Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 7 juli 2011

Simträning Idag Också

Av Heratorpets Vinja - 7 juli 2011 20:10

Var ännu varmare idag när jag vaknade, var ca 34 grader i solen Hand fan. Så någon promenadWalking The Dog Female var inte att tänka på idag heller. Blev i stället en favorit i repris, nämligen att simma vid Jolle basenScuba Diving.


Idag var även Angie och grabbarna med och fick sig lite simträning. Ja bara hundarna bada förstås inte Angie  Wink. Är inte lätt att få samma simträning ute som på Strömsholm där man kan köra i Jet streamen. Men det som får kompensera det hela är väl att det blir flera tillfällen i veckan att simma när vi är ute än när vi åker till Strömsholm.


Lite bilder när vovvarna simmade kommer här.


.

  

Visst är han vacker Vinjas son Zäpo.


  

Mor och son.


  

Zäpo stortrivs i vattnet.


  

Kompis simning.


  

Zäpo på väg ut i en av sina intervaller.


   

Rex simmar lugnt.


.

Efter badet så var det dags hem och laga mat och sen vila en stund. I natt är äntligen sista natten Woohoo!. Ska verkligen bli skönt att bli lite ledig efter alla nätterna. Har sen bara 4 fm kvar mellan tis-fre och sen är det SEMESTER Na-na-na-na. Ska bli så skönt att slippa jobba på 4 veckor Wakka Wakka.


Bara hoppas man orkar hålla sig vaken inatt också   .


Hoppas ni alla haft en skön dag med är kära vovvar.









 
 
Rudi

Rudi

7 juli 2011 22:30

Vad skönt att din semester äntligen närmar sig! Härliga badbilder!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Henrik Olsson

Henrik Olsson

7 juli 2011 23:04

Jösses, vad varmt!!!

Jag hade aldrig stått ut i den värmen! :S

Sv: Ja, lite vilande blir det i helgen :) I morgon ställs det sista i ordning innan festen - och sen är det lugna puckar som gäller :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

7 juli 2011 23:31

Inte mycket annat man kan göra, när det är så varmt. Nu måste jag fråga. Vinjas son, Zäpo. Har du haft en kull själv på Vinja? Han är lika fin som sin mor ;-)
Sv. Jaa, visst är det dyrt! För en hund tror jag det kostade 2500:- Då är det 5 ggr som krävs för att få det där "simkörkortet". Nu betalar jag för två hundar, dubbel tid. Kommer inte riktigt i håg, men kan det ha varit 5000:_ för 25ggr? Naturligtvis kan man köpa färre gånger.
Tror Ronja sträckte nacken, hon har lite ont i dag. Men det tog ju ett tag för henne att varva ner och inta rätt läge i bassängen. Hoppas hon är bättre i morrn.
Skönt med sista natten. Snart ledigt!!!
Kram på dig

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

8 juli 2011 00:31

Nu blir jag nyfiken! Vad betalade du för kursen? Och för klippkortet? Det låter inget bra för mig, om Strömsholm är så mycket billigare ;-) Visserligen har vi 45 min / hund, men ändå. Tyvärr finns inga priser på hemsidan. Läste dessutom att man ALDRIG får ha mer än en hund i bassängen, även om dom så småningom kan simma fritt.

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

8 juli 2011 00:52

Ska kolla upp priser ordentligt nästa vecka. Men behöver man inte gå någon kurs för att få använda badet? Hade också tänkt försöka få "sista-tiden", när vi kommer så långt. Det var en jäkla massa regler och papper som skulle skrivas på?! men det blir nog bra ;-) Ronja har skrikit under dagen, när hon böjt ner huvudet. Man blir ju lite nojjig, och börjar fantisera om andra åkommor. Men nu tycker jag hon verkar må bättre, efter en dags vila.

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

8 juli 2011 00:56

Där fick jag det svaret, hihi. Men vilken skillnad på vilka regler dom har? Helt otroligt!
Du skulle se.....trodde knappt vi skulle hinna i bassängen, för alla regler hit o dit. Flytväst, linor, stanna där, inte gå i än, 1 minut, sedan vila vid kanten, håll på speciellt sätt.......osv
Hur ska jag nu komma ihåg allt ;-)

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

8 juli 2011 01:06

Bra för er, dyrt för mig ;-) Det är obligatoriskt med 5 ggr för att få det där "simkörkortet", annars får man inte nyttja badet alls. Så det är väl bara att gilla läget. För dom med hundar som inte är vana att simma eller bada i sjö, kan det bli bra många fler ggr.
Nu dags för lite vila ;-)
Natti, natti

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Madde

Madde

8 juli 2011 08:47

Hyr roddbåt och ut och ro med vovvarna bakom, endera drar ni upp dom i båten i pausen och sedan låter dom hoppa i, annars vilar ni dom vid båtkanten.
Då får ni till riktigt bra fysträning utan jetstream =)

Ha en trevlig helg!

http://schaferlyan.blogspot.com

 
Grabbarna boys

Grabbarna boys

8 juli 2011 11:15

Härliga badbilder!!
Verkade då behövas i den värmen:
Vov från grabbarna boys!

http://www.grabbarnaboys.blogspot.com

 
Anna & Nova

Anna & Nova

8 juli 2011 11:18

Puh 34 grader det är varmt det, lite kontraster mot i vintras ;)

Så duktiga de är med sina leksaker vovarna :)

Skönt med semester snart kan jag tänka mig :)

http://ellegaard.doggyblogg.se

 
Monica

Monica

8 juli 2011 11:34

Härlig när man tittar på dom svalkande badbilderna nu i värmen.
Det är eländigt och tråkigt när det är så här varmt, inget spår inget sök bara små kortisar förutom den stora morgonpromisen.
Härligt att snart ha semester förstår jag hoppas det blir lite svalare då.
Ha en bra fredag;-)))

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Henrik Olsson

Henrik Olsson

8 juli 2011 12:20

Sv: ... och just nu regnar det... men vi kan alltid hoppas att det ger med sig :)

Trevlig helg!

http://www.henrikolsson.eu

 
Anna med flock

Anna med flock

8 juli 2011 12:39

Åh vad härligt det ser ut i vattnet!

http://timsevimse.wordpress.com

 
Henrik Olsson

Henrik Olsson

8 juli 2011 14:31

Sv: Tack för nomineringen :)

Ja, det var ju i kväll vi skulle grilla, men som tur är har vi rejält tak över huvudet så det ska nog ordna sig :)

http://www.henrikolsson.eu

 
maria

maria

8 juli 2011 16:51

Hej! Håller med att det inte blir lika effektivt med simningen ute som i bassängen. Verkar dock som ni har kommit på en bra lösning :-).
SV: Ja, ibland är det ett måste att befinna sig vid vattnet när det är så varmt ute.
Ha det gott!
kram från mig
/maria

http://tassintryck.blogspot.com

 
Junitjej

Junitjej

8 juli 2011 20:21

Så skönt för hundarna att få simma!

http://junitjejen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards