Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 5 mars 2011

Av Heratorpets Vinja - 5 mars 2011 21:48

Riktigt lång dag har det blivit idagPhew . Klockan ringde strax före kl 7 Wake Upför att vid 8 skulle Vicky komma och hämta Vinja och mig. Vi skulle nämligen åka till Uppsala SHK för att träna inför Landskampen.

 

Landskampen är en tävling mellan Sveriges Shk och ett Norskt lag som jag tror motsvarar Shk i Norge. Tävlingen kommer gå i början av september i Morokulien som ligger precis på Norska gränsen.

 

Det var väldigt många som anmält sitt intresse i år, över 20 st. Så man var glad att inte alla kom för då hade det blivit ännu senare än det blev.

 

Vi åkte som sagt vid 8 taget och var framme strax efter kl 10. Vid 4 tiden så var vi klara och åkte hem. Blev ett mat och godis stopp på vägen hem så vi var inte hemma föräns kl 7. Så nu är man verkligen trött och seg  Sleeping.

 

 

Vi har haft kanon tur med vädret då solen lyst hela dagen  . Lite bilder blev det från idag, tyvärr så kommer jag inte ihåg vad så många av dom heter som var där. Men det är inte mycke att göra åt.

 

 

  

Happy & Vinja redo för avfärd.

 

  

Solen lyste redan kl 8 i morse   .

 

  

Så var vi på väg mot Uppsala.

 

  

Började med lite rastning i skogen.

 

  

Min fina flicka   .

 

  

Vinja gnager pinne och Happy kommer farande.

 

  

Vicky & Happy.

 

  

Micke och hans fru Marie, han till vänster kommer jag inte ihåg vad han hette.

 

  

Vicky och en av tjejerna som var med och tränade.

 

  

Liten sötnos, Barvatorp´s Urax heter han.

 

  

Några av dom som var med.

 

  

Micke & Roddan.

 

  

Roddan på inkallning.

 

  

Lite snack i solen.

 

  

Spännande med bollen.

 

  

Den här söta flickan fotade jag enbart för Rudis skull, hoppas du tycker hon var söt.

 

  

En av dom deltagandes vovve.

 

  

Uppsala Shk sett fram i från.

 

  

Klubbstugan från ett annat håll.

 

  

Här stannade vi och köpte lite godis på hemvägen.

 

 

Vi fick alla göra 4 moment som dom som höll i det bestämt vi skulle göra. Det var fritt följ, apportering, inkallning och platsliggning.

 

Vinjas och min prestation på dagens träning var verkligen inget att skryta med  . Vårat fria följ var bedrövligt för hon trängde så, vet hon blir så när hon är för taggad och inte har tränat ordentligt för länge.

Nog för hon tränger lite annars också, men inte som idag.

 

Apporteringen tyckte jag såg helt okej ut, men inte för dom som bedömde. Hade mycke bättre fart än hon brukar.

 

Inkallningen var en del segt, vet inte om det var lite för halt där eller om hon bara helt enkelt var seg.

 

Platsliggningen gick i alla fall bra   .

 

 

Nästa träning är om drygt en månad, får se om vi fortsätter eller lägger av. Vill ju först och främst koncentrera mig på våra elit spår tävlingar under året.

 

 

Hoppas eran dag har varit solig och bra.

 






Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards