Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 22 juli 2010

Bra Med Motion För Vinja Idag

Av Heratorpets Vinja - 22 juli 2010 23:48

Idag blev det riktig sovmorgonPillow. Vaknade till vid 9 taget men såg då att Per gick upp, tänkte jag avvaktar lite för med lite tur kanske han skulle rasta Vinja. Och mycke riktigt så hade jag turWay To Go.  Hörde att ytter dörren öppnades så då kunde man vända sig om och sova lite tillSleeping .

 

Fast jag gick upp sent så blev det inte jätte mycke sova ändå, för om man går och lägger sig mellan 2-3 om nätterna så blir det ju tyvärr inte jätte mycke sömn ändå. Förstår inte varför det ska vara så svårt att komma i säng i tid, men, men det är inte mycke göra åt.

 

Det har föresten regnat lite här idag Partly Cloudyfast tyvärr väldigt lite   . Men det blev i alla fall lite svalare så jag passade på att cykla med Vinja en svängBike Riding . Blev en tur mot våtmarken, men så typiskt. När vi kommit en bit på väg så börja solen komma fram   . Började då fundera om vi skulle vara tvungna att vända men det var ju trotts allt inte super varmt ute och hon kunde ju få bada vid ån In The Pool.

 

 

  

Började med att demolera en pinne innan vi kom iväg.

 

  

Verkar fundera på om hon ska ta pinnen med eller inte.

 

  

Poserar vid cykeln.

 

  

Skönt att svalka sig lite på cykelturen.

 

  

Så var hon klar att fortsätta.

 

  

Vinja i action.

 

  

Mera bad blev det längre fram på våran tur.

 

  

Min lilla badbrud.

 

  

Skakar sig efter simturen.

 

  

Lite poserande på en stock.

 

  

Man måste ju vila lite också om man är ute på cykeltur.

 

  

Världens snyggaste schäfer flicka.

 

  

Vinja och jag, inte lätt ta kort på sig själv....

  

 

 

Dagens cykeltur blev ca 7 km. Får hoppas det blir lite svalare nu så man kan börja cykel träna lite mera.

 

På kvällen åkte jag, Angie, Rex & Zäpo till Bjällersta för att gå en promenad. Vi gick vid 20,00 och det var jätte skönt ute. Ja förutom på vissa ställen då där man fick slåss med ca 10,000 mygg och knottFly. Men annars var det kanon uteHappy.

Blev lite bilder även från promenaden. Men tyvärr blev många inte så bra, det börjar ju mörkna lite och då tycker min kamera den vill ha blixt och om då hundana är för långt borta så blir dom lite mörka. Och skulle jag inte ha blixt då blir dom suddiga.

 

 


  

Hela gänget, tyvärr rätt utspridda.

 

  

Rex & Vinja undrar var den lilla terroristen tog vägen.

 

  

Här är han den lille söte terroristen Zäpo.

 

  

Mor och son så söta tillsammans.

 

  

Zäpo i närbild.

 

  

Kom igen då grabben, ska busa lite.

 

  

Zäpo smyger på morsan.

 

  

Zäpo attackerar morsan.

 

  

Vacker solnedgång.

 

  

Zäpo skäller ut morsan.

 

  

Vinja gilla också att sitta i vagnen.

 

 

Dagens promenad blev ca 7,5 km och tog lite drygt 2 timmar. Tar ju lite längre tid promenaderna nu för tiden när man ska ta massa kortSnappy och har en liten valpis med sigDog 5. Men vem har bråttom, vi har ju semesterBackyard pool.

 

 

Så idag är jag verkligen nöjd med Vinjas motion. Både cykeltur och promenad.

Vi får se vad dagen har att bjuda på i morgon, beror ju lite på vilket väder det blir vad som händer och sker.

 

 

Sköt om er alla nu och Natti, Natti.

 

 

Kisses






 
 
Maria

Maria

23 juli 2010 06:58

Det är till största delen ett IPO-läger, men eftersom vi har en medlem i teamet som har kvalat till SM i augusti i svenskskydd så finns även den delen med på lägret :) Jag och Lux håller oss till IPO ;)
Idag är det spår och bitarbete på schemat och förhoppningsvis har jag en del bilder till kvällen.
Ha en riktigt bra dag!

http://sluggster.blogs.se

 
Mia och Razzel

Mia och Razzel

23 juli 2010 09:49

Vad du är duktig som får till 2 x 7km. Har en slingan men den tar 2 timmar att gå, lite långt kan man tycka. Ha, ha ska försöka få med Razzel på nästa bilder. Han var bara max 25m ifrån mig hela tiden jag höll på med blommor och ogräs. Lite svårt att fota då också.

http://www.razzeltrazzel.se

 
Monica

Monica

23 juli 2010 11:47

HIHI nä inte är det väl lätt att ta kort på sej själv inte, tur att man inte fastnar på bild längre;-).Måste vara kul för dej att följa hennes valp, en riktig liten kaxman tydligen.
Ha en skön fredag, här är det riktigt svalt och skönt.

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Nina

Nina

23 juli 2010 14:53

Hej hopp! Det kallar jag motion det :). Imponerande! Du är helt makalös på att piffa bloggen med bilder ... Går du överhuvudtaget ut genom dörren utan kamera *haha*? Kul! Själäv kör jag bilder i repris 100 ggr innan jag tar nya känns det som. Ha en gosig helg så kolla jag bildstatus på måndag igen :)! //kramis

http://www.palmstrand.se

 
Maria

Maria

23 juli 2010 22:41

Jag säger som vanligt... vilka bilder! Så kul att se.
Nu har vi klarat av dag två och rapport finns på bloggen :)

http://sluggster.blogs.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards