Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 2 juli 2010

Full Fräs Hela Dagen

Av Heratorpets Vinja - 2 juli 2010 23:26

Hej o hå vad jag flängt runt idagPhew. Fast det började väldigt lugnt och skönt med en låååång sovmorgonPillow. Hade sån tur att Per var morgon pigg och varit ute med henne. Passade perfekt för min del då det inte blev så mycke sömn igår när vi satt på akuten halva nattenNurse. Klockan blev nog efter halv 11 innan jag klev upp.

  

Men sen efter frukosten var det slut på lugnet. Åkte först och hämta Vinjas kylbädd som jag beställt från RK ProDog, träffa sen Angie som fick skjuts hem från jobbet. När jag lämnat henne så var det hem en snabbis och hämta Vinjas lunch och mera kallt vatten.

  

  

Zäpo kollar in vad morsan gör. Tyvärr fick dom inte träffas eftersom hon ska ta det lite lugnt några dagar till.

  

  

Vinja på sin nya kylbädd som tyvärr inte syns då jag la ett påslakan över som skydd.

  

  

Sen blev det en tur in mot stan för att hitta en plast stol som Marcus kan sitta på när han duschar, är ju tvungen hålla den gipsade foten borta från vatten. För en pall har vi men en stol saknades. På vägen in till stan så passerar man ju Slagsta glass. Idag så passerade jag inte utan gjorde ett stopp för en liten glass.

  

 

  

Gammeldags våffla med sylt & grädde. Kanske inte världens nyttagaste, men väldigt gottIce Cream 

 

    

Vinja fick också smaka lite glass.

 

Efter besöket på slagsta glass var det tänkt jag skulle passa på och tanka när vi ändå var i stan. Men inte gick det inte då det var nå fel så automaten tog inte kortThumbs Down

Blev sen en tur till Jysk där jag köpte en plast stol, efter det så blev det Willys för att in handla lite mat. Inte lätt veta vad man ska laga, men det blev till slut en kyckling sallad.


  

Dagens lunch som blev kvälls mat innan jag blev klar.

 

Blev en liten snabb rastning av Vinja när vi kom hem.

 


  

Äntligen ute i friska luften efter nästan 5 timmars farande runt överallt.

 

  

Riktigt blått på himlen hela dagen.

 

  

Mattes lilla pärla.

 

På kvällen blev det en sväng ut till Sundbyholm för att gå en sväng utefter vattnet. Vinja hade hade jätte kul och badade lite överallt när vi gick där.

 


  

Glädje skutt i vattnet.

 

  

Skönt var det.

 

  

Vacker utsikt.

 

  

Per hitta en "pinne" till Vinja.

 

  

Försöker få den med sig.

 

  

Skam den som ger sig, Vinja kämpar på.....

 

  

På väg ner igen i vattnet.

 

  

Har verkligen super kul.

 

  

Men kasta pinnen då....

 

  

Läcker solnedgång.

 

  

Att bada är toppen.

 

  

Vinja och husse med en lite mindre pinne.

 

  

Japp husse, jag springer efter den.

 

  

Vinja i solnedgången.

 

  

Är så vackert.

 

  

Sundbyholms badet.

 

  

Vinja poserar med badet som bakgrund.

 

  

Så söt hon är min lilla tjej.

 

Här kommer en snutt när Vinja kämpade med stocken i vattnet.

 


  


Det blev en rätt lång dag då klockan nästan var 22,30 innan vi var hemma. Vinja har ju fått röra sig lite mera fritt idag men ändå inte farit runt som en tok, för att se om hon nu verkligen är helt okej. Så håll tummarna hon inte är halt igen i morgon nu. Hon visade ingenting på hem vägen tack och lov.

 


Hoppas ni har orkat med att läsa ända hit idag. Blev lite långt inlägg men det är bäst passa på när det hänt nått Wink. Blev ju även en hel del bilder idag vilket det ju inte har blivit så mycke på ett tag nu.

 

Sköt om er alla nu och ha en skön semester ni som börjat den Backyard pool. Ni andra önskar jag en trevlig helg Blow Kiss

 






 
 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

3 juli 2010 20:18

Sv: Tack så mycket! Det är alltid intressant att träffa på andra hundägare och läsa om deras vardag :)

Hoppas att allt är bra med er!

http://www.henrikolsson.eu

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

3 juli 2010 22:39

Sv: Sambon köpte idag en användbar sak för vovvarna: en batteridriven fläkt man kan hänga på hundburen. I dessa dagarna är det en viktig sak om man måste ta med sig vovvarna ut på en biltur.

http://www.henrikolsson.eu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards