Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 18 maj 2011

Promenad & Spårträning

Av Heratorpets Vinja - 18 maj 2011 23:34

Ja då var man ledig några dagar igenNa-na-na-na. Är verkligen inte helt fel.


Som vanligt är man lite seg startad efter natt skiften, men det är ju skönt att ta det lite lugnt också och inte bara stressa.


Så strax innan halv 4 så gick Angie och jag en liten sväng  Walking The Dog Female. Blev bara en sväng på ca 5 km då jag skulle träffa Janne på kvällen för lite spårträning.



  

På väg ut på promenad.


  

Zäpo.


  

Vinja.


  

Vatten paus.


  

Zäpo stolt med sin pinne.


  

Snygge Zäpo.


  

Mor och son så fina.


  

Min vackra flicka.



Sen blev det hem och packade för spåret. Idag var vi i Kjula skogen och spårade. Eftersom lilla fröken missade en del pinnar på sista tävlingen   så blev dagens spår inte så långt men med 7+slut. Janne grävde även ner en del av pinnarna för att se vad lilla damen gjorde då. Som vi trodde så markerade hon men stannade inte upp och letade. Så det var bara vänta ut henne så hon fattade att känner man en pinne så ger man sig inte innan man hittat den   .


Så nu ska det tränas mera på gömda apporter. Men annars så gick spåret bra   , upptaget låg rätt långt ut. Vid första utskicket så strulade hon lite men tog tillbaka henne och skickade igen och då gick hon ut   . Tyvärr inte så rakt som man kanske skulle önskat men hon hittade spåret och gick åt rätt håll   . Janne tyckte hon löste spetsvinklarna och andra klurigheter bra vilket känns kanon. Hon hittade alla pinnarna också   .



  

Janne ute och lägger mitt spår.


      

Varför måste folk skräpa ner så i naturen   . Vi har en återvinnings station inte så långt här i från där man kan lämna sakerna gratis. Ser verkligen hemskt ut, hoppas verkligen att nån kommer på dom och läxar upp dom   .


  

Vinja med en av alla små pinnar hon hittade.


  

Vinja med slut pinnen.


  

Berra och Vinja väntar på köttbullar från Janne.



I morgon ska jag åka till Flen och träna med Ingrid och Nina. Får hoppas vi får bra väder. Med lite tur blir det lite kort också.


Ha det så bra och Natti, Natti Pillow.







 
 
Rudi

Rudi

19 maj 2011 07:29

Hmmmm, nergrävda spårpinnar...det har jag aldrig provat. Det kan ju vara en kul test att göra någon gång.

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Monica

Monica

19 maj 2011 08:30

Stackars Vinja smisk på bara rumpan, tur hon tog med sej alla pinnar;-))))))))
Usch för alla dessa svin som grisar ner våra skogar;-((( skulle vara skönt att komma på dom när man hade hela Gänget med sej.
Fina bilder.
Ha en bra dag:-))))

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

19 maj 2011 08:56

Fy, vad trist med all denna nedskräpning. Hur kan man vara så dum, att man letar upp en plats i skogen att kasta skräp på? Det finns ju återvinningscentraler på närmre håll.
Skönt med några dagrs ledig!
Hoppas du får en skön dag
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Kicki

Kicki

19 maj 2011 09:04

...hoppas ni får en bra dag idag!! kramiz

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Sarah

Sarah

19 maj 2011 10:49

Vackra vackra Vinja :) Bra att göra lite svårare övningar så hon kasnke får tänka till ännu mera med att hitta pinnarna:)

Sv; Oj nej,förlåt skulle haft bloggen kvar längre. Har bytt till chanellie.bloggplatsen.se

http://chanellie.bloggplatsen.se

 
Henrik Olsson

Henrik Olsson

19 maj 2011 12:15

Jag önskar att jag också kunde få vara ledig några dagar längre, men får vänta till Kristi Flygarhelgen!

http://www.henrikolsson.eu

 
Henrik Olsson

Henrik Olsson

19 maj 2011 18:44

Sv: Ja, sådana vägar är perfekta att gå på, och vi har en del av den varan här, men inte alls så mycket som man önskat dock! :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Sarah

Sarah

19 maj 2011 19:41

Sv: Det kommer bli både och, jizza kommer alltid vara min stora glädje i livet! Bara det att jag är lite trött på hunderiet och länge velat ha häst och börja med hästar igen! :)

http://chanellie.bloggplatsen.se

 
Sigge Svamphund

Sigge Svamphund

19 maj 2011 20:31

Tänk att människor är så korkade att de gör sej besvär med att släpa ut allt skräp i skogen. Måste vara mycket jobbigare än att kasta på tippen eller återvinningen.
Det enda vi märkte av rånet var polishelikoptern.
Men min favvisgranne jobbar nästan där det hände så hon var ganska chockad igår kväll. Hörde att det hade tagit nästan en timme att ta sej in i Flen igår pga alla kontroller!!!

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

19 maj 2011 23:24

Njut nu av ledigheten :) kram

http://sugarpie88.bloggplatsen.se

 
Hillman

Hillman

20 maj 2011 13:52

Det var allt småa pinnar, ser ut som en tandpetare med en klump i änden, hihi. Fast slutpinnen var ju stor förstås, hihi.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards