Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 1 februari 2012

Testat Kameran & Simträning Med Jessica Och Hennes Flickor

Av Heratorpets Vinja - 1 februari 2012 23:41

Hmm, inte bra det här att ta så mycke kort. Tar ju en attans evighet att fixa efteråt   . Glömde kolla hur mycke kort det blivit idag men minst 200 blev det nog. Men dom mesta var bara test och är nu raderade.


Blir ju en massa kort ett bra tag nu innan man hunnit lära sig lite i alla fall. Innan jag kan den helt lär nog dröja länge   .


Idag så har jag först på fm varit och besiktat bilen, fick några saker som måste fixas. Bara hoppas att det inte blir så dyrt   . Efter det var avklarat så träffade vi Zäpo med matten för en liten kort promenad ut mot udden och runt vid Torsharg, den blev ca 3 km.


Blev självklart en massa bilder på den korta svängen. Idag så testade jag det objektivet som heter 55-200. Var ju helt klart mycke bättre zoom än det som jag använde igår   , men det som var mindre bra var att jag var tvungen vara rätt långt i från även när jag inte zoomade alls   . Så man skulle helt klart haft ett objektiv som var mindre än 55 men ändå bra zoom.


.

  

Vinja spanar i buskarna.


  

Här kommer Zäpo springandes.


  

Vinja med en pinne som var god.


  

Zäpo hittade sig också en bra pinne.


  

En busig Zäpo.


  

Dom höll på att göra konst snö på Torsharg.


  

Fanns väldans massa bra pinnar tyckte Zäpo.


  

Mattes flicka.


  

Världens vackraste Vinja.


  

Fina sonen Zäpo.


  

Tjoohoo morsan, nu kommer jag.


  

Kolla in Vinjas stil när hon smyger på Zäpo.


  

Utsikt över Torsharg.


.

På kvällen så blev det lite simträning med Jessica, Gnista och Glimma   , alla tre flickorna tyckte det var så kul   .


Vinja simmade idag drygt 30 min och gjorde 2*12 intervaller i Jet Streamen.


När vi simmade idag så testade jag det objektivet som heter 35 mm. Är nöjd med dom bilderna men det ända var att det var lite svårt hinna fota för att dom kom för nära. Nästa gång vi simtränar ska jag nog testa det som heter 18-55 och se om jag slipper hålla mig så långt bort   .


.

  

Glimma redo för lite simträning.


  

Skönt i badet tycker Vinja.


  

Glimma.


  

Glimma och Vinja.


  

Glimma.


  

Full fart efter badsaken.


  

Gnista.


  

Gnista och Vinja.


  

Glimma.


  

Ebba duschar Glimma.


.

Ja så har min och Vinjas dag sett ut idag. Blev attans sent innan bloggen blev klar idag för klockan är snart 01,00.


Ska försöka kolla några av era bloggar idag men orkar tyvärr inte er alla för jag är verkligen super trött nu   .


Hoppas att ni haft en härligt solig dag dag hos er också   .

 
 
Jessica Gnista Glimma

Jessica Gnista Glimma

2 februari 2012 08:12

WOW vad fina bilder det blev med nya kameran. Vilken skärpa!
Tack för en jätte trevlig simkväll, kram

http://www.skeppartorps.se

 
Emma och Malte

Emma och Malte

2 februari 2012 08:17

JÄTTEFINA bilder :-)

http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com

 
Malin

Malin

2 februari 2012 10:30

Superfina bilder det vart med den nya kameran :) Sånt e alltid roligt!
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

2 februari 2012 11:17

Vilken skillnad!!!!! På bilderna. Bilderna med den andra kameran var också bra, men det här var ändå mycket bättre. Som du sagt, mycket klarare :-) Kul! Joo, så klart, man får backa rätt mycket, vilket är svårt i den lilla simhallen.
Jag brukar byta till det mindre objektivet där.
Ha en skön dag. Här lyser solen med full kraft!!
Kram
(Jag är likadan, vill att alla ska må bra ;-))

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Grabbarna boys

Grabbarna boys

2 februari 2012 11:22

Bilderna är ju bara såååååååååå bra!!
Du lär dig hela tiden mer o mer hur kameran fungerar.
Ha en bra dag!
Vov o kram!

http://www.grabbarnaboys.blogspot.com

 
Jeanette, Sly & Maya

Jeanette, Sly & Maya

2 februari 2012 15:20

Det märks att du har NY kamera :-) Kanonbilder! Som vanligt blir jag lite avis på simträningen, men plånboken säger att man inte kan göra allt ;-) Kram!

http://www.starsweepers.se

 
Jessica

Jessica

2 februari 2012 17:23

Åh vad kul att du fått nya kameran, ni verkar komma bra överens ju. Fina bilder!!:)
Nu finns klipp på flyt-träning av ingångar i bloggen, särskilt för dig;) Det blåste lite den dan:))
På vårt sim har jag tiokort som jag nog gav 2200 för, tio ggr a´40 minuter inkl dusch före och efter. Då jag oftast tar sista passet blir det 25-30 minuter i bassängen, då kan man som du säger ta det lite lugnt:) Så då är nog ditt billigare än mitt iaf.
Ha en skön helg!

http://www.yrlabus.se/bloggen

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

2 februari 2012 18:33

Så härliga bilder! :) Själv längtar jag efter möjligheten att kunna fotografera vovvarna i dagsljus nu - men jag slutar alltid försent! :/

http://www.henrikolsson.eu

 
Monica

Monica

2 februari 2012 18:56

Bra bilder men behåller nog min amatörkamera;-)
Här har vi 15 minusgrader och det snöar så man ser knappt handen framför sej;-( inget höjdarväder direkt skulle nog hållt tyst om den gröna vintern.
Håller tummarna för att det inte blir dyrt med bilen.
Ha en skön kväll/KRAM

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Mirja

Mirja

2 februari 2012 21:27

Jätte fin hund du har:)

http://vickyagilit.y.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards