Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 9 november 2014

Nu Var Det Verkligen Evigheter Sen

Av Heratorpets Vinja - 9 november 2014 21:15

Nu är jag verkligen sämre än sämst på att uppdatera här   . Men jag har varken haft tid/lust släpa med riktiga kameran   och sen är tid verkligen en bristvara   .


Dom 2 senaste veckorna har vi även jobbat 6 dagars vecka   och ska göra det ända fram till jul.....Fattar inte hur jag ska orka....  .


Tänkte jag skulle försöka uppdatera vad som hänt, för även om jag inte haft tid att blogga har vi inte bara legat på sofflocket   . Dom flesta bilder är tagna med mobilen så ni får ursäkta den dåliga kvaliteén   .


Torsdag 23/10 Blev först en 40 minuters promenad med bägge och sen en cykeltur med Bozza ca 5,5 km.


.

   

Flickorna på den lilla promenaden.


 

Bozza på dagens cykeltur.


.

Fredag 24/10 Blev bara Vinjas promenad idag för tjejerna som blev 2,8 km.


Lördag 25/10 Sökträning med Mille och Ellinor. Bozza skötte sig bra   , blev sen en 20 minuters promenad med tjejerna.


Lite bilder på Bozza från sökträningen.


.

     


Söndag 26/10 Bozza fick ett spår på vallen som blev 940 meter med 10+slut och 13 vinklar. Hon skötte sig bra och hittade alla pinnar fast det blåste rätt ordentligt   .

Medans spåret låg så gick vi Vinjas 40 minuters promenad som blev nästan 3 km.

Åkte sen till bruks och tränade lite lydnad, började som vanligt med kamp så hon ska lära sig vara tyst. Blev lite fritt följ, apportering och hopp.


Här kommer lite bilder från den dagen.


.

 

På väg på våran lilla sväng.


 

Kan man bada lite här kanske.....


 

Vinja strosar omkring med dottern.


 

Spanar.


 

Kommer ni då....


 

Mina fina flickor   .


 

Mulet men uppehåll.


 

Min söta Bozza   .


   

Tjejerna poserar vid ån.


 

Duktig Bozza efter spåret. 


.

Måndag 27/10 Treadmill träning för bägge, Bozza 30 min varav 25 min trav i jet streamen. Vinja 15 min skritt.


.

 

Bozza i treadmillen.


 

Vinja i treadmillen.


.

Tisdag 28/10 Blev en promenad på 50 min som blev drygt 3 km vid Våtmarken. Sen lite lydnadsträning med Bozza på parkeringen vid Våtmarken.


Här kommer lite bilder från promenaden.


.

 

Bozza läser lite nyheter   .


   

Solnedgångar vid Våtmarken.


     

Tjejerna poserar i solnedgången.


   

Siluett bilder.


   

Busig liten Bozza.


 

Bozza kollar in en svan.


 

Jösses vad den fräste åt Bozza.


 

En "grå" svan.


   

Lite strån i solnedgången.


.

Onsdag 29/10 Blev en promenad på ca 3 km och sen lite lydnadskamp med Bozza.


.

 

Tjejerna på dagens promenad.


 

Dagens träning med Bozza.


.

Torsdag 30/10 Promenad på ca 3,3 km och sen en cykeltur med Bozza på 5,7 km.


.

 

Tjejerna i solen på våran lilla promenad.


.

Fredag 31/10 Promenad vid Våtmarken som blev ca 4 km.


Lördag 1/11 Vid 12-taget när jag vaknat så kom Lena och grabbarna hit   . Det blev spår för alla och dom skötte sig kanon   .

Bozza fick ett spår på ca 900 meter med 8+slut. Vinja fick även ett lite kort närings spår som var uppskattat   .


.

 

Vinja spårar köttbullar.


 

Lena och Bärra.


 

Lena och Qalle.


 

Bozza efter dagens spår.


.

Söndag 2/11 Blev sökträning idag och alla hundar skötte sig kanon   . Bozza älskar verkligen sök   .


.

   

Qalle tränar sök.


     

Bozza tränar sök.


   

Bärra tränar sök.


 

En del av träningsgänget.


.

Måndag 3/11 Blev lite uppletande för hundarna innan Lena skulle åka hem och jag åka till jobbet. Qalle och Bärra hade 4 föremål var och Bozza fick 6 föremål.


Blev även ett litet kamplydnads pass med Bozza där jag fick lite mera tips av Lena   .


.

 

Bärra med sina uppletande saker.


Qalle med sina uppletande saker.


   

Bozza med sina uppletande saker.


 

Godisutdelning på den lilla promenaden.


.

Tisdag 4/11 Vinja på återbesök till ortopeden som tyckte det såg bra ut   .

Onsdag 5/11 Promenad ca 3 km och en cykeltur med Bozza på 5 km. 


Torsdag 6/11 Treadmill träning för bägge tjejerna   . Bozza 30 min varav 25 min trav i jet stream. Vinja 18 min skritt.


Fredag 7/11 Promenad i mörkret i Torshälla som blev ca 5 km.


Lördag 8/11 Promenad på kvällen i Torshälla som blev 6,2 km.


Som ni märkt vid det här laget så blir mobilbilderna super dåliga   . Men jag har tyvärr inga andra bilder.


Här kommer bilder från våra mörker promenader.


.

 

Dom syns i alla fall.


 

Tyckte trädet såg läckert ut.


 

En av broarna här som lyser så vackert.


.

Söndag 9/11 Idag så var vi i Kjula och spårade. Vinja fick ett kort spår på 380 meter med 6+slut och hon tyckte det var super kul   . Men lite kort tyckte hon nog   .


Bozzas spår blev lite drygt 1000 meter med 8+slut, hon skötte sig bra och hittade alla sina pinnar   .


.

 

Vinja redo för spår.


 

Vinja med slut apporten.


 

Duktig tjej med alla sina pinner.


 

Bozza redo för sitt spår.


 

Bozza med slut apporten.


 

Duktig tjej med alla sina pinnar.


 

Duktiga flickor efter sina spår   .


.

Ja då var jag ifatt igen då, men för hur länge vet jag inte. Tid är verkligen en bristvara just nu när vi kommer jobba lördagar också fram till jul. Kommer jobba 2 lördagar och sen vara ledig en hel helg och sen jobba 2 lördagar igen.....Kommer vara helt slut när det är klart....  .


Ja som sagt, ni lär väl märka när jag orka blogga igen   .



 
 
Malin

Malin

14 november 2014 18:29

Du är inte lika kass som jag på att blogga :) men livet kommer liksom emellan ;)
Super fina foton som alltid dock, det tackar vi för.
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Carraz med matte

16 november 2014 20:07

som vanligt jättefina bilder och texter. Det finns alltid mer att träna men ibland räcker inte tiden till allt vi vill och "bloggandet" blir ibland mer och ibland mindre. Alltid intressant och fina bilder från er.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards