natt vecka nu och har tyvärr inte fått sova nått bra   , så jag hoppas jag får sova bättre när jag kommer hem i morgon bitti.


Sköt om er och natti, natti   .

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards