Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 8 maj 2012

Usch Vad Seg Man Blir Att Jobba Natt

Av Heratorpets Vinja - 8 maj 2012 20:30

Usch vad seg och svår startad man är när man jobbar natt   . Vaknade strax efter kl 12 och gick ut och rastade Vinja o gav henne lunch och mig frukost.


Hamnade sen en stund vid datan och Tv:n och strax innan kl 3 lyckades jag kravla mig ut.


Blev den vanliga svängen ut mot Kolsta och sen vägen genom skogen hem som är nästan 6,5 km. Inte så väldans långt men det verkar som om Vinja tycker det räcker rätt bra just nu. I alla fall när solen skiner och hon tycker det är varmt   .


Lite bilder blev det från våran lilla tur, även om det kändes rätt segt idag också.


.

  

Mattes fina flicka bland smörblommorna.


  

Mattes pärla.


  

Hittade sig en bra pinne.


    

Den smakade rätt bra också   .


    

Tjoohoo, full fart med pinnen.


   

Vinja är en riktig blomsterflicka idag.


   

Sötnosen.


   

Hela backen full med fin vitsippor.


   

Växte några fina blå blommer vid vägkanten.


   

Maskrosorna har också kommit fram och lyser upp så fint.


   

Vackert blå himmel även idag.


   

Gott med liten vattenpaus.


.

Är snart dags att åka iväg att göra den andra natten av fyra. Gårdagens natt gick rätt snabbt så jag hoppas det gör så i natt också   .


Nu måste jag fixa lite innan jag ska åka iväg så vi får höras lite senare.


Bye, Bye    

 
 
Rudi o matten

Rudi o matten

8 maj 2012 22:53

Idag var det verkligen en riktig blomsterblogg hos er! Visst är det fint att fota hundarna i blomsterhav?
Så klart räcker det väl ibland med korta promenader nu när Vinja är med smått!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Cruellas sida

Cruellas sida

8 maj 2012 23:15

Jag ska kolla upp vilken kennel han kommer ifrån. Jobbar med henne torsdag natt.

http://crllaue.blogspot.com

 
Ingen bild

Helena Hagström

9 maj 2012 08:03

fina bilder ! Såg ngt inslag där du spårade på grus de va ett bra tips , skall teste det med Axxa

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

9 maj 2012 08:56

Du får plocka lite blommor och binda en krans till Vinja :)

Sv: Ja, grannens ved värmer alltid bäst! :P

http://www.henrikolsson.eu

 
Annica

Annica

9 maj 2012 10:16

Så fina bilder på Vinja med blommor=)
Ja expot vill jag inte ha, dels för starkt och så har vi ju katten att tänka på!
Hoppas dina jobbnätter går fort nu då=)
Ha det så bra!

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Kicki

Kicki

9 maj 2012 11:05

...de blommorna e pärlhyacinter om jag inte missminner mig helt fel...hoppas du har bättre väder än oss för nu regnar de å e trist ute...kramiz

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

9 maj 2012 11:23

Så härligt det är med alla blommor som slår ut i rasande fart!
Vi tar oss en ganska slö dag i dag. Mycket hände i går ;-)
Att gå viltspår i totalt mörker, var en upplevelse......
Ses senare!
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Ingen bild

Jenny o Brio

9 maj 2012 19:54

Åh så sommarfint ni har. Kul att se Drives exteriörbedömning och Blixtras MT.
Snart är nätterna gjorda och du får vara lite ledig igen :)

 
Felix

Felix

11 maj 2012 18:30

Matten läste i tidningen att det är jättmycke huggormisar i farten, så ja hoppsar att ni aktar tassar och fotar, för de är riktigt farliga. Låg visst en massa hundar på djursjukhuset i Falun med dropp men även de som fått ormserum för att överleva. Var rädda om er när ni är ute och spatserar.

Russelpussar till Vinja.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards