Heratorpets Vinja

Alla inlägg under juli 2013

Av Heratorpets Vinja - 31 juli 2013 23:30

Har blivit lite dåligt med bloggande nu ett tag   . Men det beror på att förra veckan från onsdag-söndag så har vi varit på Enduros kennel läger jag, Lena och alla hundarna.


Blev som ni förstår OTROLIGT mycke kort och det fixar man inte på några timmar   . Innan rensningen så hade jag tagit lite drygt 1700 kort   så det finns lite att göra nu.


.


Eftersom det blev så mycke kort så kommer det få bli flera bloggar från lägret så man får med lite bilder i alla fall.


När Lena kom i onsdags så åkte vi till Jolle basen först för att låta hundarna svalka sig lite i värmen   . Så här kommer först lite badbilder.


.


               


.


I tordags så åkte vi på fm till grusgropen i Kjula för att lägga lite hårda spår.


Så här kommer lite bilder från det.


.



Först ut är jag och Bozza. Det gick jätte bra för lill tjejen   .


.


       


.


Sen var det Lena och Bärra o han var också jätte duktig   .


.


       


.


Sen var det Mikkel och Noomi som också var duktiga   .


.


     


.


Lena och Ego som också klarade sitt spår bra   .


.


       


.


Sen var det Mikkel och sin gammel tik Vida som skulle spåra och hon var också duktig   .


       


.


Anita och Blixtra som också spårade fint   .


.


   


.


Sen var det Lena och Qalles tur.


.


       


.


Jag och Vinja spårade också   .


.


       


.


Mia och Fnittra var också jätte duktiga   .


.


           


.


Sist ut var Jonas och Chriga som också skötte sig galant   .


.


             


.


Lite spring bilder på Chriga.


.


     


.


     

Tapper publik.


.


Nu blir det inte flera kort för denna gången, men förhoppningsvis kommer det mera kort om någon dag eller så.




Tills dess så får ni ha det så bra   .




Av Heratorpets Vinja - 21 juli 2013 23:45

Ja då ligger jag efter med bloggandet igen nu då   . Har varit en himla massa bilder att fixa och sen har jag skickat en massa bilder till olika människor och det har tagit lite längre tid än jag tänkt mig.


Får väl bli en resume från veckan lite kort.


I måndags när lägret var slut var vi alla rätt trötta så då tog vi oss en vilodag.


I tisdags så gick vi en promenad runt i Torshälla och hade lite miljöträning och hon fick kampa på en massa olika underlag. Hon skötte sig kanon min lilla pärla   .


I onsdags så var vi med Zäpo och hans matte vid Jollebasen och simmade. Blev nästan 30 min i vattnet för lilla Bozza   . Här kommer lite bilder från badet.


.


 

Zäpo och Bozza.


 

Min lilla gremlin.


 

Zäpo njuter i vattnet.


 

Bozza hugger i vattnet så det stänker.


 

Mitt lilla sjöodjur.


 

Zäpo väntar på att sin sak ska kastas i vattnet.


 

Bozza hoppar i vattnet.


   

Fina gossen   .


 

Zäpo och Bozza.


 

Stiliga Zäpo.


 

Min lilla skrutta.


 

Så fina dom är halvsyskonen.


 

Trött Bozza efter en dag med simträning.


.


I torsdags så slappade vi mest på fm och på em åkte vi hem till Lena och grabbarna. Skulle åka och ge Vinja laser på fredag fm så för att slippa gå upp så tidigt åkte vi dit dagen innan.

I fredags så fick Vinja behandling med laser och innan vi åkte hen så fick Qalle, Bärra och Bozza ett litet uppletande.


Här kommer dom bilderna.


.


 

Lena och Qalle tränar sidförflyttningar.


 

Stiliga Qalle.


 

Qalle på väg ut i uppletande rutan.


 

Letar.....


 



 

Qalle hittade alla sina saker   .


 

Lite kamp med matte när man är duktig.


 

Vi vill också komma ut......


 

Bärra redo för uppletande.


 

Letar....


 

Hittar ett föremål.


 

Och kommer full fart in till matte.


Full fart ut på Bozza.


    

Letar....


 

Känner nått...


 

Jaa, där var den.


 

Full rulle in med föremålet.


 

Hittade flera saker gjorde hon också   .


 

Kampa är kul tycker Bozza.


.


I lördags så fick Bozza ett litet spår som var ca 220 m och det var 5+ slut. Hon har lite bråttom tjejen men skötte sig kanon och spårade fint och hittade alla apporterna   .


Efter spåret så åkte vi och tränade lite lydnad. Blev lite fritt följ, ingångar, hålla apporten, kvar stannande, inkallning och hopp.


Hon skötte sig skapligt på alla momenten. Är tyvärr lite okoncentrerad och fladdrar omkring lite, men det är väl bara träna vidare så kanske det löser sig det också   .


Blev inte nått fotande som ni antagligen förstår eftersom jag var själv. Men en liten hopp bild kan jag i alla fall bjuda på.


.


 

Hallå.....Hur länge ska jag sitta här egentligen....


 

Bozza hoppar.


.


Idag så har vi varit vid Jollebasen och simmat lite, men dom bilderna kommer en annan dag.


Börjar känna mig trött   så det börjar väl bli dags göra sig ordning och sova lite   .

 

 

Av Heratorpets Vinja - 18 juli 2013 01:24

Ja nu har jag äntligen fixat till alla bilder från Spårmarkens kennel läger som vi var på förra veckan.


Vi har haft super kul och Bozza har fått spåra en massa kluriga spår. Det har blivit på vall, klipptgräsmatta, grus, asfalt och skog. Hon har varit såå duktig min lilla flicka   . Hon har även fått flera spår med förlednings spår och det klarade hon galant   . Fattar inte hur för vi har absolut varken tränat på så långa spår som hon fått eller på så kluriga spår. 


Riktigt kul att det gått så kanon bra   även brorsan Bärra har skött sig suveränt i sina spår   .


En massa bilder på andra har det ju blivit, tyvärr inga på mig och Bozza   . Så det blir bilder på dom övriga som var med istället. Är inte helt säker på vad alla heter och vad hundarna heter, men jag ska göra ett försök.


.


 

Mia och Mats fixar med sina kameror.


 

Janet, Uffe och Carina.


 

Sara och Ryta gör sig redo för lite spår.


   

Ryta i spåret.


     

Mia och Max.


 

Uffe och Lena.


 

Janet och Gråmanns Cmilla.


 

Lite snack efter spåret.


     

Carina och Spårmarkens Tx.


 

Mats och Spårmarkens Tigra.


   

Spårmarkens Tigra.


     

Lena och Qalle.


 

Lite snack efter spåret.


 

Uffe instruerar hur han tänker gå spåret.


   

Janet och Gråmanns Cmilla.


   

Mia och jag tror Saga.


 

Fina Bärra.


 

Världens bästa kompis   .


     

Lena och Bärra.


 

Här var vi och spårade.


 

Louise lägger spår.


 

Uffe lägger spår.


 

Spårmarkens Troll.


 

Louise.


 

Janet och Cmilla.


     

Lena och Bärra.


     

Mats och Tigra.


 

Lena och Ego.


       

Lena och Qalle.


 

Fina Qalle.


 

Uffe lägger spår.


 

Tommy och Spårmarkens Zting.


 

Tommy och Uffe.


 

Spårmarkens Ryta.


   

Spårmarkens Tigra.


 

Tigra.


     

Bärra spårar på asfalt.


 

Lena och Bärra.


 

Spårmarkens Trigga med husse.


   

Carina och Spårmarkens Tx.


     

Janet och Gråmanns Cmilla.


   

Mia och Saga.


 

Tommy och Spårmarkens Zting.


   

Louise och Spårmarkens Troll.


   

Lena och Bärra.


   

Thoppe och Heratorpets UB Tiger som spårar efter husse.


   

Självklart så hittade Tiger sin husse.


.


Det var en del av alla bilder som jag tog, blev rätt många så jag hoppas ni orkade ända hit.


Nu är det hög tid att sova så natti natti på er alla    



Av Heratorpets Vinja - 16 juli 2013 23:39

I helgen så har jag och Lena varit på läger hos Spårmarkens kennel. Det var kanon kul där och Bozza har varit så duktig :-).

Vi var i spår gruppen och har fått pröva en massa olika och lite kluriga spår. Det har blivit spår på vall, klippt gräsmatta, skog, grus och asfalt.
Har även blivit en del förlednings spår som även dom gått super bra.

Har blivit lite bilder från lägret, inga på mig och Bozza tyvärr. Har inte hunnit fixa dom än så dom kommer senare.

Har tagit några kort med mobilen som kommer här.

Louise med sina hundar.

Trötta tjejer.

Trött Bozza efter en massa spår.

.
Igår blev det vilodag för tjejerna men idag fick Bozza en promenad med en massa miljöträning.

Vinja har tyvärr fått vila sen i onsdags då hon är halt och har ont i kroppen.

Här kommer lite bilder från våran promenad med lite miljöträning.

Bozza vid slussen.

Bozza på bryggan.

Kampar på en släpkärra.

Bozza har även kampat på ett gallerbord och ett träbord men ja fick ingen bra bild på det tyvärr.

Med lite tur så hinner ja fixa läger bildena i morgon. Tills dess får ja önska er natti natti och en bra onsdag.

Av Heratorpets Vinja - 9 juli 2013 22:09

Det har varit sol idag   och riktigt varmt ute   . Så promenad kunde man glömma, blev istället lite bad vid Jollebasen idag. Zäpo med matte var också med och simmade   och dom hade såå kul   . Ja det var bara Zäpo som simmade, inte matten   .


Vet inte hur länge dom badade för det blev lite paus när folk kom och skulle lägga i sina båtar. Men mellan 20-30 min blev det nog.


En massa bilder från badet kommer här. 


.


 

Skönt att bada tycker Bozza.


 

Vinja trivs i vattnet.


 

Härligt i vattnet tycker Zäpo.


   

Zäpo och Bozza.


 


 

Poserar fint på bryggan.


 

Vinja   


 

Zäpo   .


 

Bozza   .


 

Så fina alla tre   .


 

Blir en huvudbild till på alla.


.


Mera än att bada har vi inte gjort idag för resten av dagen har vi packat. Vi ska först åka till Lena och grabbarna onsdag och torsdag, och sen från torsdag kväll till söndag så ska jag och Lena åka på läger hos Spårmarkens kennel. Det ska bli så super kul   .


Så det kommer bli en väldans massa bilder troligtvis att fixa på söndag när vi kommer hem.


Ha det så bra ni alla så hörs vi efter lägret igen   .


 

Av Heratorpets Vinja - 7 juli 2013 23:45

Vi har haft lite segt internet och så har tiden inte räckt till att blogga, men nu hade jag tänkt få till en liten blogg.


I tisdags så blev det en promenad i skogen på lite drygt 5 km, blev även ett litet uppletande för tjejerna.


I onsdags åkte vi till Jolle basen och simmade, blev ca 20-25 min.


I torsdags var matten seg så det blev en vilodag   .


I fredags så blev det åter en promenad i skogen som blev ca 6,5 km.


I lördags var det åter varmt ute   så det blev en tur till Jolle basen och simmade ca 20 min. På kvällen blev det en promenad på ca 4 km.


Idag så var vi hemma hos Lena och hälsade på och passade då på att åka och bada med alla när det var så varmt ute   , det var uppskattat av alla vovvarna   .


Har bara blivit badbilder dom här dagarna så här kommer dom. Börjar med bilderna från i onsdags.


.


 

Men hallå, får vi bada då....


 

Härligt att bada.


 

Bra med flytväst när dom simmar så långt ut.


 


 

Blev lite bus efter badet.


.


Sen har vi bilderna från i lördags.


.


 

Skönt att bada när det är varmt tycker Vinja.


 

Det skvätter tycker Bozza.


 


 

Lite posering på bryggan.


 

Fina Vinja   .


 

Söta Bozza   .


 

Jaha, nu tröttnade dom att posera   .


.


Sen var det bara bilderna från när dom badade "hos" Lena idag.


.


 

Lena med hela gänget.


.


Orkar inte skriva under varje bild så här kommer alla bilder från dagens badande.


.


 


.


Ja det var alla bilder från denna gången. Tjejerna är nu riktigt trötta efter både bus och en massa badande hemma hos Lena och grabbarna.


Nu är det hög tid att försöka komma i säng för klockan börjar närma sig halv 2.


Natti, natti på er alla   .



Av Heratorpets Vinja - 1 juli 2013 16:00

Har varit varmt även idag så det blev en tur till Jolle basen för lite simträning med tjejerna   . Är så roligt att se att även Bozza tycker det är så kul   , och duktig har hon blivit också   .


Dottern var också med idag och badade lite med hundarna. Lite drygt 20 min blev dagens simpass.


Här kommer lite badbilder från idag.


.


 

Står och överväger om dom ska tordas hoppa i vattnet.


 

Härligt i vattnet.


 

Duktiga Bozza som blivit så duktig att simma.


 

Mitt lilla badmonster.


 

Kolla in mina tänder.....


 


 


  

Sandra och Vinja hoppar från bryggan.

 


 

Sandra och Bozza.


 


 


 

Vinja på språng ut i vattnet.


 

Bozza kollar när Sandra hoppar i vattnet.


 

Nää, det här är ju läbbigt tycker Bozza.


 


 

Vinja tyckte det var kul hoppa från bryggan, men Bozza tyckte det var läskigt.


 

Tänker du kasta nån gång då....Vi vill bada mera.


 

Min fina Vinja   .


 

Mattes älsklingar.


 

Söta Bozza   .


.


Är nu inne på sista jobbar veckan som jag har natt och sen är det S E M E S T E R   . Ska bli så härligt.


Jag och min bästa kompis Lena som har Bozzas bror Bärra ska åka 2 olika läger i sommar. Först på Spårmarkens Kennel läger och sen på Enduros Kennel läger, ska bli så himla kul   .


Har ju som sagt natt denna vecka så nu börjar det bli hög tid göra lite mat så man kan sova en stund sen innan man ska till jobbet.


Ha det så bra ni alla så hörs vi en annan dag   .

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards