Heratorpets Vinja

Alla inlägg under januari 2014

Av Heratorpets Vinja - 30 januari 2014 00:54

Vi kör väl ett tredje inlägg när vi ändå håller på så man kommer ikapp någon gång   .


Var iväg och körde Bozzas tredje träningspass i Treadmillen igår onsdag   . Gick super bra och hon är såå duktig min lilla flicka   . Blev 2*12 minuter idag så sammanlagt 24 minuter, och inte var hon ett dugg trött efteråt heller   .


Här kommer lite bilder från träningen, men först ett litet försök till huvudbild i solen. men lilla fröken var mest intresserad av annat.


.

 

Mattes sötnos.


 

Min duktiga flicka.


 

Kan man smaka på den här kanske när man ändå är här....


 

Så duktig så.


 

När man har paus kan man passa på att utforska lite.


 

Okej, nu är jag redo igen matte så kör igång....


.

För Vinja blev det tyvärr en vilodag idag   , orkar tyvärr inte gå något. Får se om man kanske orkar en liten sväng i morgon om det inte blåser allt för mycke. Kan knappt andas ute när när det blåser.


Ha det så bra ni alla så hörs vi nog en annan dag   .


 


.


Av Heratorpets Vinja - 30 januari 2014 00:18

Här kommer det en massa bilder från sökträningen i helgen hemma hos Lena.


Blir inte så mycke text men en väldans massa bilder blir det.


Först ut är det Madde och Milton.


.

                 


Lena och Qalle.


.

                 


.

Några i sökgänget.


.

Ewa och Wille.


.

               


.

 

 

Ingrid och Mille.


.

Bibbi och Dunja.


.

     


.

Ingrid och Trean.


.

                       


.

Mille och Maya.


.

                                   


.


Åse och Dora.


.

             


.

Tyvärr så blev det inga bilder på Vinja när hon tränade   . Vinja håller på att lära sig att man ska ta rullen som sitter under halsen när man kommer till figgen. Det går väl både bra och "dåligt". Men nån gång så lär hon sig väl det också   .


Hoppas att ni orkade med alla bilder för det blev en hel del. 



Av Heratorpets Vinja - 29 januari 2014 22:30

I fredagskväll så åkte vi hem till Lena och brorsan/sonen Bärra och grabbarna. Var tyvärr lite förkyld redan när jag åkte men trodde jag skulle bli bättre, men tyvärr inte   . Men även om jag inte varit helt bra har vi hunnit med lite i alla fall   .


I lördags så blev det en promenad på ca 3,5 km som kändes som minst det dubbla när man pulsade i snön   . Hundarna hade i alla fall super kul och sprang som bara den.


I söndags så var det sökträning med Vinja, Bozza o Bärra fick hjälpa till att valla rutan så dom fick röra sig lite i alla fall.


Det blev en hel del bilder under helgen så i denna bloggen kommer det en massa bilder från våran promenad när dom busade i snön.


.

 

Qalle och Ego letar efter råttor i snön.


 

Snömonster i full fart.


     

Pinnar är kul att ha dragkamp med.


 

Qalle.


 

Lena med hela flocken.


   

Full fart i snön.


      

Visst är dom söta   .


 

Inte lätt hålla ordning på öronen när det blåser säger Ego.


   

Ser ut som snön smakar illa tycker Qalle.


       

Lite brottning.


 

Mattes sötnos.


Bäst att sticka tycker Qalle.


       

Mycke bus blev det.    


 

Ego kommer springande.


 

Bärra.


Så fina   .


     

Full fart på gärdet.


       

Lite mera bus och brottning.


     

Sen full rulle igen.


 

Bärra pulsar i snön.


 

Så fina.


 

Ligg stilla då.....


 

Fina Bärra.


 

Godisutdelning.


     

Full fart igen.


   

Snömonster.


 

Vinja på språng. 


.

Ja det var bilderna från våra promenader. Nu ska jag fixa till bilderna från sökträningen så får ni se dom senare också om ni vill.




   




 

Av Heratorpets Vinja - 22 januari 2014 21:45

Idag var det dags igen för ett Treadmillpass för Bozza. Även idag gick det super bra och idag så gick hon 2*10 min   .


Känns kanon att det funkar så bra   . För Vinjas del blev det vila idag då jag hade lite saker att uträtta.


Är inte lätt ta kort men här kommer i alla fall några kort när Bozza tränar i Treadmillen.


.

 


 


 

Hon är så duktig min lilla flicka   .


.

Ja mera än så har inte hänt här. Får jag till några bra bilder så kanske det blir en blogg i morgon, annars blir det en annan dag   .

Av Heratorpets Vinja - 20 januari 2014 20:45

Äntligen har vi haft lite sol här   , åhh vad härligt   . Skönt att få gå en promenad i dagsljus   .


Blev en sväng på vägen som går mot Våtmarken, den blev lite drygt 5 km. Blev även ett gäng intervaller för tjejerna, 6 st som sammanlagt blev ca 2000 m   .


Lite bilder från dagens promenad kommer här.


.

           

En massa bus blev det som vanligt.


 

Solen lyste så vackert.


   

Ännu mera bus.


 

Naturens eget konstverk.


 

Min fina Vinja.


 

Sitter och väntar på att få springa.


   

Sen blev det full fart.


 

Tjoohoo nu kommer vi.


   

Bozza springer intervaller.


   

Vinja springer intervaller.


   

Mycke spring i benen har hon Bozza.


 

Fina Vinja   .


 

Min söta Bozza   .


 

Min fina Vinja   .


.

Igår söndag var jag hemma hos Ingrid och hälsade på lilla Guzzi som Ingrid har sparat. Blev självklart lite kort och dom kommer här.

.

         

Söt liten tjej är hon lilla Guzzi.


Full fart.


 

Ingrid och Enduros Moto Guzzi.


 

Full fart. 


 

Ingrid och Guzzi.


.

Ja det var dagens och gårdagens bilder. Klockan är strax 21,00 så om jag skyndar mig så kan jag kanske hinna lägga mig lite skapligt   , eller kanske inte om jag känner mig rätt    .


Ha det så bra och sköt om er   .

 

 

 

Av Heratorpets Vinja - 18 januari 2014 23:06

Idag så blev det en sväng vid Våtmarken och även idag var Zäpo med matte med oss   . Dom har så kul tillsammans och busar   . Bozza är väl kanske nåågot trött på att jämnt hamna underst hela tiden   . Fast himla kul har dom tillsammans   .


Dagens promenad blev 4,7 km.


Lite bilder från dagens promenad kommer här.


.

             

Promenaden började med en massa bus.


   

Mina söta flickor.


 

Zäpo.


 

Lite sol hade vi idag.


 

Zäpo och Bozza.


 

Håll dig på en tass avstånd brorsan....


 

Bozza och Zäpo.


     

Zäpo på språng.


 

Svanar i solnedgång.


 

Fina Zäpo.


 

Ska vi upp här undrar Bozza.


 

Dragkamp.


 

Stolt Zäpo med sin pinne.


   

Lillskruttan.


 

Zäpo.


 

Min söta lilla tjej.


   

Gruppfoto.


 

Fortfarande lite sol.


 

Sötnosarna.


.

Helt otroligt.....Först bloggar man inte alls och sen blir det 2 på samma dag. Känns som jag kompenserat lite i alla fall   .


Vad som händer i morgon har jag ingen aning om än, men nått ska vi väl hitta på i alla fall   .

 

 

Av Heratorpets Vinja - 18 januari 2014 11:16

Igår så blev dom välmotionerade tjejerna   . När jag kom hem efter jobbet så blev det en promenad med Vinja sonen Zäpo och hans matte. Blev en sväng på ca 8 km med en massa kul bus   .


Sen gick vi hem och vilade ca 3 timmar innan det var dags för nästa aktivitet som var simträning   . Det blev ca 30 minuter för bägge tjejerna med både intervaller och hopp från rampen.


Så när vi kom hem igår kväll så var dom nog nöjda tror jag   .


Fotat har jag självklart gjort men det är verkligen inte lätt att få bra bilder varken ute i snön eller i simhallen. Men det blir vad det blir, inte mycke göra åt.


.

   

Full rulle på gänget.


 

Bozza blir nerbrottade av både morsan o brorsan.


 

Zäpo och Bozza   .


 

Bozza hittade en skopa som måste undersökas.


         

Bus i diket, och stackars Bozza är den som blir nermulad.


 

Spanar.


 

Min söta flicka   .


 

Fina gänget.


Låt mig va syrran....


.

Här kommer lite bilder från simträningen igår kväll.


.

   

Vinja älskar att simma.


   

Dumt att gå ner i vattnet när man kan hoppa tycker Bozza.


   

Man blir trött av att simträna.


 

Full fart igen.


 

Vinja skuttar i poolen.  


 

Mina sötisar.


Intervallträning i Jet streamen.


    

Vinja med sin badsak.


   

Bozza går inte i vattnet utan hoppar alltid.


 

Håller koll på morsan.


 

Tjoohoo vad kul det är tycker Vinja   .   


.

Ja det var gårdagens aktiviteter, vad som händer idag vet jag inte än. Men det börjar bli dags fundera på vad vi ska hitta på.


Hoppas ni får en bra dag med era fyrbenta vänner   . 



  

Av Heratorpets Vinja - 16 januari 2014 21:30

Ja då var det dags att sammanfatta några dagar igen då.....


I måndags så blev det bara en kort sväng runt vid Torsharg som blev ca 3 km, utan kamera   .


I tisdag gick vi en promenad runt i Torshälla   som blev lite drygt 6,5 km.


Igår onsdag så var vi på Strömsholm och tjejerna gick i Treadmill. För Bozza var det första gången och jag blev grymt imponerad hur duktig hon var   . Hon tyckte det var lite läbbigt först när vattnet fylldes på och lite i början när bandet började att rulla, men sen gick det hur bra som helst   .


Bozza gick 3*5 min, blev en mjukstart då det var första gången.


För Vinjas del som gått förut så blev 2*10 min.


Idag torsdag så blev det en tur vid Våtmarken som blev nästan 5 km   . Tjejerna hade super kul i snön och for omkring som galningar.


Idag så lyckades jag få lite kort   , tyvärr så hinner det fortfarande mörkna alldeles för fort när man jobbar fm så ljuset var inte det bästa   . Men ni får stå ut ändå   .


.

 

Lite änder vid Våtmarken.


         

Tjejerna var busiga som vanligt.


 

Lite sol han jag se.


   

Lillskruttan.


 

Nu kommer vi.....


 

Tjejerna i solnedgången.


                   

Dom har himla kul tillsammans mor och dotter   .


 

Solnedgång över Våtmarken.


 

Ett gäng svanar såg vi idag.


 

Vinja siktar in sig på Bozza.


 

Sötnosen.


 

Attack.....


 

Bozza anfaller morsan.


.

Ja då var jag ikapp igen då   . I morgon så är det simträning och jag hoppas att det går att fota lite i alla fall.


Nu börjar det dags att leta upp sängen och vänta på John Blund   .


Ha det så bra och natti, natti på er   .  

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards