Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 3 september 2011

Tävlat I Norrköping

Av Heratorpets Vinja - 3 september 2011 22:33

Jaha, då har vi varit i Norrköping och tävlat idag. Blev en väldans lång dag då klockan ringde vid 4 i morseAlarm Clock och strax före kl 5 så styrde vi kosan mot Norrköping. Hu vad trött jag var och inte blev det ju bättre av att det var så mörkt ute.


En lång dag blev det i alla fall för vi var hemma igen vid 7 på kvällen.


Skulle kanske då berätta hur tävlingen gick då......Inge vidare måste jag sägaThumbs Down . Vi lyckades skrapa ihop 463,25 poäng vilket i sig är godkänt, men det är långt i från bra.


Fast det fanns både bra och dåliga saker idag.....


Upptaget på spåret: Vet inte vad som gått i kanten av upptags rutan för hon for omkring som bara den och gick inte alls att rikta ut mot spåret No. Lyckas till slut fösa ut henne och hon hittar ett spår och går iväg. Var verkligen på tiden för då hade vi bara 1 min kvar att få fortsätta leta upp spåret. Som tur var det åt rätt håll och med visst bara 11 sekunder kvar av tiden kom vi ur rutan Thumbs Up.


Tyvärr så missade vi även 3 pinnar så det var bara det 63 poäng mindre sen allt strul på påsläppet så blev det inte mycke poäng där inte.


Det possitiva är ju att vi i alla fall inte gick vilse och hittade till slutet   , vilket gjorde att vi fick ju även fortsätta att tävla.


Lydnaden blev inte heller nån höjdare  , slutade där på 225,25 poäng. Om vi ska se det som gick bra där så var det inkallning med stå o ligg, fick där 9 av bägge domarna   . Skallet fick hon en 9:a av en domaren och en 7:a av den andra. Stegen fick vi också 10-10 på.

Hoppet som hon alltid gör bra så satte hon sig inte på första kommandot utan fick säga igen så det blev inte mera än 7,5 där av bägge domarna. Övriga momenten gick uselt, hade mellan 6 och 7,5 på alla moment vilket inte är så bra Thumbs Down.


Uppletandet hittade hon alla 4 föremålen Woohoo!men vi hade lite tugg och när jag skickade på sista föremålet så stod hon bara som ett fån när jag sa LETA Shocked, så jag gick ett par meter och skickade igen och då sprang hon ut.


Så ska jag nu summera denna tävling så var den nog mest dålig även om det fanns lite bra saker också.


Lite kort från dagen lyckades jag ta, självklart inte på Vinja men på lite runt omkring och prisutdelningen.


.

  

Vinja med all packning strax före kl 5 i morse.


  

Norrköpings Bk.


  

En del av planen.


  

Var tyvärr en massa långt torkat gräs på planen. Inte så lätt att gå i och inte lätt att krypa för hundarna.


  

Tävlande och åskådare utanför klubbstugan.


  

Michaela och Kampgårdens Wiggo som fick certpoäng idag.


  

A-gruppens segrare.


  

B-gruppens segrare.


  

En trött Vinja på väg hem efter dagens tävling.


.

Ja så nu är det väl bara ligga i hårdträning om vi ska kunna tävla nått mera. Får se vad vi hinner med för hon är snart på gång att börja löpa.


I morgon bitti så ska i alla fall ingen klocka sättas på ringning utan det ska sovas LÄNGE   .


Hörs i morgon igen   .









 
 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

4 september 2011 00:48

Ett godkännande är aldrig ett dåligt resultat! :)

Jag hade failat brutalt om jag varit med idag! :P

http://www.henrikolsson.eu

 
Sarah

Sarah

4 september 2011 09:03

Åhh hade jag vetat att det var här du skulle tävlat hade jag kommit och hejjat! :)
Hon som står som 2 i B gruppen är en bekant till mig :)

http://chanellie.bloggplatsen.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

4 september 2011 10:01

Man får se det som var bra!! Det var ju bra ;-)
Skönt att du inte gick vilse. Och godkänt, det är ju inte fy skam, även om jag förstår att du tänkt dig mer. Fina Vinja :-)
Hoppas du nu fått sova ut ordentligt! Att behöva gå upp kl.4 är INTE kul!!!
Ha en bra dag
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Monica

Monica

4 september 2011 12:00

Härligt att du inte gick vilse och fick ett godkänt, nästa gång går det bättre ska du se.
Hon är så söt där hon sitter vid packningen.
Ha det bra

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Britt Marie o Rudi

Britt Marie o Rudi

4 september 2011 14:58

Hu, vilken låååååång dag! Men grattis till godkännandet! Jag tycker att det var strongt gjort av er, och dessutom gick ni inte vilse :-)

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Mia och Greta

Mia och Greta

4 september 2011 18:58

Godkänt är inte illa pinkat. Tyvärr vet man ju inte vad som gått i rutan dessa dagar med alla svampplockare.
Det är bara pået igen. Håller tummarna nästa helg också :-)

http://www.razzeltrazzel.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

4 september 2011 20:42

Sv: Jo, jag tänkte så här att eftersom det är svårt att hinna med att utöka träningen när man jobbar så bestämde jag mig för att öka belastningen i stället med ett högre tempo :)

Sen går jag av naturen ganska snabbt, men 7,5 km/h är lite väl snabbt även för mig :P

http://www.henrikolsson.eu

 
Anna med flock

Anna med flock

6 september 2011 10:45

Bra jobbat ändå, försök se tävlingen som nyttig träning och tänk på att all erfarenhet driver en framåt... håller tummarna för framtida tävlingar med certpoäng!

http://timsevimse.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards