Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 14 december 2010

Två Dagars Inlägg

Av Heratorpets Vinja - 14 december 2010 22:54

Vilket kanon fint väder som varit här idag. Har varit runt en -10 grader och en strålande sol  . Tyvärr så blev det ingen promenad i det fina vädret för Vinja var och gick på gåbandet idag, sen hade jag lite ärenden innan jag skulle börja jobba så det blev bara rastning för vovvarna idag.

 

 

  

Vinja tränar på gåbandet.

 

  

Kolla vilket härligt väder vi hade. Inte hade man någon lust alls att gå och jobba   .

 

  

Självklart ska det nosas på samma fläck.

 

  

Min vackra Vinja.

 

  

Spike står och kollar in nått.

 

  

Inte så villig fotomodell idag inte.

 

 

Jag blogga ju igår om vad som hände dagen innan eftersom det krånglade med bloggen.

Vi gick även en promenad med Angie och hennes grabbar igårWalking The Dog Female och åkte även hem till Ingrid igår kväll och kollade lite på valparna som hunnit blivit 6 veckor nu. Men jag kom hem så sent så jag orkade inte blogga igenPhew .

 

 

Gårdagens promenad blev i alla fall till Kolsta och tillbaka, den blev ca 7 km innan vi var hemma. Vinja och Zäpo busade och for omkring som bara den så dom gick säkert dubbelt så mycke som oss.

 

Ett gäng bilder han jag med också, även igår hade det varit fint väder och sol   men den försvinner ju tyvärr rätt fort.

 

 

  

Spike kollar in nått.

 

  

Vinja & Zäpo busar och Spike är med lite på ett hörn.

 

  

Vinja, Spike & Zäpo.

 

  

Vinja och Zäpo i farten igen.

 

  

Spike försöker leka lite med Zäpo.

 

  

Bäst att hålla sig undan tycker Spike när dom stora bestarna leker.

 

  

 

  

Akta dig morsan för nu kommer jag.

 

  

Så fina vovvar.

 

  

Zäpo, Rex & Angie.

 

  

En läcker solnedgång.

 

  

Visst är han vacker Vinjas son.

 

  

Zäpo i solnedgången.

 

  

Spike i solnedgången.

 

 

 

Sen blev det hem och fixa med bloggen och laga mat. Senare så blev det en tur hem till Ingrid och dom små sötnosarna   . Blev lite gos och lite fotande, som vanligt blev det inte så bra att ta kort inomhus men det blir vad det blir.

Nu har ju även alla fått sina egna hussar & mattar och även fått sina riktiga namn. Tyvärr kommer jag inte ihåg alla vad dom ska heta, men några kommer jag ihåg. Sen är det lite svårt att slikja dom hel svarta, i alla fall på kort.

 

 



   

Svarten som nu heter Denver.

 

 

   

Tiger som nu heter Drive.


   

Lille Drive ligger på rygg och sover.


   

Tror detta är Denver.


   

Lille Drive igen.


   

Lilla Lisa som nu heter Did it.


   

Dit it och Denver tuggar på märgben.


   

Drive försöker stjäla morsans märgben.


   

Tror detta är Lillen som nu ska heta Dante.

 

 

   

Det är gott med märgben tycker Dante.


   

Hela gänget väntar på att få mat.

 

 



Blev tyvärr inte bilder på alla valparna igår då en del låg och sov, sen var det inte så lätt få några bra kort.

Men nu är vi i alla fall ikapp med bloggandet och det känns så skönt Thumbs Up . Nu gäller det bara inte att det börjar krångla igen så att allt försvinnerComputer Smash .




 
 
Monica

Monica

15 december 2010 09:25

HAHA jag blev kär i lilla lurviga Lisa med det vita runt ögonen jag fullkomligt smälter;-)
Fina vovve o naturbilder;-)
Ha en skön onsdag;-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Kicki

Kicki

15 december 2010 09:34

..oj så stora valparna blivit!!
Uppfödaren har bytt till en annan hane å jag hoppas verkligen att Annie inte börjar löpa...tycker inte att de e rätt mot henne när hon varit dålig under hela hösten och dessutom e så stel som hon e...men men i de här avseendet så har jag ju ingen talan tyvärr

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Kicki

Kicki

15 december 2010 09:46

...Annie blir min i feb då hon blir 5 år å jag vill inte att hon ska paras pga sin stelhet å att hon varit dålig så länge vet inte varför de e så viktigt att ta en kull till på henne när de e som de e å med tanke på att ingen e röntgad eller MH testad eftersom de inte e året ännu, veterinärerna som vi pratat med tycker inte att vi ska röntga de förrän vid 1,5 års ålder då de e färdiga i skelettet

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

15 december 2010 10:38

Ett sånt där gå-ställe skulle vi behöva när det är så där griskallt att vi inte kan vara ute och promenixa, hihi. Hoppsa att Spike får ett bra hem, nu.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jenny o Elba

15 december 2010 11:44

Leker Spike och Vinja när inte Zäpo är med, eller håller han sig på sin kant? Han ser liksom lite sugen ut på att vara med, men vill inte vara med i värsta hetsen... Söt är han iallfall :)

Vi längtar efter valphämtardagen, och jag förströr mig med att baka lussebullar idag (andra stöpan, den första är snart uppäten :) Det är ju SÅåÅ gott med lussebullar och glögg :)

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

15 december 2010 12:07

Vintern hänger kvar även hos er ser jag...

Promenaderna för mina vovvar har blivit lidande också, då skogsvägarna mer eller mindre blivit is :(

Sv: Ja, det är skönt med små änglar - och naturligvis är även morsan en ängel :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Anna & Nova

Anna & Nova

15 december 2010 14:41

Men herregud vad de är söta valparna :)De växer så det knakar ;) Deras päls ser helt underbar ut :) Hihi Denver, precis som Fredriks Steens schäfer :)
Vinjas son är jättefin :)

Sv: Ja du, nyare bilar med avancerade motorer. Blir väl dyrt då antar jag :(

http://ellegaard.doggyblogg.se

 
Team AROZ

Team AROZ

15 december 2010 22:26

Underbara bilder på alla underbara vovvar !!!!!!!!
Tänk (hemska tanke) om inte hundar fanns ...vilket trist liv vi hade haft då !!
Det finns inget bättre glädjeämne i livet än kärleksfulla hundögon & kalla nosar !!
Kramizar !!

http://www.angieorex.se

 
Rudi

Rudi

15 december 2010 22:41

Kul med nya valpbilder, men ingen på Elbas lillasyster Dio ser jag. Härliga busbilder som vanligt på dig, Spike och Co!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards