Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 5 september 2011

Testat Nya Promenadvägar

Av Heratorpets Vinja - 5 september 2011 22:35

Idag när jag slutat jobbet så åkte jag & Vinja o hämtade Angie & Zäpo för en promenad Walking The Dog Female . Blev en tur ut till Kjula skogen för att utforska lite nya promenad vägar. Alltid kul att testa lite nya svängar.


Tyvärr så hittade vi ingen ny riktig runda, men lite nytt att gå och även lite andra vägar som vi ska utforska sen. Vi testade först en väg men den ledde bara till en asfalts väg efter ca 2,5 km så vi vände och testade en annan väg. Där såg vi flera möjliga nya ställen att testa en annan dag.


Var i alla fall en härlig sväng även om den inte ledde till en runda så fick vi ihop nästan 8 km på dagens promenadThumbs Up .


Lite bilder från dagens äventyr kommer här.


.

  

Härliga vägar var det på dagen sväng.


  

Vinja hittade en pinne.


    

Lite bus blev det också.


  

Zäpo har hittat en liten pinne.


  

Samma pinne är alltid bäst.


  

Väderkvarn såg vi också idag.


  

Poserar vid en blomstrande cykel.


  

Fina gossen Zäpo.


  

Mattes pärla.


  

En liten stuga vid vägen.


  

Här vände vi, har absolut ingen aningom var vi var  Thinking .


  

Vatten paus måste man ha när man är ute.


  

Denna väg ser väldans lovande ut. Den ska vi testa en annan dag.


  

Det skördades på åkrarna.


  

Så söta dom är   .


  

Mycke bök efter vildsvin är det i Kjula skogarna.


.

Klockan börjar rassla på och det är hög tid att gå och sova   . Blir inget jobb i morgon då jag ska följa med sonen till doktorn  Doctor.


Hoppas att ni haft en bra måndag. Sköt om er så hörs vi i morgon.


Bye, Bye  Hello.







 
 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

5 september 2011 23:30

Åh, vilken söt stuga!!! Och en toppen-promenad! kul med nya vägar. Men hur går det för dig, som, liksom jag, inte hittar någonstans??? Jag vågar INTE ge mig på nya vägar ensam. Vet ju inte var jag skulle hamna ;-)
Du sover väl redan, så vi ses i morrn.
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Monica

Monica

6 september 2011 07:17

Vilken härlig promenad ni haft, den ser verkligen lovande ut nya vägen.
Fina bilder, hoppas det går bra hos doktorn i dag;-)
Ha det bra/KRAM

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Rudi o Britt Marie

Rudi o Britt Marie

6 september 2011 07:49

Kul med lite äventyr! Jag har alltid karta med när jag går på nya ställen, så slipper man gå återvändsvägar. Då kan man ju alltid planera en runda i stället om man vill.
Förresten, är du nöjd med din GPS?

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Kicki

Kicki

6 september 2011 08:36

...visst e de härligt att utforska nya stråk...var oxxå ute igår å hittade en ny väg att gå dock var den inte så bra men då vet jag ju var jag inte ska gå framöver!*L*

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Malin

Malin

6 september 2011 14:59

Kikar in och lämnar en varm kram och varma hälsingar,vet inte hur mkt jag lär sitta vid datorn idag och imorgon blir det nog inget alls,resan till uppsala går av stapeln 15:00 så jag återkommer väl om en vecka ungefär :)
Kram kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

6 september 2011 15:09

Nya vägar är aldrig fel att gå! Brukar du kolla upp sånt före via satellit för att se om vägen leder någonstans? :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Tessan

Tessan

6 september 2011 15:33

pinne? Haha jag tycker det mera ser ut som ett träd han har hittat:)

http://medsoleniogonen.blogg.se

 
Jeanette, Sly & Maya

Jeanette, Sly & Maya

6 september 2011 17:19

Som vanligt fina bilder från er promenad:) Tråkigt med tävlingen men jag hoppas att du känner inspiration att träna vidare inför nästa tävling, NI KAN!!! Heja er! kram!

http://www.starsweepers.se

 
Sigge Svamphund

Sigge Svamphund

6 september 2011 20:18

Tips, skaffa gröna kartan över områden där du vill gå.
Sen kan du lätt hitta en massa nya trevliga vägar och stigar.
Förresten så kommer sjuka matte att finnas på Östra torget på lördag

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

6 september 2011 21:16

Sv: Jag räknar med att kärran inkl packning kommer att väga ca 100 kg. Det kan låta mycket, men jag tror inte att det är så farligt som det låter.

Jag har ju kikat på massa olika varianter av kärror, men min trogna gamla cykelkärra har allt som behövs för att göra det smidigt!

Allt som fattas nu är ett rejält snack med han som ska fixa dragstången! :)

http://www.henrikolsson.eu

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

6 september 2011 21:55

Sv: Ja, jag får fixa någon liten motor till den :P

http://www.henrikolsson.eu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards