Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 9 januari 2012

Valpmys På Heratorpets Kennel

Av Heratorpets Vinja - 9 januari 2012 23:45

Hu vad kallt det varit idag, var -10 grader i morse när jag vaknade   .


Idag så har jag, Vinja o Zäpo med matte varit hos våran uppfödare och tittat på ett gäng söta valpar Puppies. Monika har en kull som är lite drygt 7 veckor hos sig och så söta, men hu så vassa   .


Var ett riktigt fart fyllt gäng fulla med en massa bus.


Lite bilder från våran dag kommer här, bilderna är verkligen inte lysande. Tycker i alla fall inte jag. Måste verkligen börja kolla efter en riktigt bra kamera snartSnappy. Min kamera hinner inte med i fart bilderna vilket är attans tråkigt.


Måste nog även varna för att det blir rätt mycke bilder idag också.


.

       

Blev ett litet snabbstopp utefter vägen för lite rastning och bus.


   

Ziwa och Steffie. Ziwa är Vinjas dotter o Steffie är Vinjas halvsyster.


   

Steffie och Ziwa har dragkamp.


   

Ziwa och Mikra som är Vinjas mamma.


.

Här kommer dom valpbilderna jag tog. Eftersom jag inte vet vem som är vem så kommer alla bilder i en samling.


.

                    

Visst är dom helt bedårande söta   .


.

Sen gick vi ut med dom stora en stund, försökte fota lite men det sprang ju hundar överallt så det var inte lätt få till nått. Lagom man zoomat så hade dom sprungit iväg eller kommit närmare   .

Men här kommer lite bilder i alla fall på utevistelsen.


.

  

Zäpo, Vinja, Steffie & Ziwa.


  

Ziwa, Vinja, Zäpo och Steffie i bakgrunden.


  

Zäpo hälsar på mormor Mikra.


  

Ziwa.


  

Vinja, Zäpo och Ziwa.


  

Ziwa fram, Vinja bak vänster o Zäpo till höger.


  

Zäpo och Vinja hittade en spännande fläck.


  

Familjebild. Dottern Ziwa, Vinja och sonen Zäpo.


.

Tanken var att det skulle bli en promenad när vi åkte hem men det var så kallt och vi frös så mycke så vi hoppade över det idag. Åkte istället till Jula och Willys och shoppade lite.

Sen hem och äta och sen slocknade jag i soffan en stund   . Så idag så blev det en liten vilodag, om man bortser från bus stunden hos Monika.


Det finns föresten några otingade valpar på Heratorpets kennel om det är någon som är intresserade. Valparna var alla trevliga och väldigt pigga och fråmåt. Så är ni intresserade så hör av er till Monika på Heratorpets kennel.


Nu är klockan snart 12 och det börjar väl bli dags gå och sova lite. Tyvärr så är jag inte ett dugg trött så vi får väl se hur länge man sitter uppe idag då   .

 







 
 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

10 januari 2012 00:16

Jaa, håller så klart med! Såå himla söta!
Bilden med Vinja och hennes dotter och Zäpo........där ser man verkligen skillnad på storleken, mellan mor och son :-)
Kul med hundbus.
Ang. kamera, så vet inte jag heller så mycket. Fick min i present, och maken hade inga kunskaper, vad jag vet. Det handlar väl mycket om vad man ska fota. Jag är väldigt nöjd med min. Köpte ett nytt objektiv, så jag kunde zooma mera. Är det dåligt ljus ute, så blir det, så klart svårare för den att hänga med på fartbilderna. Då vill man ha snabb slutartid..........och ta många bilder snabbt!Näe, jag ska inte prata för mycket nu ;-) Dom kan mycket i butikerna. Skulle vilja gå en kurs, men det är visst jättedyrt :-(
(Jag tycker faktiskt att dina bilder blir bra!!!)
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

10 januari 2012 05:39

Oj, hela 10 minusgrader!?

Här ligger det runt 1 plusgrad!

Sv: Det är en american shepherd, men rasen som sådan är inte godkända som hundras i Sverige än :)

Ja, hundmaten är inte gratis, men eftersom vi ger färskfoder så blir det lite billigare :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Mia och Greta

Mia och Greta

10 januari 2012 06:42

Ja visst är dom väl söta :-) Och roligt med bilder på hundbus.
Hur orkar du sitta uppe halva nätterna?
Var dödtrött igår när jag gick och la mig halv tolv. Hade sovit dåligt natten innan också - kan det bero på fullmånen? Har aldrig tänkt på det förrut i alla fall.

http://www.razzeltrazzel.se

 
Ingen bild

Brita, Siri och Smilla

10 januari 2012 07:09

Vilka sötnosar! Det är lätt att bli smittad av "valp-sjukan"!

 
Sara

Sara

10 januari 2012 09:10

Underbara lekbilder idag :D

Åhhh dessa underbara små schäfervalpar, som jag sagt förut.. Jag blir helt salig!!!!! Nu kommer jag nog aldrig mera ha en schäfer igen för ingen kan mäta sig med jizza och jag har inte det intresset men schäfrar är dom mest underbara hundarna som finns!!!!!

Kram

http://chanellie.bloggplatsen.se

 
Anna med flock

Anna med flock

10 januari 2012 09:37

Härliga bilder på alla fina vovvarna! Måste vara roligt att se så många släktingar och se likheter och olikheter dom emellan. Ljuvliga valpbilder, man blir ju helt salig..sååå söta!

Ang mitt jobb så jobbar jag som personlig assistent. Jag jobbar bara ett dygn på rullande schema (fyra veckor), annars är passen tack och lov kortare. Det är eget val, att köra ett helt dygn istället för två heldagar efter varandra då man bara hinner hem och sova. Vi har vaken natt så visst är man sliten efteråt men eftersom man sen är ledig 1½ dygn efteråt så jag hinner vila ikapp innan nästa pass.

http://timsevimse.wordpress.com

 
Emma och Malte

Emma och Malte

10 januari 2012 10:27

Här hade vi gärna haft lite minusgrader nu för det bara regnar och regnar och regnar :-(
Vad roligt att få åka och hälsa på sin uppfödare :-) Kul att få träffa släktingar till Vinja ju! Det är kul att se om de har samma egenskaper och sånt :-)
Och att få se valpar är ju inte så tråkigt det heller ;-) Men man blir ju så sugen på en vovvsing till! Hehe

Kram

http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com

 
Monica

Monica

10 januari 2012 11:31

Här har det bara varit -7 som mest men det räcker för mej.
Mycket valpbilder är det, gillar den "tecknade" med jättelurar bäst.
Härligt att dom trivs så bra ihop, kul att se mamma och barn.
Kajsas Degenerativ Myelopati som hon haft i fyra år har blivit mycket sämre hoppas det går tillbaka, hon har problem med att ta sej över färisten nu och är inte lite vinglig ibland. Usch ser Argos framför mej, fast på honom var det ju något annat.
Man borde nog börja kolla ryggarna, tycker man börjar höra lite mycket om dom nu.
Ha en bra dag/KRAM

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Jeanette, Sly & Maya

Jeanette, Sly & Maya

10 januari 2012 11:43

Hej på er :-) Vilka underbara valpar!!! Förra vintern tyckte man att -10 var helt ok & nu = svinkallt! Jag trivs iallafall mer med denna då det är lättare att träna samt ta sig fram ;-) Kram från oss

http://www.starsweepers.se

 
Ingen bild

Annica,Älsa o Ästher

10 januari 2012 12:00

Meeen ååå vilka godingar du har då i dom senaste blogginläggen =) gud sååå söta!!! Kul att se alla dom andra bilderna också!!
Sv: Nej hon är inte mindre pigg nu för att vi minskat på medicinen, det har varit nedtrappning efter konstens alla regler tror jag!! Ja få se vad provet visar...nervöst är det iaf!
ha det så bra
kram!

 
Kicki

Kicki

10 januari 2012 13:47

...ser ut å haft en underbar dag i hundarnas tecken...så söta de små e...hoppas hon får de sålda som inte e tingade...kramiz

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Hillman

Hillman

10 januari 2012 14:44

Vi hade dubbelt så kallt som du igår morse, så jag tycker nog att minus 10 är rätt ok, hihi. Söta valpingar med olika öron matten förklarar att såna jyckar som ska ha ståndöron ser ut så där som småa. Hon tycker oxå att de är jättesöta men vi ska inga ha säger matten, hon är nämeligen allerigiskisk mot hundar som släpper pälsen själva, då blir det pip och väs, hihi.

Taxpussisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Kerstin

Kerstin

10 januari 2012 16:39

Ja det har varit kallt några dagar och hellre det än en massa slask o smuts eller isbanor överallt!Härliga bilder och det är bara mysigt att det är många!
Vilka otroligt gulliga små valpar, de är så fina! Man blir nästan sugen...:)
Stor kram ifrån oss!
Ha det fortsatt bra

http://fyrakillarsblogg.bloggplatsen.se

 
Grabbarna boys

Grabbarna boys

10 januari 2012 20:41

Jättefina bilder....det märks inte alls att kameran inte hänger med.
Att få kela med valpar är bland ju det bästa som finns.....men farligt!!
Vov o kram!

http://www.grabbarnaboys.blogspot.com

 
 Rudi

Rudi

10 januari 2012 21:00

Oj, så många schäfrar! Små och stor om vartannat! Härliga foton!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Kicki

Kicki

10 januari 2012 21:29

Sv: näe promisarna blir väl runt en timme var på dagen å så några kortare de andra, brukar gå ca 4-4,5 timme per dag...men de e ett jäkla rännande...

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Cruellas sida

Cruellas sida

10 januari 2012 22:02

Härliga bilder tycker vi!
Tack för värmande kommentar på våran blogg!

http://crllaue.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards