Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 21 juli 2011

Promenad I Vilsta & Uppletande På Kvällen

Av Heratorpets Vinja - 21 juli 2011 22:47

Idag så har solen lyst med sin frånvaro här, så det har varit ganska skönt ute   . Man börjar ju tröttna på att gå nästan samma svängar jämnt Sadly I Can't . Så idag så åkte jag och Angie till Vilsta skogen för att gå en svängWalking Dog. Var kul att gå nån annanstansThumbs Up , ända nackdelen att gå där är att det kommer så mycke joggare ibland. Dom brukar dyka upp från ingenstans.


Fast det varit mulet nästan hela dagen så har det varit rätt kvaft och "klibbigt" ute. Som tur var så blåste det lite så det svalkade lite i alla fall.


Ca 6 km blev dagens sväng.


Lite bilder från dagen kommer det självklart.


.

  

Två söta schäfer rumpor.


  

Zäpo hittade en rolig vattenpöl.


  

Zäpo har vattenpaus.


  

Dragkamp.


  

Busig Zäpo med pinnen.


  

Ha, ha, du kan inte ta mig.....


  

Mera dragkamp.


  

Söta Zäpo.


  

Den här söta sommarstugan gick vi förbi i skogen.


  

Vinja tar sig en liten paus.


  

Zäpo tycker också det är skönt att vila lite.


  

Vinja gräver efter nått hon hittat.


  

Kul med lite bus.


  

Mera bus.


  

Vatten paus igen.


  

Vinja var också törstig.


.

På kvällen blev det en tur hem till Ingrid för att köra lite uppletande. Vi vallade av en full ruta.


Både Vinja och Allt-I var jätte duktiga, dom letade bra och hittade alla sina saker   .


Tog några kort men tyvärr så var det lite halv mörkt ute så bilderna blev inte så bra. Men ni får se några ändå.


.

  

Ingrid snitslar upp rutan.


  

Vinja ligger och väntar på att få ut och leta.


  

Allt-I sitter också snällt och väntar på sin tur.


  

Allt-I med ett av alla föremålen hon hittade.


   

Lite bus med bollen blir det när man är klar och hittat alla sakerna   .


.

Så har våran dag sett ut idag. Får se i morgon vad som händer då.


Nu ska jag in och kolla vad ni haft för er idag.


Sköt om er  Blow Kiss







 
 
Kerstin

Kerstin

21 juli 2011 23:51

Häligt är det när det blir lite mulet men det är värme ändå...då kan man orka jobba liten längre stund fast idag har vi haft vilodag:)
Tänk att det inte är ljust dygnet runt nu...den ljusaste tiden går över fort:)
Vad skoj med uppletande...duktiga vovvaar:)
Kramar!

http://trekillarsblogg.bloggplatsen.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

22 juli 2011 00:00

Attans då, du vann, hahaha
Visst blir det lite tjatigt att gå same, same, hela tiden. Hur reagera hundarna på joggare, när dom är lösa? Bryr dom sig?
Kul att se mor o son busa. Ser ut att gå lika hett till som här ;-)
Vi hade det också ganska "klibbigt" i dag, puh. men det går an.
Ha det gott
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

22 juli 2011 00:18

Lugn, bara lugn....*asg* Jag tar naturligtvis med dator och kamera. Kan väl inte åka utan "dom" ;-) Vi blir borta över helgen. Ska bli så kul.

Inslag om fästinghalsband på tv 4 i dag, finns att se där. Veterinärer varnar nu. Kolla!

Ang. joggare i skogen, så skulle nog Ronja kunna fara iväg. Dock inte hela vägen fram. Bara skrämmas lite. Hon är mest rädd själv ;-) Men hon växer väl till sig hon också.

Hoppas någon har ett hett tips, dom är så äckliga, och snabba, dom där med två stjärtar :-)
Kramar

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Henrik Olsson

Henrik Olsson

22 juli 2011 08:28

Bra jobbat med spåret :)

Här lyste solen också med sin frånvaro, och regnet fortsätter att falla :/

Sv: Det tar ganska precis 2 h 20 min att gå 16,3 km :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Madde

Madde

22 juli 2011 08:58

Jag blir helt ärligt galen på joggare som inte visar hänsyn för långsammare som bara dundrar förbi en i skogen.
I löpartidningen Runners World var det en artikel om hänsyn! Punkt nr 1 var att visa respekt för de långsamma genom att påkalla deras uppmärksamhet innan man dundrar förbi, endera genom att ropa ngt eller hosta till.

Ha en fin helg! Kram

http://working-gsd.se

 
Britt Marie o Rudi

Britt Marie o Rudi

22 juli 2011 10:21

I Vilsta har jag gått många, många hundpromenader! När jag bodde i stan och hade min Collie bodde vi i Viptorp och andra adresser på Söder så det var där vi tillbringade nästan all vår tid! Nu pratar vi 70-tal, så det har väl förändrats en del kan jag tro :-)

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Junitjej

Junitjej

22 juli 2011 10:32

Vilka söta hundar!!!

http://junitjejen.se

 
becca & olga

becca & olga

22 juli 2011 11:00

skönt att variera sig lite :) Det är alltid roligt att gå ngn annan stans för omxäling ,)

http://www.aktivmedhund.wordpress.com

 
Monica

Monica

22 juli 2011 19:16

Härliga bilder,söt liten stuga;-)))
Här har det varit läskigt väder i dag varmt och fuktigt och nu väntar en tropisk natt;-(((
Ha det bra;-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards