Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 11 februari 2012

Vandrat Runt I Skogen För Att Slippa Blåsten

Av Heratorpets Vinja - 11 februari 2012 22:45

Känns tyvärr lite tomt i huvudet just nu   , men jag ska försöka skriva ihop lite i alla fall.


Har inte varit så många minus grader idag, runt -3 har det hållt sig. Men tyvärr så har det varit rätt mulet och även blåst lite. Så det blev att irra runt lite i skogen idag, när man kom där det var öppet så var det attans kallt om kinderna   .


Hade först tänkt vi skulle ut och traska i terrängen jag och Vinja, men jag kände mig rätt seg så vi höll oss till stigarna. Vinja fick i alla fall röra sig lite mera än mig   , hon fick sig nämligen ett gäng intervaller på promenaden. Blev väl minst 10 st som var ca 100 m varje så lite motion fick hon allt. 


Blev även ett gäng fuskuppletande så även näsan har fått jobba lite   .


Tar verkligen mycke längre tid nu för tiden att sortera alla kort man tar. Tyckte jag tog mycke förut men det är ju inget mot vad jag gör nu. Tyckte jag inte knäppt så ruskigt mycke idag men ändå så blev det 140 st innan vi var hemma. Som tur är det ju en hel del dubletter för annars så skulle det verkligen vara svårt att välja.


Ni får verkligen ursäkta mitt tråkiga inlägg idag men det känns som jag glömt hjärnan i skogen   . Bäst jag lägger ut dagens bilder innan ni tröttnar helt.


.

     

Snörullning måste göras minst en gång varje dag.


    

En liten bryggkoll hans det med.


  

Hittade nått kul att sätta tänderna i.


  

Som ni ser så var det dåligt med sol här idag.


  

Glad Vinja med en pinne.


  

På väg in i skogen.


  

Vinja efter en av alla intervaller med bollen.


  

Hade svårt att välja mellan denna som ligger och.....


  

Den som var stående, så det fick bli bägge.


  

Kolla in vargen i skogen.....


  

Ser ni vad koncentrerad hon är. Hon har full koll på hennes boll som jag håller i.


  

Full fart ut för att leta efter sin boll.


  

Självklart hittade hon den också.


  

Jösses vad man får ställa upp på stolliga saker bara för att man är blogghund.


  

Mycke spring i benen var det, här i ännu en intervall.


  

Vinja med sin boll.


  

Bara en massa snö och is, fast här ute är det nog inte så tjock is.


.

Om man ska tro vädernissarna så får vi sol i morgon   . Hoppas, hoppas verkligen att det stämmer. Vore ju skönt med en fin dag på sin ledighet i alla fall.


Hoppas att eran lördag varit lite mindre gråkall och blåsig än vad våran varit.


Sköt om er och Natti, Natti på er   .


 

 
 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

11 februari 2012 23:07

Jaa, hundarna tror väl vi är helt "tossiga" ibland, med alla tokigheter dom får göra ;-)
Äh, jag tror dom gillar det!
Oj oj, 140 bilder! Varje dag? Jag brukar göra en första rensning, innan dom hamnar på datorn. Men roligt är det att fota ;-)
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
 Rudi

Rudi

11 februari 2012 23:36

Oj, vilken varg! Nu lurade ni oss nästan! Svar: Idag gick vi mattar bara och babblade och babblade, så fotograferandet glömdes bort. Men det tar vi igen en annan dag! Vi gick samma runda som Vinja och du var med på, fast vi la till en rejäl sväng på slutet så det tog nästan fyra timmar. Härlöigt promenadväder idag, tyckte vi alla!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Emma och Malte

Emma och Malte

12 februari 2012 07:34

Hon är så fin Vinja! Jag gillar de bilderna när hon ligger ner :-)
Hoppas ni får sol idag, här har det kommit ca 1 dm snö i natt och snart ska jag gå med Malte sen är det jobb till 14.30 :-(
Ha en bra dag, hoppas du hittar hjärnan ;-)
Kram

http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com

 
Monica

Monica

12 februari 2012 09:26

Härliga bilder, ser ut som varg i skogen så söt med tassarna på stocken;-)))
En slödag är inte helt fel, ha en skön söndag;-)))
KRAM

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

12 februari 2012 10:28

Vi har också fått lite "varmare" idag, men det har också blivit betydligt råare i luften, och dessutom kom det ytterligare några centimeter snö i går kväll :S

Sv: Debbie trivs bra i vagnen - det är ju samma vagn vi hade när vi cyklade genom Sverige :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Hillman

Hillman

12 februari 2012 11:30

Är här för en snabbvända och tänkte lämna ett tassavtryck, även om det blir ett litet.

Dina bilder är tusen gånger bättre mycket skarpare, nu kan man nästan räkna Vinjas alla pälsstrån, hihi. Jag och matten gillar alla bilder och kan inte välja den ena eller andra, sorry.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Malin

Malin

12 februari 2012 15:23

Kikar in och hoppas helgen varit bra och inte för kall!
Hoppas även den kommande veckan blir bra!
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards