Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 16 juli 2011

Äntligen Hunnit Med En Promenad

Av Heratorpets Vinja - 16 juli 2011 22:15

Har varit konstigt väder här idag, ena stunden sol  och nästa stund mulet   . 


Idag har det i alla fall blivit en promenad Walking The Dog Female. Angie och jag ut mot Kolsta och tillbaka på em. Den svängen blev ca 8 km.


Vinja var jätte busig och lekte som bara den med Zäpo. Vet inte om det är inbillning med jag tycker hon är piggare sen vi fixa hennes tand som gått av. Hon kan ju haft lite ont utan att man märkt det.


Lite kort från dagens promenad blev det, även några när vi var bara ut till udden och rastade henne mitt på dagen.


.

  

Hmm, vad vore en promenad ut mot udden utan att besöka lite bryggor.


  

Förstår inte vad det är så gott med gräs.


  

Mera bryggor.....


  

Mest mulet hela dan har det varit.


  

Man har bra utsikt från bordet.


  

Vinja spanar på Zäpo.


  

Lite bus.


  

Ännu mera bus.


  

Vattenpaus.


  

Farbror Rex.


  

Zäpo med sin boll.


  

Angie med sina grabbar.


  

Zäpo och Rex.


  

På hemvägen fick vi sällskap av Angies katt Kenzo.


.

Nu på kvällen så har jag och Vinja varit hundvakt åt Rex och Zäpo när Angie jobbar. Dom fick varsitt märgben att smaska på och det var väldans uppskattat.


.

      


.

Så har våran dag sett ut idag. Får se vad som händer i morgon, har ingen aning om än vad vi ska hitta på.

  

Hoppas att ni alla haft en skön lördag.


Om ni fått konstiga inlägg i era bloggar så var snälla att bara radera dom, om ni kan blockera ip adressen så gör det. Är vår konstiga "vän" från andra sidan atlanten som är i farten.

Hon är självklart inte våran vän, var bara lite ironisk  Wink.


Sköt om er och Natti, Natti Sleeping.







 
 
Britt Marie o Rudi

Britt Marie o Rudi

16 juli 2011 23:18

Fånigt, men jag har ännu aldrig vågat ge Rudi märgben. men jag skulle vilja våga, för han skulle förstås älska det!
Härligt att du äntligen får semester!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Britt Marie o Rudi

Britt Marie o Rudi

16 juli 2011 23:36

Sv: Jag är ju så korkad, så vegetarian jag är, så jag vet inte ens vad för slags märgben man ska köpa, Nöt? Gris?Råa? Kokta?

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

17 juli 2011 00:25

Nuu.......äntligen, är vi hemma igen ;-)
Blir lite full i skratt åt Vinja och hennes bryggor, hihi. Något som dagligen måste sökas av!
Visst kan det väl vara så, att hon känt obehag av tanden, och därför varit lite "låg". Skönt att hon är pigg o busig igen.
Menar du att andra fått konstiga kommentarer, från den där sjuka människan?
Ses i morrn, med resultat från utställningen, hihi. (En inoff, men bra träning)
Kram på dig

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Monica

Monica

17 juli 2011 08:28

Här var det mulet, hoppades hela dagen på regn men icke då. Nu är det ju kört för blåbär och vildhallon, dom har torkat bort snart.
Verkar vara mysigt ute på udden, grönt och fint.
Märgben det är mums det;-))))
Ja idioten använder ju andras bloggadresser som i min, där snurrar nog hjulet fast hamstern är död.

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Madde

Madde

17 juli 2011 08:52

Vad jobbigt och läskigt med Angie och kapningen av hennes nätidentitet.
Hoppas hon har polisanmält hela händelsen och att allt snart löser sig för henne.

Vad stora och fina Enduros C-barn har blivit nu, en fröjd att se dom :-)

Vinja är så fin på sina bryggor, hoppas du haft en underbar helg!

http://schaferlyan.blogspot.com

 
Kicki

Kicki

17 juli 2011 10:25

Haha..du de va tur att jag var själv hemma med tjejjerna när jag försökte torka golven...inga bildbevis med andra ord! =P som vanligt massa fina foton...hoppas Vinja inte känner av tanden mer så hon får fortsätta vara pigg och glad! kramiz

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Ingen bild

sandra

17 juli 2011 11:35

tycker du är jättefin!

 
Henrik Olsson

Henrik Olsson

17 juli 2011 13:51

Åh, titta så smaskigt det var med ett rejält märgben :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Cruellas sida

Cruellas sida

17 juli 2011 20:16

Njut av semestern och kolla in massor med bryggor nu!

http://crllaue.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards