Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 2 april 2012

Huu Vad Kallt Och Blåsigt Det Varit Idag

Av Heratorpets Vinja - 2 april 2012 22:52

Har även idag varit en stor härlig sol ute   , men det har blåst halv storm och varit skit kallt ute igen   . Så det blev bara en kortis i skogen på lite drygt 4 km.


Vet inte om jag berättat det, men jag har köpt mig ett nytt objektiv   . Visst är det 55-200 som jag har bra, men om hundarna är för nära så får man ju bara med delar av dom   . Så förra veckan beställde jag ett Tamron 18-270 som jag fick hämta idag i Expert butiken   .


Så i morgon när Vinja ska paras en andra gång så ska det invigas. Tror det här kommer bli kanon då man både kan få bilder när dom är nära och långt borta.


Blir inte så lång blogg idag för jag måste försöka komma i säng i tid eftersom vi ska åka en tur till Vinjas kavaljer igen i morgon   .


Blev inte så många bilder på dagens promenad   , var både attans kallt att fota och sen blev många dåliga så dom kastades.


.

  

Vinja poserar lite på en stubbe vid ån.


  

Mattes pingla   .


  

Men hallå kommer du då.....


  

På kort ser det verkligen super härligt ut, men det var det verkligen inte   .


  

I skogen låg det lite kvar av snön som kommit.


  

Blev lite mera poserande.


.

Blir som sagt en andra och sista parning i morgon. Sen är det bara att hålla tummarna att det tar sig   .


Hoppas att ni haft lite mindre blåst hos er idag än det varit här. För här har det verkligen blåst smådjävlar   .


Ha det så bra ni alla nu så hörs vi i morgon igen. Förhoppningsvis är det bättre väder i morgon så det också kan bli lite mera kort.



 
 
Hillmans matte

Hillmans matte

2 april 2012 23:15

Jodå, det har blåst isvinder i nästan två veckor, så jag är rätt trött på det där tjutandet i fläktarna, som blir när det blåser på det här viset. Som tur är så har jag inte fått någon mera snö, inte än så länge i alla fall, peppar peppar. Dock har minusgraderna återvänt, de har gott kunnat hålla sig bort men det har någon bra med sig, för då blir det inte så mycket översvämningar för det frystorkar bort snön i stället.

Jättefina bilder på Vinja, du får köra försiktigt för det kan nog vara lite halt på sina ställen under morgontimmarna.

Kramar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

2 april 2012 23:46

Blåst!!! Det är värre än någonting annat!!! Vi hade den här också......Vinden ;-)
Vad kul med ett nytt objektiv! Har tittat på ett likadant. Det blir ju lite bökigt, när man måste byta.
Håller tummarna att det blir en parning till i morgon.
Spänningen är oliiiiidlig :-)))
Ha det bäst och fota mycket i morgon.
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Berit Elisabet

Berit Elisabet

3 april 2012 00:57

Så härligt att det tycks gå bra med Vinjas parning. Spännande.
Spännande också med nytt objektiv - är ju ett superzoom! Hoppas det klarar skärpan i hela omfånget.
Riktigt äckelväder här också, kallt och blåsigt, inget för varken matte, Kasper eller katterna!

http://beritelisabet.blogspot.se

 
Monica

Monica

3 april 2012 06:27

-8 här nu på morgonen;-(
Fina bilder snart får vi förhoppningsvis se en Vinja med stor
mage;-)
Ha en bra dag/Kram

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Brita, Siri och Smilla

3 april 2012 07:13

Kallt och blåsigt men hittade man lä var det riktigt skönt! Lycka till med nästa parning!

 
Nina

Nina

3 april 2012 09:52

Här nere har våren oxå kommit av sig :(! Det var bara att ta fram dunjackan igen *hrmff*. Fast solen skiner ju så helt värdelöst är det ju inte iofs. Du kan tro att jag håller tummarna för att det blir en liten valp till dig! //Kramar

http://www.palmstrand.se

 
Emma och Malte

Emma och Malte

3 april 2012 10:01

Så roligt med ett nytt objektiv! Tråkigt att du inte var nöjd med de andra, du kanske vill sälja det som var 35mm? ;-) hehe..
Hoppas den andra parningen går bra idag!
kramar!

http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com

 
Henrik Olsson

Henrik Olsson

3 april 2012 10:43

Det är alltid en fördel att ha olika objektiv :) Hoppas att du blir nöjd med ditt senaste!

http://www.henrikolsson.eu

 
Ingen bild

Jenny o Brio

3 april 2012 13:49

Ja, våren tog paus igen! Men det blir bättre snart :)
Lycka till på andra dejten idag :)

 
Mia och Greta

Mia och Greta

3 april 2012 22:35

Aha ;-)

http://www.razzeltrazzel.se

 
Malin

Malin

3 april 2012 23:31

Här har vi haft riktigt vårväder idag :) Hoppas du också fått njuta av solens strålar! Fina bilder!
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards