Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 20 maj 2012

Härligt Med Sol men Vinja Tycker Den Är Jobbig

Av Heratorpets Vinja - 20 maj 2012 19:55

Vädret har även idag varit alldeles strålande   . Tyvärr så tycker Vinja det var lite för varmt   , men det är ju inte så konstigt när man måste släpa runt på en stor mage.


Att gå riktiga promenader har vi fått lägga ner helt nu, blir i stället bara lite korta svängar. Idag så blev det 2 korta promenader, bägge på ca 2 km vardera. Det verkar som om hon är helt nöjd med det just nu   .


Kameran var med på våran första lilla runda. Börjar verkligen få lite foto torka nu   , det händer ju inte så mycke på våra korta promenader nu för tiden. Men det är inte mycke jag kan göra åt det för det är ju helt klart bra mycke tråkigare med en blogg utan bilder   , tycker jag i alla fall.


Men om några veckor så blir det mycke roligare med en massa valpis bilder att bjuda på   .


.

    

Lite tjatigt kanske, men gräsrullning måste göras minst en gång varje dag.


  

Liten söt tjockis poserar på stubben.


  

Fin båt som ligger vid ån.


  

Törstig blir man när det är så varmt ute.


  

Mattes snygging.


  

Så fin hon är min lilla pärla.


  

Magen växer hela tiden.


  

En massa aktiviteter på Torsharg var det.


  

Skönt i skuggan tycker Vinja.


.

I morgon så är det ju jobbar dags igen, 3 fm till har jag att jobba   . Bara hoppas att dom går fort. kan ju inte påstå man är så speciellt pigg när klockan ringer 4,30 på morgonen   .


Inte blir det lättare att komma i säng i tid nu när det är ljust och fint så länge på kvällarna. Gällar att börja i tid att förbereda sig så kanske man kan komma i säng lite skapligt i alla fall.


Hoppas att ni fåt njuta av samma härliga väder under helgen som det varit här   .


Sköt om er alla nu så hörs vi i morgon igen   .

 
 
Emma och Malte

Emma och Malte

20 maj 2012 20:32

Visst får man lite fototorka ibland men så är det ju alltid :-)
Vinja är så fin på alla bilder! Tänk vad fina alla valparna kommer bli :-)
kram

http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

20 maj 2012 21:21

Ja, det har varit lite varmt för vovvarna idag, så de slapp springa runt här hemma. En annan fick dock klippa gräset lik för*****t... :P

http://www.henrikolsson.eu

 
Patricia

Patricia

20 maj 2012 22:51

Oj, vad hennes mage växer!
Det kan bli en jobbig tid nu då sommaren verkar ha kommit!!
Jättefina bilder.
Vov o kram!

http://www.grabbarnaboys.blogspot.com

 
Anna med flock

Anna med flock

20 maj 2012 22:52

Förstår att det blir varmt för Vinja... vi har också haft varmt (och kvaft) idag... Söt hon är med sina gräsrullningar :)

Ang min vänsterhand/arm så vet jag tyvärr att jag vinklar ut den :( trots det så har jag svårt att sluta med det... gör det liksom omedvetet ganska ofta... Ska torrgå lite extra nu de sista dagarna utan hund och hoppas jag kan jobba bort det, iaf lite...

Önskar dig en skön vecka!

http://timsevimse.wordpress.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

20 maj 2012 23:56

Jaa, vad varmt det är för dom! Ska man dessutom bära omkring på massor av Vinja-bebisar, så blir det tufft ;-)
Så du ska bara jobba tre förmiddagar till..........? Och sedan vara ledig?
Hoppas du kommit i säng för länge sedan! Jag ska dra mig dit nu.
Ses i morrn
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Monica

Monica

21 maj 2012 06:33

Hoppas för hennes skull att det blir lite svalare, den stackars Zelda var högdräktig när det var 31/35 grader i Juli det var ingen höjdare.
Härliga vårbilder och mys i gräs känner vi igen.
Ha en bra dag/Kram

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Nina

Nina

21 maj 2012 08:56

Det verkar sommar banne mej :)! Kan tänka mig att det är tungt för Vinja nu men snart är puppisarna ute och då lär du få fotoinspiration igen *hehe*. Ha en go vecka trots tidig revelj! //Kramkram

http://www.palmstrand.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

21 maj 2012 12:04

Sv: Ja, morgonen började väldigt bra (även om bilden är gammal) :)

Ha en fin dag!

http://www.henrikolsson.eu

 
Felix

Felix

24 maj 2012 15:02

Har varit ute och läst men hinner inte skriva på alla, men matten älskar körsbärsblommorna, äppelblommorna, de röda gullvivorna och massvis med andra saker, den vackra båten och jag älskar att titta på bilderna av Vinja, hihi. Tur att du förser oss med bilder som vi båda kan älska, hihi.

Russelpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards