Heratorpets Vinja

Alla inlägg under september 2013

Av Heratorpets Vinja - 22 september 2013 23:21

Då var det dags att sammanfatta några dagar igen.


I fredags så var vi ute på bruks. För Vinjas del blev det lite lydnad och uppletande och Bozza bara uppletande.


Vinjas träning för dagen blev först lite fritt följ med vändningar, framåtsändande med bollen för att få mera fokus framåt, lite apportering och där försökte jag få upp farten vilket inte är lätt och sen blev det lite hopp.


.


 

Vinja med "gubbarna" på framåtsändandet.


         

Stilstudie av apporterande Vinja.


 

Vinja med metall apporten.


 

   

Hoppträning.


 

Lite poserande i solen blev det också.


.


Sen blev det uppletande i en bred korridor. Bägge fick 4 föremål och jobbade kanon bra och hittade alla sakerna   .


.


   

Bozza med ett av föremålen som hon hittade.


 

Vinja med ett av sina föremål.


.


Sen var det bara hem och packa för vi skulle till Örebro. Bozza och Bärra skulle nämligen göra sitt Mh på lördagen. Dom var så duktiga bägge två och vi är såå stolta över våra fina och duktiga hundar   .

.


 

Fina syskonen Bärra och Bozza.


 

Våra små raringar       .


   

Fina gossen Bärra   .


   

Min söta lilla galna Bozza   .


.


Lite träning han vi även med på lördagen. För Vinja blev det fritt följ, framåtsändande med bollen och även träning på inkallning, lite apportering där jag försökte även idag få lite fart på tanten   . Sen blev det ett gäng kryp med mest vänster svängar eftersom det är det som känns svårast. Tycker hon skötte sig riktigt bra tanten   , känns som vi ska fokusera på rolig träning nu fram tills tävlingen och hoppas på det bästa   .


Så mycke bilder från träningen blev det inte. Tog några bilder när Lena tränade Qalle och sen blev det lite "fixade" bilder.


.


 

Krypträning med Qalle.


 

Stolt Qalle med sin nya boll som jag köpt till grabbarna.


 

Fina Qalle och Vinja.


 

Qalle   .


 

Vinja   .


 

Qalle och Vinja med en del av tränings kittet.


   

Här kommer Vinja och Qalle hoppandes.


     

Qalle in action.


   

Vinja i farten.


.


Ego fick komma ut och köra lite på agility banan, det tyckte han var super kul   . Här kommer lite bilder på Ego.


.


 

En taggad Ego.


 

Full fart.


   

Tunneln är kul tycker Ego.


     

Ego kör slalom.


Självklart så fick även Ego posera i solen.


.


Idag så har det inte varit någon hundaktivitet alls. Var ett riktigt tråkväder på fm så jag satte igång att frosta av frysen. När jag ändå var i farten så tog jag alla 3 och det har tagit sin lilla tid   . Men nu är dom äntligen klara   .


Ja så har våra senaste dagar sett ut. Hoppas att ni alla haft en riktigt bra helg.


   


 

 

 

Av Heratorpets Vinja - 19 september 2013 21:56

Ja då ska jag försöka sammafatta några dagar igen då.


I söndags em så åkte vi till Strängnäs Bk och tränade och även träffade bloggkompisen Kicki Björnemalm som var där på rottisläger. Var jätte kul att få träffas på riktigt   . Tyvärr så han jag inte ta några kort.


Vinja körde jag igenom nästan hela eliten och med Bozza blev det lite fritt följ, inkallning och hopp. Gick bra för bägge tjejerna   .


I måndags så blev det en promenad på nästan 4 km och lite uppletande på klubben. Bägge fick 4 föremål var och jobbade riktigt bra och hittade alla   .


I tisdags så var vi i Örebro över dagen och tränade sök med Vinja o sen fick bägge tjejerna var sitt uppletande. För Vinjas del blev det även där ett lydnads pass med nästan hela elit lydnaden.


Tyvärr inga bilder då vi var så upptagna med att träna   .


Igår onsdag så hjälpte Janne oss med varsitt spår till tjejerna. Bozza fick ett ca 300 m spår med 4+slut, missade tyvärr en pinne   . Men skötte sig för övrigt jätte bra.


Vinja fick ett riktigt långt spår med en väldans massa apporter. Spåret var ca 1700 m långt med 10+slut. Hon skötte sig super bra mattes lilla pärla och hittade alla pinnar   . 


Idag så blev det bara en liten kort promenad på ca 4 km.


.


Några bilder blir det, några från i kväll men tyvärr så är dom rätt dåliga för det var lite halv mörkt ute   . Sen några jag laddat upp från mobilen, tyvärr så är en inte rätt vänd och jag lyckades tyvärr inte vända den.


.


 

Tjejerna ligger och väntar på sina spår.



 

Tryggt att ha morsan att vila sig på.


 

Dom har fått super snygga halsband och tjänstetäcken. Tyvärr är bilden åt fel håll.....


 

Bozza kollar in lite bryggor.


 

Man ska upp på allt.


   


Självklart så måste det poseras lite.


 

Tjejerna i sina nya fina halsband.


 

Kan vi få springa snart.....


 


 

Lite bus vid Torsharg.


.


Ja mera än så blir det inte denna gången. Är ledsen det blev så dåliga bilder men tyvärr så blir det så ibland.


Natti, natti   

 

Av Heratorpets Vinja - 14 september 2013 21:38

Blev lite träning idag också på EHDK. Det var jag, Vicky, Linda och Michaela som tränade.


Med Vinja så tränades det hoppet som vi verkar hittat rätt avstånd på nu   och snabba ingångar på apporteringen, vilket inte är så lätt för den gamla damen   .


Blir inga tränings bilder idag men istället en massa busbilder från efter träningen. Orkar inte skriva nått så det blir alla bilder i en hög bara   .


.


                                                                                       


.


Som ni ser så hade Bozza jätte kul med Lindas lilla aussie valp.


.


Ja som ni ser så blevt det helt otrolig 2 bloggar idag så nu vet man inte hur länge det dröjer tills nästa gång   . 

Av Heratorpets Vinja - 14 september 2013 19:45

I torsdags var vi på bruks och tränade med Vicky o Texas. Det blev både lydnad och uppletande för alla.




Med Vinja så tränade jag fritt följ med fokus att sitta rakt och sätta sig snabbt. Apportering med fokus på ingångar och även hopp där vi har försökt hitta rätt avstånd. Blev även lite skall.

Gick både dåligt och bra   , inte lätt ändra på en gammal hund   .




Med Bozza så blev det lite fritt följ, läggande, hålla apporten och hopp. Gick rätt bra   .


Lite bilder på tjejernas träning kommer här.


.


 

Vinja med tunga apporten.


 

Vinja med metall apporten.


 


 

Vinja hoppar.


 

Bozza med träapporten.


 


   

Bozza hoppar.


.


Här kommer lite bilder på Vicky och Texas.


.


 


 


 

Texas linförighet.


 

Framförgående.


 


 

Läggande under gång.


 

Men får jag mitt godis då.


 


 

Inkallning.


         

Apportering.


   

Hopp.


 

Lite bus när man är duktig.


.


Sen blev det uppletande för alla 3. Vinja och Bozza fick 4 föremål var. Bozza hittade dom 2 första bra och den 3:e hade hon lite problem med så den 4:e gjorde vi en synretning på.


Vinja hade också lite problem hitta alla men till slut så var alla inne   .


Här är lite bilder från uppletandet, tyvärr dåliga i skogen.


.


 

Texas med sitt föremål.


 

Bozza med ett av sina föremål.


   

Vinja med ett av sina föremål.


.


Sen var träningen slut för tjejernas del men jag gick ner och fotade lite när Marie o Dåkka och Ylva o Attis tränade.


Så här kommer lite bilder på dom.


.


   

Dåkka med sin kamp dutt.


 

Dåkka med bollen.


     

Attis hoppar.


   

En glad Attis.


 

Och en glad Marie   .


           

Dåkka och Attis busar.


   

Man måste vila lite också.


   

Attis.


   

Dåkka.


.


Ja det var vad som hände i torsdags. Kommer lite bilder senare från idag, inte från träningen men när gänget busade lite efteråt.

 


 




Av Heratorpets Vinja - 11 september 2013 23:15

Här har det hänt en hel del sen sist men det blir bara lite kort vad som hänt.


Börjar med i lördags morse då dom ringde från Eskilstuna BK och sa dom fåt ett sent återbud och frågade om jag ville tävla....Självklart ville vi det   . Var bara upp och sticka iväg direkt till Jäder där spåren skulle gå.


Hade som tur var packat allt på kvällen innan då jag hade sagt åt dom att kommer det ett återbud är det bara att ringa.


Vi fick spår nr 2, upptaget gick kanon och vi tuffade iväg   . Hon var jätte duktig min fina tjej och spårade fint   . Men tyvärr så missade vi 3 pinnar så det var redan där 63 poäng som vi tappat   . Många hade säkert brytit här eftersom med så många pinnar borta finns det ingen chans få nått Cert. Men eftersom det var nästan exakt 2 år sen sist som vi tävlade så tänkte jag inte missa chansen få en bedömning av dom övriga momenten.


När vi kom tillbaka efter spåret så var det lydnad. Lydnaden gick väl både bra och dåligt. Förutom dom saker jag redan vet hon gör "dåligt" så blev det en miss på tunga apporten. Hon fick den så snett så hon stannande ca en meter i från mig så jag fick säga "Fot" för att få in henne. Sen på hoppet så slog hon i på väg ut men in gick det bra   . Vi fick ett snitt på 246,25 på lydnaden.


När lydnaden var avklarad så blev det platsliggning som gick hur bra som helst   . Sen blev det lunch och efter det uppletande. Uppletande var ute på en stubb åker och Vinja var minst sagt förvirrad   för tyvärr har vi inte tränat på stubbåker. Vi hittade till slut 3 föremål men eftersom jag fått tjata en hel del så fick vi 7-7,5 på det.


Så slut summan blev 516,75 och godkänt vilket är väl rätt bra med tanke på att vi missade 3 pinnar o det var så länge sen vi tävlade. Men just nu jagar vi ju Certen så då känns det ju tyvärr inte så bra.


Får väl även erkänna att vi inte tränat så jätte mycke sista tiden   . Tappade lite sugen när man kom som 11:e reserv i Eskilstuna, bortlottad i Örebro och 35:e reserv i Södertälje. Nu håller jag tummarna vi kommer med i Nyköping den 29:e för det är sista tävlingen vi anmält till i år.


Tyvärr finna det inga bilder.


.


I måndags så var jag till doktorn med min höger arm som har krånglat några veckor. Hon gillade inte att jag åt Citodon för att kunna jobba   så hon sjukskrev mig 2 veckor. Känns ju jätte konstigt eftersom jag inte känner mig sjuk. Har bara svårt att lyfta armen högt och ta i. Men det är ju inte fel på övriga kroppen så jag får väl passa på gå långa promenader och träna med tjejerna.


Igår så var jag på Mälarsjukhuset och röntgade min arm. Efter det så följde dottern med på promenad i Vilsta. Den blev nästa 6 km och från den så har jag lite bilder.


.


 

Bozza i farten som vanligt.


 

Vinja har vatten paus.


 

Mina söta flickor.


 

Söta Bozza.


 

Vinja, Sandra och Bozza på väg uppför den sega backen   .


 

Mina fina tjejer   .


 

Lite posering.


Mina sötnosar.


   

Min fina Vinja   .


 

Mitt lilla busfrö Bozza   .


 


 

Full rulle på tjejerna.


.


Förmiddagen började hos sjukgymnasten. När vi ändå var vid jobbet och på den stora asfalts parkeringen så fick Bozza ett asfalts spår. Spåret blev ca 150 m långt med 3 vinklar. Det var verkligen inte lätt för det hade både gått en massa människor där och gick även medans hon spårade.


Tyckte hon skötte sig riktigt bra och jobbade fint   . Visst slog hon en del så man fick hålla emot men det var ändå bara 6:e gången hon spårade asfalt min lilla snutta.


Efter det åkte vi hem och slappade lite för att senare på em åka till bruks och träna lite med Vicky och Texas.


Med Vinja blev det fritt följ med fokus på lite snabbare sättande och hålla positionen när vi gör halt och vändningar. Blev lite kryp med svängar, hopp och bägge apporteringarna. Tycker träningen gick rätt skapligt   .


Med Bozza blev det lite fritt följ, läggande, hopp och hålla apporten. Gick helt okej med tanke på att hon även var tvungen kolla vad Texas och hans matte gjorde   .


Här kommer lite bilder från våran em på bruks.


.


Texas med sin boll.


 

Texas har dragkamp med matte.


   

Men hallå.....Säg att ja får ta den då....


Tjoohoo, jag fick den.


 


 

Bozza tränar hopp.


 


    

Vinja tränar hopp.


   

Tjejerna sitter och väntar.


   


 

Bozza och Vinja i ett tandem hopp.


 

Mina duktiga flickor.


.


Efter träningen så blev det lite bus. Här kommer det lite bilder när mor och dotter leker.


.

 


 


 


 


 


Så kul att busa lite.


I morgon fm så ska vi träffas igen för lite träning och då har vi lite längre tid på oss än idag då Vicky skulle på möte.


Så med lite tur kanske det kommer lite kort i morgon också om jag orkar   .


Ha det så bra ni alla där ut.


 

  


 

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards