Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 13 maj 2011

Varit På Cesar Milan & Fått Poliseskort Ut Från Stockholm

Av Heratorpets Vinja - 13 maj 2011 08:57

Jag säger bara det, jösses vilken dag det var igårDuh.  Började dagen med fortsättning på kursen som jag gick, men den kan vi hoppa över.


Som jag berättat så har jag ju fått i födelsedags present av Angie att åka upp till Hovet och titta på Ceasar Milan. Och den var ju väldigt intressant, men resan upp och hem var ett helveteSoapbox.


Resan började rätt bra men i Södertälje så började köerna ända in i Stockolm  Thumbs Down . Fram till Stckholm gick det rätt okej, förutom alla köer. Men sen började eländet.....Angie hade skrivit ut en karta från Google som visade oss helt åt helvete  Road Rage. Som tur var så kunde Angies pappa efter mycke om och men lotsa oss till Hovet. Tyvärr så kom vi nästan 30 min försent Pouty.


Själva föreläsningen var jätte kul att lyssna på, även om man inte förstod allt han sa.


Sen börjar helvete nr 2, hur fan hittar vi tillbaka till bilen  Question Mark. Fick hjälp av en vakt som talade om hur vi skulle ta oss dit. Äntligen tillbaka till parkeringshuset, då börjar ännu ett elände. Det var ju hur mycke bilar som helst där inne som skulle ut så det tog säkert 40 min att bara ta oss ut.


Och sen skulle vi åka hem då, undarde hur fan kommer vi ut här ifrån  Thinking. Hittade skyltar som visade vägen till E4 och E20 så vi följde dom. Vad vi då inte visste var att dom stängt av tunneln för nått arbete så den vägen ledde oss inte alls var vi tänkt  No. När vi till slut passerade Gullmarsplan för 3:e gången så tänkte jag nu kommer vi aldrig hitta hem.


Så vad gör man då....Jo, jag ringde polisen  Policeman och bad om hjälp. Efter mycke övertalande så slutade det i alla fall med att det kom en polis bil  Police som eskorterade oss ut ur Stockholm. Hade som sagt aldig hittat till rätt väg utan deras hjälp.


Så vid halv 2 var vi då äntligen hemma. Så till våran huvudstad tänker jag verkligen inte åka på länge igen när det var så svårt att ta sig ut där i från.


Man fick tyvärr inte fota vid Cesar Milan, men tog några kort i pausen. Kommer även lite kort från fm igår.



  

Här i Södertälje började köerna.


    

I pausen. Var väldigt mycke folk där, men inte helt fullsatt.


  

Långa köer även för att komma ut ur parkerings huset.



Här kommer bilderna från fm.



    

Var rätt mulet ute på fm.


    

Vinja fick svalka sig lite även igår när vi gick på lunchen.


  

Vinja med en pinne hon hittade.


  

Mattes flicka.



Ja så har våran gårdag sett ut. Som jag sa så lär det dröja länge, länge innan jag besöker våran huvudstad igen.


Nu ska vi ut på en lite promenad innan det är dags att åka och jobba. Har em hela helgen  Thumbs Down.


Får se om det blir någon blogg ikväll också.


Hoppas ni får en skön och solig dag   .






 
 
Team AROZ

Team AROZ

13 maj 2011 11:14

HI, Hi :P !!! Ja, nog hade vi ett äventyr igår som jag sent kommer att glömma :P *fnissar* !! Trots att det var en liten mardrömsresa så hade vi ju ändå SKITKUL :D !!!
Vi hörs sen ... Kramizar !!

http://www.angieorex.se

 
Annica,Älsa o Ästher

Annica,Älsa o Ästher

13 maj 2011 11:23

hihi jaa det är när man ser såna där köer eller tvingas sitta i dom som man är sååååå glad att man bor där man bor:-)
Och när vi åker till Sthlm så åker vi tåg, men det går ju inte alltid om man bara ska dit över dagen förstås!
Ha en skön helg:)

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Rudi

Rudi

13 maj 2011 13:52

Vilket äventyr!! Vi tar alltid tåg till och från Sthlm, just för att slippa irra runt. Jag vet inte ens var Hovet ligger, nu blir jag nyfiken och måste kolla upp det! Är det nu i helgen ni ska tävla i Södertälje?

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Hillman

Hillman

13 maj 2011 17:45

Du behöver en GPS, men se till att den är laddad med de senaste kartorna eller så får du låna min husse eller mattes mellersta valp för han tycker att storstan är rena barnleken att köra i. Ingen match alls att ta sig in och ut igen. Stackars stackars dig och jag tror nog att du blir samtalsämnet vid polisfikat för lång tid framöver, hihi.

Taxpussisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Henrik Olsson

Henrik Olsson

13 maj 2011 19:36

Jobbigt med trafikproblem, men skönt att det löste sig!

Själv skulle jag aldrig köra mot Stockholm, för jag har en tendens att virra bort mig i stora städer :P

http://www.henrikolsson.eu

 
Sigge Svamphund

Sigge Svamphund

13 maj 2011 19:39

Några länkar om hundtränaren från helvetet.
Tack o lov att fler och fler får upp ögonen för vilken skit han sprider!!!!
http://nocesarmillan.webbly.com/djurskyddet.se
Mycket bra och saklig artikel
http://www.legalparamount.com/dog-whisperer-lawsuit/2009/11/
Länk från min vän i USA.
http://www.dogstardaily.com/blogs/dogtown-versus-dog-whisperer
'äNNU EN

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Henrik Olsson

Henrik Olsson

13 maj 2011 20:23

Sv: Haha, ja, nog är den roligare att köra än det är att gå - men samtidigt så kan jag nog hitta en bra balans :)

Den är ju ett arbetsredskap, och till vintern så kommer den att få ploga vägarna här i skogen :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Kicki

Kicki

13 maj 2011 20:48

Sv: haha jo då de blev lite sallad kvar till mig ikväll...har bullkat upp Annie med fullkornsbröd å sparris hon e ju så känslig i magen så jag hoppas de ger sig!

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Team AROZ

Team AROZ

13 maj 2011 21:00

Svar till "Sigge Svamphund" : Snacka om att du missar poängen !!! Detta handlar inte om din åsikt om CM utan det handlar om din negativa kommentar här i Vinja's blogg !! Det är inte första gången som jag har sett dina konstiga & negativa kommentarer här.... som jag skrev...det finns olika sätt att säga saker & ting på !!!

http://www.angieorex.se

 
Monica

Monica

13 maj 2011 21:50

Vilken födelsedagspresent;-)en sådan skulle jag också vilja ha och att sedan få poliseskort var inte illa;-))))
Fina natur och vovvebilder, den där stocktypen av pinne känner vi igen;-)
Ha en skön helg;-))))

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jenny o Dio

13 maj 2011 22:34

Hahaha! Jaaa, bil i Stockholm är inge' kul! Smart att tillkalla polisen!
Jag måste säga att bilderna från er förmiddag såg väldigt mycket mysigare ut :)
Ha en trevlig helg!!!

 
Sarah

Sarah

13 maj 2011 23:02

Åhh vad tråkigt!! Kändes som det försörde det hela lite?? Fast måste ha varit en fantastisk upplevelse att få se och höra på självaste Mr Ceasar Milan :)

http://starlet83.bloggplatsen.se

 
Sofie

Sofie

14 maj 2011 07:32

Men vilken resa ni har gjort och det är ju en sådan man inte glömmer i första taget :) Om ett tag skrattar man om den jag vet. Har uppleft snökaos i Danmark på väg till en hundutställning. Resan i Danmark skulle ta 3 men tog 6. Men nu skrattar vi åt det men jag är inte så sugen på att åka dit i februari nått mer :) Härligt att ni fick polisen att visa ut er ut Stockholm och google är aldrig att lite på. Den är ju ibland helt korkad.

http://maysan-astrid.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

14 maj 2011 23:21

Vilken fruktansvärd resa!!! Tur att Föreläsningen var bra i alla fall :-) Ibland är det bra med snälla poliser, minsann. Tänk o ha dom köerna till o från jobbet varje dag!
Kram
Susanne

http://quilaoronja.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards