Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 20 februari 2011

Kanon Kul Helg Med Läger :)

Av Heratorpets Vinja - 20 februari 2011 20:15

Ja då har Vinja och jag kommit hem från ett trevligt helg läger. Är Louise som har Spårmarkens Kennel http://www.sparmarkenskennel.se/ som anordnade ett sök och lydnads läger.

 

Har varit en kall men kanon kul helgNa-na-na-na, har haft tur då vi haft strålande sol  som har värmt upp lite. Vinja har fått pröva på dom första övningarna i sök. Tror dom kallade det för "hitta övningar". Hon skulle springa ut till en figurant som låg en bit ut i skogen  Tree 3  Tree 5. För att hon skulle förstå så viftade figgen lite och hjälpte inte det så fick dom hoppa fram och visa sig.

 

 

För att aldrig gjort det så var hon jätte duktig  Bravo! och det märktes att hon fattade lite mera vad hon skulle göra för varje gång  Well Done.  Eftersom jag inte är så hemma på sök så har jag lite svårt att förklara I'm sorry.

 

 

Alla som var med och tränade hjälpte till att figga, men dom som var kunniga i söket var Carina och Gittan som visade hur det skulle gå till. Så kanon trevliga tjejer och jätte duktiga  You Rock . Verkligen synd dom bor så långt bort för det hade varit kanon att få fortsätta träna med dom.

 

 

 

Lite bilder har det blivit under helgen men tyvärr inte så mycke som jag tänkt  Pouty. För det första så kan man inte hjälpa till och fota samtidigt, sen var det så kallt vara utan vantar när man fota så det blev inte många kort åt gången.

 

Men lite kort kommer i alla fall här.

 

 

  

Så var vi på väg till lägret.

 

  

Här är Jägartorpet.

 

  

I denna stuga åt vi.

 

  

Här sov vi.

 

 

Blev en liten promenad Monika och Eric som har Heratorpets Yoshi "Boss"

 

 

 

  

Boss & Vinja längst fram och Steffie och Ziwa bakom.

 

  

Boss och Ziwa.

 

  

Boss och Vinja busar lite.

 

  

Steffie och Boss.

 

  

Vinja i snöhögen.

 

  

Vinjas vackra dotter Zyndra.

 

  

Visst är hon lik sin mor Vinjas fina dotter.

 

  

Riktigt liten sötnos hon är Zyndra.

 

  

Boss och Eric med kamptrasan.

 

  

Boss och Eric.

 

  

Härligt med solen.

 

  

Louise & Zyndra.

 

  

Vackra Zyndra igen.

 

  

Bäst passa på att fota lilla tjejen när man äntligen får träffa henne.

 

  

Zyndra.

 

  

Zyndra och Monika.

 

  

Boss och Gittan kampar.

 

  

Håll i du, jag tänker inte släppa....

 

  

Boss.

 

  

Vackra Boss.

 

  

Boss på väg att leta en figge.

 

  

Hittade figgen och kommer stolt med sin kamptrasa.

 

  

Vinja hittade en liten pinne att leka med.

 

  

Kul pinne....

 

  

Riktigt vackert var det.

 

  

Vägen upp mot Jägartorpet.

 

  

Kul i snön tycker Vinja, men det blev kallt fort.

 

  

Denna stilige kille heter Migitts Floyd. Det är Gittan som hjälpte oss i söket som har Migitts Kennel http://www.migitts.se/

 

  

Så söt han är Floyd.

 

  

Sån här vacker himmel var det i Arboga. Tog kort när jag stannade där och tankade.

 

  

Vi har som sagt haft en kanon härlig helg och träffat en massa nya bekantaWoohoo!. Alltid lika kul att träffa en massa folk med samma intresse som en själv. Lär sig en massa och kan utbyta ideer med varandra.

 

Ända som var lite tråkigt var att vattnet frös på lördag morgonNo. Dom fixade det med en massa vatten dunkar så det gick bra ändå. Det som var mest besvärligt var väl toabesöken då man var tvungen ransonera lite med vattnet.

 

Synd om dom som fixade i köket blev det som fick en massa extra jobb när det inte fanns nått rinnande vatten. Men dom var verkligen så duktiga och fixade det bra ändå Bravo!.

 

I morgon ska jag inte sätta någon klocka på ringning utan sova tills jag vaknar själv.

 

Hoppas att eran helg också har varit givandeSunshine . Ha det så bra så hörs vi i morgon igen Blow Kiss.

 

 







 
 
Anna med flock

Anna med flock

20 februari 2011 21:58

Åh vad roligt med läger! Alltid kul att umgås med hundfolk och träna och få lära sig nya saker :)

Vad snygg han var Boss, riktigt läcker!

http://timsevimse.wordpress.com

 
Anna igen

Anna igen

20 februari 2011 22:16

om du vill se Inas filmer kan du trycka på "titta på youtube" så tror jag det fungerar :)

http://timsevimse.wordpress.com

 
 Rudi

Rudi

20 februari 2011 22:36

Så bra att ni kunde genomföra lägret trots kylan! jag blir avundsjuk , vill också åka på läger! Och jag vill gärna börja med sök med Rudi bara jag hittar en bra träningsgrupp. Snart är det vår, det kanske löser sig då. Jo, här har varit 25 minus på nätter och morgnar, fast lite varmare i solen dagtid. Sov så gott i morrn!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Louise

20 februari 2011 22:56

Fina bilder från lägret och skönt att ni kom hem ordentligt, ha det fortsatt toppen//Louise&Zyndra

 
Ingen bild

Jenny, Elba o Dio

21 februari 2011 03:27

Wow! Vilken kalashelg ni har haft!!! Det verkar kul med sök ;)

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

21 februari 2011 05:17

Vad roligt att ni haft det bra! :)

Ett sånt läger hade man gärna åkt på! :)

Ha en fin dag!

http://www.henrikolsson.eu

 
Monica

Monica

21 februari 2011 05:24

Tänkte på dej när kylan slog till, härligt att det funkade bra trots den.
Visst är det kul med sök, ska du fortsätta med det eller var det bara prova på.
Fina bilder från en trevlig helg;-)
Ha det i kylan;-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
sofie

sofie

21 februari 2011 08:07

Vilken härlig helg ni verkar ha haft, massor av sol och snygga hundar. Kul att få träffa på sina barnbarn också :) det är ju aldrig fel

http://maysan-astrid.blogspot.com

 
Sarah

Sarah

21 februari 2011 10:35

Åhh vad roligt med läger och man träffar oftast så mkt roligt folk och tränar mkt hund! :) Låter som ni haft det bra trots den kylan som varit!!!
Mkt fina bilder på många vackra schäfrar! :D

http://starlet83.bloggplatsen.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

21 februari 2011 12:12

Sv: Jo, med det är skoj att börja dagen lite rejälare :P

Får se när jag fortsätter med morgonpromenaderna. Eventuellt flyttar jag allt till kvällarna för att få sova lite bättre på nätterna!

http://www.henrikolsson.eu

 
Madde

Madde

21 februari 2011 12:30

sök är jättekul! Vi har precis kommit ur "popupp" stadiet och kört med minnesbilder (Popupp och sedan går man 2-3 meter på stigen och vänder tillbaka och skickar från startpunkten) för att sedan nästa steg stå rakt framför figg och skicka ut!
Söket är verkligen jättekul och jag upplever att hundarna går från klarhet till klarthet i början av sökträningen!
Nu vill vi ha mindre snö i skogen så vi kan fortsätta med söket och såklart att Nelly blir frisk för innan dess kan man inte köra!

http://schaferlyan.blogspot.com

 
Lisse

Lisse

21 februari 2011 15:57

Men vilken fantastiskt helg ni verkar ha haft :)
Vart väldigt avis!

Fina bilder. Mor och dotter är kopior av varandra :)

http://greydobs.blogspot.com

 
Monica

Monica

21 februari 2011 17:55

Söket körde jag med Moa på Stockholmsavd det var det roligaste jag haft med någon av hundarna.
Håller tummarna för att du hittar ett bra
gäng;-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Laila och Kenzo

Laila och Kenzo

21 februari 2011 20:35

meeen va kul ni haft i ett fantastiskt vinterlandskap!
Kul att du börjat med sök, vi kör ju oxå då kan vi ju köra lite ihop... vi håller på med med raka skick så vi är ju oxå på nybörjarstadiet ... heh..
Må gott
Kram Kram

http://www.2vallhundar.se

 
Jeanette, Sly & Enya

Jeanette, Sly & Enya

21 februari 2011 21:14

Härligt med ett lyckat läger & att få träffa likasinnade:) Fina bilder! Hoppas du fick vila ut ordentligt. Kram från oss

http://www.starsweepers.se

 
Göte Lindholm

Göte Lindholm

21 februari 2011 22:14

Hej!
Vad jag blir avundsjuk när jag läser om lägret och ser de fina bilderna. Vilka underbara vovvar. Klappa om din fina flicka. Jag följer er på B-loggen varje dag.

http://www.bodavinden,com

 
Hillman

Hillman

22 februari 2011 14:06

Härligt väder, härliga omgivningar ni måste haft störtskönt under helgen. Sen har du träffat massor med hundkompisar, så roligt som ni har så förstår jag om ni är sletna. Inte kuligt när vattnet fryser, matten har det alltid rinnande när det är så där griskallt, för hon vill inte har krånglet, vi har eget vatten så det blir extra arbete då.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards