Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2011

Åskat & Regnat HELA Dagen :(

Av Heratorpets Vinja - 10 augusti 2011 21:16

Var ju meningen att jag och Jessica skulle gå en promenad på fm idagWalking The Dog Female

Satte klockan på halv 8, gick ut och rastade Vinja. Och vad tror ni händer då????? Jo Herr Åskar börjar låta och dundra och föra liv som bara den. Och inte nog med det, hans kompis Herr Regn ville också vara med så dom två har varit här nästan hela dagenThunderstorms.


Åskar försvann visserligen runt lunch, han hade väl nått annat ärende  Wink. Men hans kompis Herr Regn han behagade vara här hela dagen, och det har inte bara regnat lite gran. Det har verkligen ÖS REGNAT HELA DAGEN Kicking Dirt.


Så någon promenad idag var bara att glömmaPouty. I stället så blev det att kura ihop sig i soffan med täcke och kudde och kolla på lite film och läsa lite i nya boken Reading.


Eftersom det inte är så lätt att få bra kort när det regnar ute så filmade jag en snutt i stället Video Camera.

Om ni lyssnar i början av filmen så hör ni även hur Åskar är i farten.


.


.

 

Ute på en liten rastning, var både blött och kladdigt ute   .


  

Så här mörkt och grått har det varit här hela dagen.


.

Hoppas verkligen det blir bra väder i morgon, är så trött på regnet nuThumbs Down . man kan ju inte göra nått alls ute i sånt här väder.


I morgon om det är bra väder så ska jag och Ingrid åka till Finspång och träna med två av hennes valpköpare, det ska bli så kul Raise The Roof 1. Så hoppas verkligen det är bra väder i morgon.


Eftersom vi ska åka vid halv 8 så måste jag väl försöka komma i säng i tidPillow . Och det brukar inte vara det allra lättaste vill jag lova.


Hoppas att ni haft bättre väder hos er än vad vi haft här.


Håll tummarna för bra väder så hörs vi i morgon Hello







 
 
Malin

Malin

10 augusti 2011 22:32

Här var herr åskan igår men idag vågade han inte visa sig ;) tack o lov för jag e inte förtjust i åskan :( .. Men regnat har det gjort precis hela dagen,och tittar man ut igenom fönstret nu så är det bäcksvart o ser ut o bli åska under natta :/ .. Mysigt att bara ligga hemma o mysa under täcke med en bra bok :D Kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

11 augusti 2011 06:27

Regnet gör mej inget men åskan kan jag vara utan, det blir nog en blöt höst aldrig kan det vara normalt.
Ni har det i alla fall grönt och fint hos er;-)
Hoppas ni får bra väder i dag, här regnar det fortfarande fast det har inte väderfolket upptäckt visar stora solar på kartan;-(

Han är väktarhund, polisen var sugen på både honom och Argos men det kunde inte bli bättre för Totte. Fast en del tycker att det är en större fjäder i hatten med polishundar, men man har ju hört snack om hur dom har det också. För mej är det huvudsaken att hunden har det bra och får vara familjehund också.
Argos hade redan en förare men jag bangade ur och det har jag aldrig ångrat.
Ha en bra dag;-))))))

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jeanette, Sly & Maya

11 augusti 2011 09:12

Hej! Hua... ni har haft ett ordentligt skitväder... Vi har "peppar, peppar" sluppit sådant väder den här veckan. Håller tummarna att ni har fint väder då du träffar valpköparna:) Kram från oss

 
Henrik Olsson

Henrik Olsson

11 augusti 2011 09:32

Jag är så trött på detta väder nu - men samtidigt har jag haft en väldigt tur då jag oftast lyckas missa det värsta regnet när jag är ute! :P

http://www.henrikolsson.eu

 
Britt Marie o Rudi

Britt Marie o Rudi

11 augusti 2011 21:04

Ja, gårdagen var verkligen mörk och regnig i Eskilstuna, men när jag kom hem till Julita på kvällen fick jag höra att här hade det bara kommit en skur på morgonen och ingen åska. Så olika kan det vara på bara några mil.

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Cruellas sida

Cruellas sida

11 augusti 2011 22:34

Visst är det ganska komiskt att dessa irriterande vädergudar är just karlar! Så träffande! Fru Fortuna heter det ju...och det måste ju bara heta fröken sol ;D ....eller hur?

http://crllaue.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards