Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 6 januari 2011

Hur Mycke Snö Tänker Det Komma Egentligen

Av Heratorpets Vinja - 6 januari 2011 21:22

Blev lite ändrade planer idag. Var ju meningen vi skulle åka och simma med hundarna idag  . Men vädrets makter ville annat, det har nämligen vräkt ner med snö här nästan hela dagen Snowstorm. Så att ge sig ut på vägarna var inte att tänka på.

 

I stället så blev det en promenad till Kolsta med Angie, Rex o ZäpoWalking Dog.

 

 

Jösses vad mycke snö det kommit och inte hade dom hunnit att ploga överallt så det blev att pulsa lite i snön Buried In Snow. Vinja och Zäpo hade som vanligt super kul och brottades o sprang i snön.

 

Blev även lite pinn kastning ut i djupa snön och då fick dom verkligen kämpa  Aerobics. Så idag har dom fått sig ett rejält träningspass  Great .

 

 

Blev även idag en ca 8 km våran sväng, men kan tänka mig att vovvarna minst sprungit det dubbla  Phew och allt snöpuls kan inte varit lätt  Tongue Out 2.

 

 

 

  

Även trädgrenarna har mycke snö på sig.

 

  

Zäpo kollar in Rex.

 

  

Vad då....Det är ju kul i snön.

 

  

Mycke brottning i snön blev det.

 

  

Om du tror du inte syns nu morsan så har du helt fel.....

 

  

Rex o Zäpo.

 

  

Finns det nått spännande tro där borta....

 

  

Pinnen borde ligga här, det är jag nästan säker på.

 

  

Mattes pärla   .

 

  

Rex ute i djup snö.

 

  

Vem hittar pinnen först....

 

  

Den stiliga gossen Zäpo   .

 

  

Man måste vila lite också säger Zäpo.

 

  

Riktigt djup snö var det på vissa ställen.

 

 

Tyvärr så han jag inte med nått valpbesök hemma hos Jessica idag, det får bli i morgon. Ska bli kul att se dom igen, var ju några dagar sen man såg dom små liven.

 

Hoppas ni alla haft en bra dag idag och inte blivit insnöade Wink.

 

Med hopp om en solig dag i morgon så man kan få ta lite fina kort. Men ingen snö vill ha mera nu No.







 
 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

6 januari 2011 21:58

Vädret ställer verkligen till det! Själv är man inte helt säker på att man kan köra till jobbet i morgon :/

http://www.henrikolsson.eu

 
Mia o Razzel

Mia o Razzel

6 januari 2011 22:01

Pinnkastning är nog lika bra motion som simmning. Razzel älskar det också!

http://www.razzeltrazzel.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

6 januari 2011 23:01

Sv: Hoppas att du kommer till naprapaten så du slipper ha nackspärren!

http://www.henrikolsson.eu

 
Rudi  och matte

Rudi och matte

7 januari 2011 00:06

Ja, nu räcker det med snö, absolut, man kan ju drunkna i drivorna även om mani nte är någon liten kortbent hund precis!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Carina

Carina

7 januari 2011 05:50

Ja fy vad det har kommit mycket snö. Kan tala om att det inte var roligt att köra till jobb igår, såg inte vägen framför mig. Lite kallt och sol men ingen mer snö, tror du det blir så :-) önskar dig en god fortsättning. Det lär nog dröja ett bra tag till innan jag börjar blogga har inte det minsta lust, men jag tittar in här med jämna mellanrum. Ha det så bra, kram

http://tysonochganget.blogspot.com

 
Kerstin

Kerstin

7 januari 2011 06:09

Go´morgon!
Har just skjutsat sonen till tåget därav den tidiga morgonhälsningen. Nu måste jag försöka hålla mig vaken tills jag ska på jobbet!
Det är ju tur att det är ngn som uppskattar vädret..men jag håller verkligen med dig. Ska det aldrig sluta nån gång...vi som väntar på byggstart ser bara mörker framför oss...
Hoppas du får en härlig dag med små valpisar i dag då!
Kram kram

http://trekillarsblogg.bloggplatsen.se

 
Anna & Nova

Anna & Nova

7 januari 2011 07:07

Massa snö har ni fått ju. Vi fick också massa igår men så blev det plusgrader på kvällen och det är det även idag så det töar bort :(
8 kilometer i snön, det är långt det :) hundarna springer alltid mer också ju :)

SV: Ja det är för lite :(

http://ellegaard.doggyblogg.se

 
junitjej

junitjej

7 januari 2011 08:31

Svar: Jag håller med dig. Det är roligare att komma ut, när man har hund. Man kommer dessutom ut i alla väder. Min hund har inte så ont av kyla och regn. Riktig varm sommarvärme tycker han inte om. Då tar vi de längre promenaderna på sommarkvällarna istället.

http://junitjejen.se

 
Ingen bild

Jenny , Elba o Dio

7 januari 2011 10:29

Nä! Nu kan det räcka med snön. Vi är less här också!

Uppehåll och sol -> svinkallt
eller
varmare ute -> snöväder och oplpgat

Men om man härdar ut ett par månader till så ska väl våren kika fram sedan... Jag lääängtar!

Pirayapussar från Dio

 
Kicki

Kicki

7 januari 2011 10:48

Sv: näe man vill gärna inte att någon ska se när man ligger å sprattlar som värst på backen men man brukar komma upp rätt fort på fötterna för att se om någon såg en!!*L*

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Monica

Monica

7 januari 2011 12:39

Ja någon sol har vi inte men snöar dasslock gör det fast dom sa att det var 0 procent chans till nederbörd i dag;-(
Snön är bra för Argos har jag märkt fast jag trodde tvärt om, han har fått upp flåset igen och bygger muskler. Hu att dom orkar hålla på mor och son vilket flås dom måste ha.
Ha en bra fredag;-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
maria

maria

7 januari 2011 12:46

De ser ut att ha så himlans kul tillsammans de där.
SV: Katter är ganska söta och det finns dom som det inte är så svårt att ge tabletter ;-). Men egna, ja det är de verkligen.
kram från mig
/maria

http://tassintryck.blogspot.com

 
Emma

Emma

7 januari 2011 14:13


Hallå! har inte haft tillgång till dator på en vecka! Eftersom jag inte kan bära med mig min bärbara hehe..

Gott nytt år på dig & Vinja! Hoppas ni hade ett fint nyår och att du blev frisk från förkylningen! :) Hur gick det med valparna du skrev om? hur många blev det? Vad roligt med flat valpar! Det är en fin ras! :)

Ja det var skönt att kunna höra igen från vaxproppen hehe.. i övrigt är det bra i knoppen och kroppen den tjorvar på i sin vanliga visa, men jag har gjort framsteg kom vi fram på smärtkliniken så det firade jag igår! så härligt det går inte att förklara den känsla från att ha suttit i rullstol till att inte behöva den på samma sätt! wiee! halleluja säger jag! <3

Kiara har börjat löpa så nu har vi två kärlekskranka hanhundar i huset, men i helgen är dem borta och får slippa Kiaras härliga doft hehe..

Hoppas allt är bra med er! Har ni mycket snö där nere nu? :)
kram på er! <3

http://emmaochhundarna.bloggagratis.se

 
Madde

Madde

7 januari 2011 18:23

Snö, snö och mera snö överallt bara en massa snö!
Men bra fys för hundarna blir det iof då dom fladdrar runt i det djupa.
Men nu behöver det inte fyllas på med mera snö.

Ha en toppenhelg och hoppas på mycket sol i helgen så man kan fota =)

http://schaferlyan.blogspot.com

 
Hillman

Hillman

7 januari 2011 19:09

Nädå,här snöar vi inte inne i första taget snarare fryser in, här är kallt som attan i kväll med minus 20. Vi tar hellre snö, brorsan och jag för då kan man tillminstingens vara ute.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Anna med flock

Anna med flock

7 januari 2011 20:40

Jisses vad snö ni har! Jag som tyckte vi hade mycket snö ;) Idag har det tack och lov inte snöat här hemma, det räckte med det som kom igår...

En fin helg önskar vi er!

http://timsevimse.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards