Heratorpets Vinja

Alla inlägg under december 2014

Av Heratorpets Vinja - 29 december 2014 00:17

Ja då var det som sagt ett tag sen sist igen   . Så jag tänkte försöka mig på en sammanfattning av vad som hänt sen sist, om jag kommer ihåg allt   . Men jag ska försöka   .


Måndag 8/12 Bozza tranat i Treadmillen, 35 min varav 25 min trav i jet streamen   . Vinja fick laser fram o bak och låg på vibbplattan.


Tisdag 9/12 Bozza fick ett spår på 1140 meter med 15+slut som gick bra   . Vinja fick ett köttbulle spår på ca 140 meter.


Onsdag 10/12 Har ingen aning vad vi gjort   .


Torsdag 11/12 Promenad *2 som sammanlagt blev 3 km som även Vinja fick följa med på. Bozza fick även en cykeltur på 6,8 km.


Fredag 12/12 Blev bara en promenad ut till udden och tillbaka.


Lördag 13/12 Blev sök för Bozza som gick bra   . Vi han även med lite uppletande.


Söndag 14/12 Blev en liten promenad vid Våtmarken på ca 2,5 km. Sen åkte vi till bruks och körde uppletande, 6 föremål som gick bra   . Blev även lite lydnads träning.


Från denna dagen finns lite bilder.


.

 

Nyfiken Bozza.


 

Tjoohoo nu kommer jag.


   

Spanar på nått.


 

Tjejerna poserar vid våtmarken.


 

Min fina Vinja   .


 

Min lilla galna Bozza   .


   

Undersöker gallret.


 

Mysigt att rulla i snön tycker Vinja   .


 

Mor och dotter   .


       

Min galna söta Bozza   .  


   

Den här svanen vägrade flytta på sig när vi skulle gå förbi.


.

Måndag 15/12 Bozza fick en tur med cykeln på ca 6,6 km och Vinja fick hänga med ut till halva udden och tillbaka. 


Tisdag 16/12 Bozza fick ett spår på 1400 meter och Vinja ett köttbulle spår på 180 meter.


Onsdag 17/12 Bozza fick en tur med cykeln på 7 km.


Torsdag 18/12 Har ingen susning vad vi gjort   .


Fredag 19/12 Bozza fick en cykeltur på 6,6 km.


Lördag 20/12 Sökträning för Bozza med vårat härliga sökgäng   . Gick bra   .


Söndag 21/12 Åkt hem till Lena så vi gjorde inget idag.


Måndag 22/12 Blev markeringsövningar med Lena o Ingrid, blev även uppletande med 6 föremål för Bozza.


Lena har ju fått tillökning, har blivit en liten svart schäfervalp som heter Dunder ( Djurlöfs King For A Day) Attans vilken sötnos   .


Här kommer lite bilder på Dunder när han leker med Ingrids boxervalp E´lita.


.

               

Visst är han söt   .


.

Blev även lite bilder när Bozza och Bärra busade och mera bilder på lilla Dunder som kommer här.


.

             

Full fart på Bozza och Bärra.


             

Söta Dunder   .


 

Lillplutten med Bärra o Bozza.


.

Tisdag 23/12 Blev uppletande med 6 föremål innan vi åkte hem.


Onsdag 24/12 Vilat


Torsdag 25/12 Sökträning med bästa sökgänget för Bozza. Det gick som vanligt lysande   . Blev även uppletande med 4 föremål som också gick bra   .


Fredag 26/12 Idag blev det spår. Bozza fick ett spår på 1340 meter med 19+slut men hon missade 1 pinne. Annars gick det jätte bra   . Vinja fick ett köttbulle spår på 180 meter.


Lördag 27/12 Blev uppletande på bruks för Bozza, 6 föremål som gick bra   . Körde även genon appell momenten som gick okej med tanke på att det nu var ett tag sen.

Blev även intervaller runt appellplan.


Vinja fick följa med på en liten promenad på ca 1 km och hon o Bozza fick även lite uppletande med köttbullar.


.

   

Bozza uppletande.


 

Duktig tjej med alla saker.


 

Lite spring på appell plan.


   

Bozza i solen.


   

Bozza springer i solen.


.

Söndag 28/12 Blev uppletande på klubben. 6 föremål som gick bra   . Blev även lite kort i solen som kommer här.


.

 

Vinja har hittat en pinne.


 

Avundsjuk Bozza som vill ha pinnen.


 

Om jag väntar ut henne kanske hon ger upp.....


 

Solen är så vacker.


 

Bozza med pinnen som hon lurade från morsan.


   

Solen är verkligen läcker.


.

Tog lite bilder på Bozza med solen som bakgrund, hade svårt att välja så ni får se alla   .


.

                     


 


Om jag får säga det själv tycker jag dom faktiskt blev rätt läckra.


Ja nu har ni fått en sammanfattning igen. När det blir nästa gång ja det vet man inte.


Så jag får väl passa på att önska Gott Nytt År om vi inte ses innan.


                     







Av Heratorpets Vinja - 7 december 2014 22:58

Nu var det verkligen evigheter sen sist jag bloggade och jag skäms verkligen   . Men tiden har tyvärr inte räckt till, sen har det heller inte varit så kul väder att fota i så då känns det inte nått kul att blogga heller.


Kan inte skryta med så mycke kort nu heller fast det var ett tag sen, men några blir det fast tyvärr mest text i denna blogg   .


Ja hoppas jag kommer ihåg rätt nu så då börjar jag....


Måndag 10/11 Bozza tränat i treadmillen, 30 min varav 25 mi trav i jet stream. Vinja gick 20 min i skritt och det såg bra ut.


På kvällen ca 2,5 timma efter träningen så var Vinja tvärhalt på höger bak och ville inte stå på benet   . Efter ca 10 min var hon som vanligt igen   .


Tisdag 11/11 Bozza fick ett spår på ca 1000 meter med 10+slut, gick bra   . Vinja fick ett spår på 670 meter med 8+slut och det gick kanon   .

Blev även idag tvärhalt på höger bak som gick över efter ca 10 min.


Onsdag 12/11 Promenad till Våtmarken som blev ca 5 km.


Torsdag 13/11 Promenad 4 km.


Hemma hos Lena

Fredag 14/11 Åkte till Lena   . Blev lite uppletande, Bozza fick 4 föremål och Vinja 2 föremål. Blev en promenad på kvällen på ca 3,5 km.


Lördag 15/11 Var först och fotade lite boxervalpar hos Ingrid   . Sen blev det spår, Bozza ca 300 meter med 4+slut. Sen uppletande, Bozza 5 föremål och Vinja 2 med synretning.


Söndag 16/11 Vinja spår ca 220 meter med 5+slut. Bozza spår ca 430 meter med 6+slut. Sen uppletande, Bozza 4 föremål och Vinja 2 föremål.


Åkt hem från Lena


Måndag 17/11 Bozza treadmill 30 min varav 25 min trav i jet stremen.Vinja 23 min skritt och några minuter i jet streamen.


Tisdag 18/11 Promenad 5,7 km i Torshälla.


Onsdag 19/11 Vilat   


Torsdag 20/11 Promenad 7,7 km till Våtmarken med Vicky.


Fredag 21/11 ????


Lördag 22/11 Promenad ca 7 km med uppletande 4 föremål var. Det gick bra   .


Söndag 23/11 Sökträning med Bozza, gick jätte bra   . Vinja vilat.


Måndag 24/11 Vilat


Tisdag 25/11 Idag var det äntligen lite sol   . Blev en promenad ut mot Våtmarken som blev 6 km.


Blev lite bilder idag när det var sol. Orkar tyvärr inte skriva nått så alla kommer i en "hög" bara   .


.

                                         


.

Onsdag 26/11


Lena här


Torsdag 27/11 Bozza tränat i tradmillen, 30 min varav 25 min trav i jet streamen. Vinja fick inte träna då hon var halt. Fick laser och vibbplata.


Bärra kvar här hos oss


Fredag 28/11 Var först hos veterinären med Vinja men det fanns ingen ledig ortoped. Åkte sen till bruks och körde uppletande med Bozza och Bärra. Bärra fick 4 föremål och Bozza fick 6 st och det gick bra för bägge   .


.

       

Uppletande med Bärra och Bozza.


Lördag 29/11 Blev spår idag, Bozza fick ett spår på ca 950 meter med 7+slut och Bärra fick ett på 570 meter med 7+slut. Vinja fick ett köttbulle spår på ca 120 meter.


Söndag 30/11 Blev sök idag för Bozza och Bärra och det gick kanon   


Måndag 1/12 Vinja till ortopeden. Bozza och Bärra fick lite uppletande.


Tisdag 2/12 Bozza tränat i treadmillen.


Onsdag 3/12 Bozza spår på 1470 meter med 13+slut, var 25 vinklar.


Torsdag 4/12 Bozza fick en cykeltur på ca 6,5 km.


Fredag 5/12 Bozza spår 1330 meter med 16+slut, av det var 2 st skogspinnar.


Lördag 6/12 Sökträning med Bozza som gick jätte bra   .


Söndag 7/12 Bozza spår på ca 1000 meter med 12+slut och 17 vinklar. Vinja köttbulle spår på ca 150 meter.


Nu är jag äntligen ifatt igen då. Som ni ser så blev det en himla trist blogg med så lite kort.


Det var allt för denna gången så natti natti   

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards