Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 1 februari 2011

Årets Första Uppletande

Av Heratorpets Vinja - 1 februari 2011 22:39

Så klart att vädret blir dåligt så fort man blir ledigKicking Dirt. Det är plusgrader,   kladdigt, snorhalt och mulet uteBlack Cloud. Verkligen tur man har broddar för annars hade man legat många gånger på backen idag.

 

Har gjort årets första uppletande idagWoohoo!, hittade ett ställe med en del barmark men den var tyvärr inte så bra Sadly I Can't. Fanns en del ris där sen verkar halva kvarteret rasta sina hundar därThumbs Down .

 

Vallade i alla fall av en lite korridor och la 3 föremål. 2 hittade hon efter en stunds letande men den sista var svår. Den låg där man inte såg henne och sen blåste det väldigt mycke. Fick hjälpa henne lite så hon skulle sluta med ett lyckande  Thumbs Up .

 

Var väl som sagt inte världens bästa ställe vara på men just nu det ända med barmark. Får se om vi gör ett nytt försök en annan dag eller om man kan hitta nått annat ställe.

 

 

  

Här var vi, ser bättre ut på bilden än i verkligheten.

 

  

Vinja ute i riset och letar....

 

  

Letar vidare.

 

  

Duktig flicka som hittade saker i skogen.

 

  

Så fin i sitt tjänstetäcke och med saken i munnen.

 

  

Snälla matte kasta bollen till mig.

 

  

Den är här någonstans, jag känner det.

 

  

Tjoohoo, jag hittade den.

 

  

Inte nog med att det var så här grått och trist ute. Det blåste iskallt också  Freezing Cold .

 

  

Riktigt halt ute var det också. Riktigt tur man tog broddarna på.

 

 

 

Har inte blivit så mycke mer aktivitet än det lill uppletandet idag för Vinja. Hade ingen lust ut och halka runt i blåsten  No. Så det passade perfekt med en vilo dag idag.

 

På em åkte jag iväg till Kjula skogen för att se om det blivit nå barmark där så man kunde träna eller ut och gå lite. Men tyvärr så var grusvägen riktigt glashal, så inte gick det att gå där inte  Pouty och väldigt mycke snö var det också kvar.

 

Hoppas verkligen det blir lite bättre väder i morgon. Tyvärr så är det väl super halt överalt nu när vi haft plus grader hela dagen och även nu.

 

 


  

Vinja läser lite kvälls nyheter.

 

 

Hoppas erat väder varit bättre än vårat.

 

Natti, Natti  Pillow .







 
 
Monica

Monica

2 februari 2011 06:25

Härligt med lite barmarksbilder, ja nu har det blivit halt Argos halkade omkull i går så i morse fick han gå i snön på tomten;-( Gatan var som vanligt inte sandad och gick att spegla sej i.
Ha en bra dag;-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Lisse

Lisse

2 februari 2011 06:41

Vi hade lika tråkigt vädder här också :(
Men men...

Svaret på din fråga ang ålder på mina hundar.

Inka är född 2001
James är född 2002
Märta är född 2004
Zäta är född 2006
Java är född 2010

Ha en bra dag :)

Kram från greydobs

http://greydobs.blogspot.com

 
Rudi

Rudi

2 februari 2011 07:40

Åh, uppletande! Jag vill också! Matten och jag såg ett bra ställe som vi ska prova i helgen! Det är ju så kul!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Annica,Älsa o Ästher

Annica,Älsa o Ästher

2 februari 2011 07:55

Ja här regnade det igår så här är det skridskor som gäller, jag har fortfarande inte skaffat broddar:( men sen är jag livrädd att vovvorna ska halka o sträcka sej, min Älsa har ju spondylos så jag är rädd att hon ska få ont om hon halkar! Dom har lovat sol idag så vi åker till vårt torp i skogen, där är det mer snö:)Fina bilder som vanligt du tagit!!
Ha en bra dag:-)

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Mia och Razzel

Mia och Razzel

2 februari 2011 09:25

Å, så roligt med uppletande. Vinja struntade nog i riset eller hur? Hon tyckte nog det var jätteroligt ändå. :-)

http://www.razzeltrazzel.se

 
Cruellas sida

Cruellas sida

2 februari 2011 10:06

Vi längtar oxå eter lite barmark, men det dröjr nog ett tag till, suck,
Sv: Matten jobbar som undersköterska på ett demens och sjukhemsboende och jag följer inte varje natt utan ibland. Men det är väldigt uppskattat av de som bor där.

http://crllaue.blogspot.com

 
Madde

Madde

2 februari 2011 11:39

Vad avundsjuk jag blir, vill också ha barmark för att kunna köra uppletande på en liten plätt!
Man får vårkänslor i hela kroppen av att se dina bilder!

Så kul där med Leffes MH, B figgen skrev i leffes uppfödares gästbok efter MH:t och skrev om Leffe i sin blogg, man liksom svämmade över av stolthet har ju varit så mkt skitsnack om Leffe hela tiden :-(

http://schaferlyan.blogspot.com

 
Nina

Nina

2 februari 2011 11:51

GUD va mycket snö och elände ni har kvar :(! Vi har 98 % barmark inne i Malmö men i skogen ligger det kvar en del snö fortfarande men det tar sig :). Halkan är INTE rolig alls och inte att träningstorkan heller. Ha en go vecka iaf med fina Vinja! //Kram kram

http://www.palmstrand.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

2 februari 2011 12:25

Jag vill också ha barmark!!

Sv: Tackar :) Jag ska kämpa tappert!

http://www.henrikolsson.eu

 
Hillman

Hillman

2 februari 2011 15:56

Barmark i skogen, häftigt det längtar jag verkeligen efter, fast isen klarar vi oss utan. Då måste matte ut och sanda, innan vi kan gå ut.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Sigge Svamphund

Sigge Svamphund

2 februari 2011 19:56

Ni har ju mycket mera barmark än vad jag har.
Det var väl just inget ris i den där backen?

http://svamphunden.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards