Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 27 april 2010

Sista Kvällen Hos Valparna

Av Heratorpets Vinja - 27 april 2010 20:17

Ja då var det sista kvällen hos valparna och Monika. Kommer verkligen kännas konstigt och tomt att behöva åka hem  . Visst är det skönt få komma hem också men man har ju vant sig vid det här nu så nog kommer det kännas lite konstigt.


Nu har alla valparna fått namn. Monikas foder tik ska heta Zoya, är märkt vänster fram. Ziwa, märkt vänster bak. Ztella, märkt höger bak. Zyndra, märkt höger fram. Zäpo, märkt nacke. Zigge Zack märkt korset.


I dags läget har alla fått nya hussar och mattar förutom Zigge Zack.


Även idag har dom kunnat vara ute mycke. Både vid lunch och på eftermiddagen, har varit kanon väder med sol hela dagen   . Nu på kvällen har det börjat regna, inte kul alls   . Får hoppas det hinner bli bättre tills i morgon så valparna kan få komma ut lite.


Ett gäng bilder ska ni självklart få se också och även några filmer  .


  

Ztella på upptäcksfärd i köket.


  

Zäpo kollar in blommorna.


  

Zäpo hittar en gren att gnaga på.


  

Om man håller den med tassen kanske det går lättare.


  

Yanko med en del av valparna. Zäpo längst fram, den som bara syns baken är Zigge Zack den bakom är jag osäker vem det är.


  

Ziwa längst fram och Zigge Zack bakom utforskar vad som finns ute.


  

Snor sig en slurk ur mjölkbaren.


  

Vinja med sin småttingar.



Här kommer en filmsnutt när dom busar inne i valp hagen. Det är Zigge Zack, Zäpo, Zoya och Ztella som leker.







  

Zigge Zack har varit och kollat in trädgården.


  

Zigge Zack utslagen på trappan.


  

Vilar hos mormor Mikra.



Vinja försöker få vara ifred med sin pinne men valparna är envisa   .










Så mina vänner och även alla andra, nu blir det inget mera för idag. Eftersom jag ska åka hem i morgon så gäller det att knäppa bilder som bara den så jag har för några dagars bloggande   . Monika har sagt hon ska försöka skicka lite bilder så det kanske kommer några nya fina bilder senare i veckan när dom växt lite till.


Så nu är det bara lite drygt en vecka kvar tills min lilla pärla kommer hem  , jag längtar verkligen att få hem henne så vi kan sätta igång med våran träning igen. Ska bli spännande se om hon glömt allt under vinter uppehållet och mamma ledigheten för nu är det jätte länge sen vi träna nått.


I morgon blir det blogg hemifrån.


Sköt om er allihopa så hörs vi i morgon    

 
 
Ingen bild

Ewa i Nybro

28 april 2010 16:37

Du är verkligen en pärla som ställer upp för Monika och alla hundarna! Tack från oss, för Zoyas räkning!
Ha det så bra & så hoppas jag att vi ses framöver!
:-)Ewa & Per m fam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards