Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 23 februari 2010

L-Test I Skillingaryd

Av Heratorpets Vinja - 23 februari 2010 09:55

Här kommer en liten rapport om Ingrids och mitt äventyr igår.

  

Vi startade strax efter kl 7 på morgonen  Phewför avfärd mot Skillingaryd för att kolla på Enduros Black Jajas L-Test. Det var en lång resa ner, ca 32 mil enkel resa så det tog lite drygt 4 timmar. 

  

Vi hade jätte fint väder med sol nästan hela vägen ner. Vägen såg rätt bra ut på dom flesta ställena men omkörnings fälten var lite moddiga.

  

Blev en del väg bilder på vägen ner, kommer inte ihåg var jag tog alla bilder men välkommen på våran resa ner mot Skillingaryd.

  

   

Här är vi i Stora Sundby på väg mot Katrineholm 

 

 

  

Mycke lastbilar var det på vägen.

 

  

Tror vi är i Linköping här.

 

  

Lågt flygande plan  Wink .

 

  

13 mil kvar till Jönköping.

 

  

Körde om en hel del långtradare också.

 

  

Snart i Jönköping.

 

  

Tror det här är precis innan vi kommer in i Jönköping. Börjar bli lite sämre väder nu.

 

 

 

Sen var vi framme där Jaja skulle göra sitt L-Test. Blev tyvärr inte så mycke kort då jag filma också. Vet inte hur filmen blev för det var rätt skum belysning där hon var inne och gjorde testet. Men några bilder han jag med.

 

 

  

Helena blir instruerad av test ledaren.

 

  

Helena, Jaja och kennelmamman.

 

  

Helenas chef till höger och dom andra hjälpte till vid testet.

 

  

På väg in för ett nytt test.

 

  

Jaja vill in och kolla läget.

 

  

Kollar runt lite innan dom börjar.

 

  

Hallå, vad vill du då.

 

  

Kampa är kul tycker Jaja.

 

  

Genomgång efteråt.

 

  

Kennelmamman lyssna också noga.

 

 

 

Sen var det bara slut kvar. Jaja blev Godkänd att prövas som Väktarhund så nu är det bara att lycka till med den fortsatta utbildningen.

 

 

Så var det avfärd hemåt. Det hade börja snöa som bara den. Hoppades bara det inte snöade lika hela vägen hem. Och vi hade tur, ju närmre hem vi kom så ju mera sol kom det fram   .

 

 

  

Mycke snö kom det.

 

  

Inte lätt se bilarna i snöyran.

 

  

Vid Jönköping, tror jag.

 

  

Slutat snöa men mulet är det.

 

 

Blev en lång dag med ca 64 mil, men det var kul att kolla på L-Testet. Hade ju varit ännu bättre om vädret varit bättre, men det kan vi ju inte styra över tyvärr.

 

Så det var det som hände igår. Kommer kanske en rapport senare i kväll om vad vi gjort idag.



 

 






 
 
Ingen bild

helena hagström

23 februari 2010 10:43

Rackans försökte ta en bild men dom va låste ! Vill du maila ngr bilder där på jaja o mig ! Tack på förhand

 
Christine & Delta

Christine & Delta

23 februari 2010 13:24

Inget roligt väder att köra så långt i, men kul att vara med och titta på L-testen. Förstår att det kändes skönt att komma hem!

http://www.wilsesdelta.se

 
Mia

Mia

23 februari 2010 19:56

Hej.. har nu uppdaterat mej lite ;-D. Vilken söt mage Vinja har fått, kan tro det e spännande för er. Ser att ni har oxå haft riktigt skit väder, nu börjar även jag misströsta. Var ute å mätte snö djupet...70 cm HÄR nere i Småland på gränsen te Skåne. Suck... L-test det låter spännande, hoppas på att få vara med någon gång med Louise inom en snar framtid ;-). Nepp nu e det Tv som gäller. // Mia

http://www.sokhundarna.se

 
Kerstin svarar

Kerstin svarar

23 februari 2010 22:35

Vilken otroligt spännande dag ni verkar ha haft!

http://trekillarsblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

helena hagström

24 februari 2010 05:35

Tack för bilderna du mailade till mig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards