Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 1 januari 2012

Idag Har Vi Haft Vinter I Några Timmar

Av Heratorpets Vinja - 1 januari 2012 21:02

Ja snart så är årets första dag slut och även min förmiddagar så i morgon slipper jag gå upp halv 5   .


Idag har vi föresten haft vinter Snowstorm, ja i alla fall i några timmar så snöade det massor. Det snöade även när jag åkte från jobbet, men säg den lycka som varar längePouty. Vid halv 3 taget när jag började våran promenad så hade snön redan börjat bli snö blandat regn istället   . Så typiskt när det äntligen varit minus grader nån dag så snön hade kunnat ligga kvar.


Har aldrig varit med om nån så omständig vinter   . Några dagar regn, sen lite minus nån dag, sen lite regn och rusk igen för att sen bli några dagar minus igen. Blir snart knäpp på det här vädret  .


Dagens promenad blev ut mot udden, ut mot Kolsta och sen genom skogen och hem. Blev inget elljusspår idag utan tog den lite snabbare vägen hem för det var nu mera regn som kom ner Rainy.


Idag så blev det lite träning med klövjeväskan, sammanlagt 3 kg i 15 min.


Är föresten så stolt över min lilla flicka idag   . När vi gick vägen bort mot Kolsta så sprang det helt plötsligt 3 rådjur över grusvägen Deer ca 20 meter framför oss och Vinja bara stannade och tittade på dom. Själv upptäckta jag dom inte föräns Vinja stannade till och kollade när dom sprang, så duktig hon var min lilla flickaPuppy 1.


Dagens promenad blev lite drygt 7 km, tyvärr blev det inte så jätte mycke kort då jag inte tordes då det började regna mer och mer. Men några blev det i alla fall.


.

  

Vinja kollar in snön, blev några snörullningar men han inte fota dom.


  

Inte så mycke snö, men tillräckligt för att det skulle vara lite ljusare ute.


  

Här var det lite mera snö.


  

Vinja redo för lite träning med klövjeväskan.


  

Så var vi på väg.


  

Bollen får man alltid när man varit duktig.


         

Dagmar har hjälp till med lite skogsröjning.


.

I morgon så blir det i alla fall lite sovmorgon då jag gör em mån och tis. Hoppas verkligen inte att väderprognosen stämmer för i morgon för den säger en massa regnKicking Dirt.


Hoppas att ni alla haft en bra dag på årets första dag   .


Önskar alla mina bloggvänner ett fortsatt bra 2012 med lycka och framgång i det ni tänker göra med är kära hundar Roll Over.


Hörs igen i morgon.










 
 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

1 januari 2012 22:31

Glöm inte all den hemska blåsten!! Hemskt!
Regnet har fortfarande inte hittat hit, men jag tror inte vi klarar oss.
Skönt att du slipper gå upp så tidigt i morrn :-)))
Tack detsamma. Har du massor av tävlingar inbokade i år?
Kram igen

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Jeanette, Sly & Maya

Jeanette, Sly & Maya

1 januari 2012 22:56

Oj, vad vinterlikt ni har haft det... här förvandlades det snabbt till blask.. Vill önska dig & Vinja ett UNDERBART 2012 med lycka & välgång! Kram från oss

http://www.starsweepers.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

2 januari 2012 04:08

Vad duktig Vinja var - mina hade aldrig stannat för rådjur! :P

http://www.henrikolsson.eu

 
Monica

Monica

2 januari 2012 06:31

Härligt med viltrena vovvar;-)))vem har nytta av en hund som jagar allt som rör sej.
Vinter på morgon och en fantastisk soluppgång här, kväll med ösregn men jag klagar inte vill ju inte ha snö.
Oj vad snö ni fått här kom inget alls, har heller inte sett några riktiga rotvältor.
Skönt med sovmorgon, ha en bra dag/KRAM

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Nina

Nina

2 januari 2012 07:27

Vi hade vinter en dag vi - utan snö fast med frost och minusgrader - sen kom regnet tillbaka med kraft *snyft*. Nu har vi en väldig massa plusgrader igen och leran invaderar oss. Men skit i det - vi mår bra, har hälsan och får låg elräkning ;). God fortsättning och hoppas att 2012 blir precis så spännande som du tänkt dig! //Kramar

http://www.palmstrand.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

2 januari 2012 12:09

Sv: Det är så trist när det bara blir slask av allt :/

http://www.henrikolsson.eu

 
Sofie

Sofie

2 januari 2012 14:07

Även här var det bara vinter i några timmar. Fint så länge det varade. Nu regnar det .... vilken jävla vinter. Får hoppas att inte sommaren regnar bort också

Men god fortsättning på er :) i alla fall.

http://maysan-astrid.blogspot.com

 
Hillman

Hillman

2 januari 2012 18:54

Go fortsättning på nya året får jag väl säga. Här var det samma väder idag, först regnade det sen snöade som julesnö med massvis av stora lappar sen började det regna igen. Jag avskyr regn, det är det värsta som finns. Bara milt idag men det ska bli kallt i morrn, matten muttrar över det här knasvädret hon med, så du är inte ensammen om att tycka det är skräp.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

sandra

2 januari 2012 19:16

här är det bara regn och rusk hela tiden :(

 
Ingen bild

Annica,Ä o Ä

2 januari 2012 19:21

Ja här snöade det också igår...idag regn..bläää så onödigt med snön igår!!
OjOJ ja då var hon duktig Vinja om hon bara tittade på rådjuren=))
God fortsättning:-)

 
Kerstin

Kerstin

2 januari 2012 20:11

Jasså ni har fått lite snö...AVUNDSJUK...närå, bara massor!!!! Fasen vad less man blir på detta trökväder!Hoppas den inte smälter bort!
Vilka fina bilder på din tjej i toppen på din blogg!!!
Tjingeling!

http://fyrakillarsblogg.bloggplatsen.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

2 januari 2012 20:18

Sv: Ja, jag vet nog i alla fall vad jag borde börja med - veden :P

http://www.henrikolsson.eu

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

2 januari 2012 21:28

Halloj!!! Nu blev du snopen, va?? Ja, jag vet, lite tidigt! Hoppas din dag varit bra, och att du inte fått allt för mycket regn på dig :-)
Vad fint du gjort här i headern!!! Tur man får lite vinterkänsla här.
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards