Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 9 januari 2011

Halkig Promenad Med Vicky Till Våtmarken

Av Heratorpets Vinja - 9 januari 2011 20:15

Idag var det verkligen förenat med livsfara att ut och gå. Var stor risk att hamna på akuten EMT. Trots halkan så gav sig Vicky och jag ut och gick med våra liv som insatts  Scared 2.

 

 

 

Vi åkte iväg och gick mot våtmarken, det gick skapligt att gå om man gick i kanten. Men nog var det jätte halt allt  Ice Skating.

 

 

Kan ju inte säga jag är speciellt glad över regnet som kom  Kicking Dirt , men det har varit en kanon fin dag här idag med en massa sol   och en blå himmel   . Var som sagt bara underlaget som inte var så lysande   .

 

 

 

En massa bilder blev det idag när solen lyste så vackert, det svåra var bara att välja bort en massa så det inte blev för mångaThinking.  

 

 

  

Detta var början på våran halkiga promenad.

 

  

Vinja med sin nya leksak.

 

  

Fina Happy i snön.

 

  

Hallå där....Jag vill också ha en sån där grisleksak....

 

  

Hör du du Vinja, jag vill också leka med den där....

 

  

Bollen var bättre än grisen.

 

  

Min lilla snygging.

 

  

Happy i närbild.

 

  

Happy väntar på att sin boll ska kastas.

 

  

Fattar ni hur jobbigt det är att springa i snön Phew.

 

  

Molle, Happy & Vinja.

 

  

Kolla in vilken isgata det är. Riktigt halt var det   .

 

  

Bra motion att springa i snön.

 

  

Så fina dom är.

 

  

Tänker någon kasta min boll då....

 

  

Ser ni....Det finns hopp om att det kommer en sommar i år också.

 

  

Man måste ta lite paus också.

 

   

Så härligt med sol, var ett tag sen sist.

 

   

Molle fick posera lite också.

 

   

Vickys vackra gossar, Molle & Happy.

 

   

Kan inte bli bättre än med en sol och blå himmel.

 

   

Molle ute på hal is.

 

 

Vi klarade oss rätt bra på våran promenad idag. Men nog var det halt och man fick verkligen gå försiktigt på kanten för att inte ramla.

 

Dagens sväng blev ca 8 km + en massa spring efter bollen i snön. Den var nog rätt tung att springa i nu när det var plus grader ute.

 

Hoppas ni alla haft en bra helg   . I morgon så är det dags att gå till jobbet igen efter förkylning och nackspärr. Kommer inte vara kul att gå upp vid halv 5 Thumbs Down, inte heller kommer det vara lätt att lägga sig i tid. Brukar ju inte komma i säng förän vid 2 taget på natten och det funkar ju inte om man ska upp vid halv 5Thumbs Down.

 

 

Nu är det bäst sätta fart om man ska vara i säng innan kl 22,00.

 

 

Natti, Natti Sleeping

 

 







 
 
Kerstin

Kerstin

9 januari 2011 20:47

Ser att ni haft en sån där mysig dag som vi haft...man blir så pigg av att det är ljust Vad jobbigt att det är så halt, det har vi klarat oss ifrån i alla fall, än så länge!
Hoppas du få en frisk och bra arbetsvecka nu...i morgon startar vi på riktigt oxå!
Må så gott// Kram

http://trekillarsblogg.bloggplatsen.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

9 januari 2011 21:24

Jag vet hur det är!

Jag är just nu på jakt efter halkskydd till skorna, alternativt skridskor!

Måtte bara det vara milt väder i veckan så allt får en chans att torka upp!

Sv: Nä, jag har inte varit hos farbror doktorn, men jag borde kanske gå dit! :P

http://www.henrikolsson.eu

 
Team AROZ

Team AROZ

9 januari 2011 22:00

Duktiga ni e som gav er ut i denna halka !! Vi tog en vilodag idag men vi har varit ute och busat och både Rex & Zäpo fick bli borstade ...Rex fällde inget medans Zäpo's päls aldrig tog slut :O !!

Håll nu tummarna för att all snö töar upp SNABBT så att det kan bli vår :P !!!!!!!!!!

Kraaamizar !!

http://www.angieorex.se

 
Rudi

Rudi

9 januari 2011 22:10

Ja, visst var det isigt idag?! Utan vroddar på matten hade jag inte kommit någonstans alls. Men med såna så gick hon som vanligt tack och lov. Vi hade också sol idag. Det var härligt, och takdropp och vattenpölar! Det blir nog vår ska ni se!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Jenny, Elba o Dio

10 januari 2011 08:27

Regn på snön är ingen hit... Ishalka är riktigt blä! Har du broddar??? Ja jag har ett par kanonbra som är som en gummigrej som man trär över skon med broddar både under framfoten och hälen... Inte dumt!!!

Härliga bilder fick du till iallafall, trots halkan :)

 
Emmelie

Emmelie

10 januari 2011 09:09

Sv: Tack, ja de är skoj när de går bra=) hon skötte sig så bra.. nu ser ja fram emot nästa utställning med henne=) och agilitytävlingarna med Challe också självklart.

http://www.emmeliehultman.eu

 
Anna & Nova

Anna & Nova

10 januari 2011 13:37

Ja man går verkligen ut med livet som insatts :( Fast i skogen går det bra att gå :) Men tigiga mornar och sena kvällar så lockar inte skogen och då är det glaserad grusväg som gäller här. Du får skaffa dig broddar så blir det lite bättre fäste :)
Syns på vovvarna att det var jobbigt att springa i snön, alla tre hade slips hihi.
Hoppas det går bra på jobbat idag!

http://ellegaard.doggyblogg.se

 
Ingen bild

Vicky

10 januari 2011 14:25

Tack för en trevlig promendad igår:). Jag har broddar inbyggda i mina skor så jag gick säkert. Men Ann-Margert hon fick slira omkring på isen:).
Vi ses snart!

 
Laila och Kenzo

Laila och Kenzo

10 januari 2011 14:26

... åååååååå gräääääs... me like... snart dax för spår..
Jag hoppas .. till skillnad från dig :(( att det blir barmark nu ;) Ska göra fålla för att sätta igång med vallningen och sen spåra då ;)

http://www.2vallhundar.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

10 januari 2011 18:11

Sv: Jag ska försöka hitta bra sätt som gör att man kan dra bättre nytta av tiden så att det blir en jämn balans mellan träning och vila :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Monica

Monica

10 januari 2011 18:59

Härliga bilder, ja svallisen är inte rolig att gå på hoppas man klarar sej från att slå på roten. Skönt att se lite barmark, vad skönt det ska bli att kunna ta ett steg utan att det tar emot.
Ja ska man upp 5 är det nog bäst att släcka lyset före 2 i alla fall.
Ha en skön kväll;-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards