Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 15 februari 2011

Hinner Inte Med Nått Alls När Man Jobbar Natt :(

Av Heratorpets Vinja - 15 februari 2011 20:15

Usch vad trött och seg man blir när man jobbar nattPouty. Har så svårt att sova ordentligt och vaknar lite då och då. Även om jag lägger mig mot kvällen och försöker sova så är det inte så lätt att somna alla gångerNo.

 

 

Inte har vädret varit nått att skryta med idag. Bara gråa moln och inte en sol så långt ögat kunde se  Thumbs Down.

 

 

Kom till slut ut på en sväng runt i Torshälla, gick Stora Göksten som blev nästan 7 km.

 

 

  

Vinja fick börja promenaden med att posera lite i snöhögen.

 

  

Vilka vackra ögon.

 

  

Mera än så här såg vi inte av solen idag.

 

  

Vinja kollar lite hur bryggan ser ut.

 

  

Så här tossig blev hon när hon hittade en pinne.

 

  

Försök ta den om du kan då.....

 

  

Men kasta pinnen då.....

 

  

Hmm, var är den då. Var säker på den hamna här.

 

  

Japp, där var den....

 

  

Kolla vad duktig jag är som hittade pinnen i snön.

 

  

Mattes lilla snygging.

 

  

Den här pinnen var verkligen bra.

 

  

Kan man inte få flisa pinnen utan att du ska fota....

 

 

Fick ett gäng läckra kort när Vinja sprang efter pinnen i snön. Tog så kameran knäppte många kort och lyckades få tre som blev helt okej. Så kolla in Vinja när hon på språng.

 

 

  

Kolla vad hon tar i.

 

  

Kolla in stilen.

 

  

Sträcker ut.

 

  

Härligt röda frusna nypon.

 

 

 

 

Efter promenaden var det bara hem, laga mat och försöka sova lite innan jag snart ska iväg igen. Man hinner absolut ingenting när man jobbar natt, helt värdelöst  Kicking Dirt.

 

Om jag lyckas komma in på datan på jobbet kanske jag kan besöka er i natt. Men natten som va var den hur seg som helst  Thumbs Down .

 

 

Ha det så bra så hörs vi i morgon  Blow Kiss.





 
 
 Rudi

Rudi

15 februari 2011 22:37

Jamen, det var väl härliga foton när du är i full språng! Fin pinne du hittade också! Hälsa din matte att min husse provade på att jobba nattskift ett tag och det höll på att ta knäcken på oss allihopa! Så vi förstår att det inte är så kul.

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Sofie

Sofie

15 februari 2011 22:53

Ja att jobba natt är verkligen döden för det sociala livet. Inte sover jag bra heller. Somnade halv 8 i helgen och vaknade 10 och kunde inte somna om. Hur kul är det. Låg och vände mig en stund på em. Natten som var har jag sovit och gud vad skönt det var.

http://maysan-astrid.blogspot.com

 
Freja

Freja

16 februari 2011 03:45

Vilket språng!!! Snygg du är!!!
Husse är ju lite bakom och älskade att jobba natt när han hade ett "vanligt" jobb... Det stämde mer med hans dygnsrytm och betalade dubbelt. Han jobbade 23-06, var hemma 06.30 Sov till 14-15 och hade hela dagen sen! Fast han är ju lite koko, nu är han uppe hela nätterna utan att jobba... Stolle! Phalénekramar till er båda!!!

http://prinsessanfreja.blogspot.com

 
Kicki

Kicki

16 februari 2011 09:03

...fin framsidan blev, ja du fick till ett gäng superfina foton både i rörelse å i stillhet...hoppas du får en bra dag!! kramiz

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Anna & Nova

Anna & Nova

16 februari 2011 09:45

Jag kan tänka mig att det tar på än att jobba natt :(
Fotot på Vinjas ögon är jättefint :)

http://ellegaard.doggyblogg.se

 
Lina

Lina

16 februari 2011 09:59

HUA så mycket snö ni har! Jag ska genast sluta gnälla över våra 2-3 cm. ;) På sina ställen ligger det iofs mer, men inte så mycket som ni verkar ha!

Förstår att det tar emot att jobba natt, jag jobbar kväll idag och tycker det är nog så jobbigt.

Kram Lina

http://mielen.wordpress.com

 
Monica

Monica

16 februari 2011 10:27

Det är bättre att jobba natt jämt så man får in rutinerna, sedan är det ju en fördel att bo i eget hus där det är tyst på dagarna.
Ja i går var det tråkigt väder, snöade hela dagen här och vägarna är så dåligt plogade så resan till Albano blev en riktig rysare.
Fina bilder.
Ha en skön dag;-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Maja Jaro Hinta Lilja

Maja Jaro Hinta Lilja

16 februari 2011 14:42

Lite måste du ju hinna med. Så många fina poser som du har tagit foton på =) Kan trösta dej med att man hinner inget även om man jobbar dag. Tiden liksom bara försvinner. Bläääää!!! Å inte får man tillbaka den heller.
Snö....ser att du oxå ännu har lappmöglet hos dej. Trodde att jag skulle slippa de här på ön, men icke. De kom ännu mer, ca 20 cm. Lagom när man såg åkrarna o vallarna. Burr.
Sköt om Dej!!!
Kram

http://www.majazarges.webs.com

 
sarah

sarah

16 februari 2011 14:53

Ja det kan vara påfrestande att jobba natt. Jag älskar det däremot men jag är så morgon trött så natt passar mig utmärkt och jag sover som en klubbad säl på dagen. Men man är så otroligt olika!
Kanon fina kort som vanligt, hon är grymt fin vinja!

http://starlet83.bloggplatsen.se

 
Hillman

Hillman

16 februari 2011 15:42

Matte tycker att du har jättefina schäfrar och det tycker jag med. Hoppsa att du får sova lite mer på dagen så du orkar jobba till nätterna. Mattes ena tvåbensvalp, jobbar oxå natt, han kör tradare. Här är det lungt just nu för det är runthörnet snö och det vill ingen av oss vara ute i.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

www.zamantha-freija.blogspot.com

16 februari 2011 19:07

usch...jobba natt kan inte vara bra för kroppen. Jag hade inte pallat det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards