Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2012

Promenad I Solen

Av Heratorpets Vinja - 4 augusti 2012 23:00

Idag så vaknade lilla fröken alldeles för tidigt tyckte jag   . Kl 6,00 så vaknade hon och då var det lika bra att gå ut med dom. Vill ju inte ha så lite olyckor inne som möjligt   .


Har inte hänt så mycke här idag mera än en massa spring in och ut med Bozza. Blev en liten kortis vid udden mitt på dagen och på em en promenad med Zäpo och matte ut mot Kolsta.


Har varit riktigt varmt idag   , så hundarna fick svalka sig lite i ån innan vi började att gå. Lilla Bozza var nyfiken på vattnet hon också men råkade av misstag hamna i plurret, så hon såg ut som en dränkt katt när hon kom upp   . Men inte blev hon rädd för det inte, hon bara skakade av sig och gick sen ner till vattnet och kollade lite till   .


Som jag sagt förut så är det inte lätt att fota när man kör barnvagnen så det har inte blivit så mycke kort från promenaden. Men när vi var tidigare vid ån så har det fotats en hel del.


Dagens promenad blev ca 6,5 km.


.

 

Söta lilla Bozza.


 

Mor och dotter kollar lite nyheter.


 

Lilla sötnosen.


 

Mattes pärla.


 

Hittade en bra pinne att gnaga på.


 

Skoj att gnaga pinne.


 

Bozza kollar in grässtråt som är precis vid näsan, därför ser hon så vindtyrig ut.


   

Söt liten flicka.


 

Vinja spanar efter nått längre bort.


   

Min fina Vinja   .


   

Lite bus blev det självklart.


 

Kolla in argbiggan.


 

Riktigt kaxig är hon lilla tjejen.


 

Lilla pluttan.


 

Attackerar morsan.


 

Zäpo och Vinja busar.


 

Skönt att svalka sig lite i vattnet.


   

Vinja och Zäpo i vattnet.


 

Bozza nere och kollar in vattnet.


 

Skönt att sitta och svalka sig tycker Zäpo.


.

Ja vi har som sagt fått dagen att gå idag också   . Är föresten helt suveränt att ha barnvagn att skjutsa Bozza i, skulle ju inte kunna gå några längre promenader alls om hon inte satt i den.


Har mest fått possitiva reaktioner på henne i vagnen, men en gubbe som för övrigt haft hund själv i många år frågade om det var nått fel på valpen som inte kunde gå.... Hur puckad får man vara   . Ja ja, det finns folk till allt. Hon blir i alla fall miljötränad när hon får följa med och åka vagn.


Hoppas att ni haft en bra hunddag ni alla   .



 
 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

4 augusti 2012 23:52

Synd du inte fick någon bild när Bozza ramlade i vattnet ;-) Skönt med hundar som gillar vatten!!! Det är väl toppen med barnavgnen. Skulle behöva en själv framöver. När Ronja var liten, fick hon stanna hemma ensam, när jag gick långpromenad med Quila.
Kramar

http://quilaoronja.blogspot.se

 
Felix

Felix

5 augusti 2012 09:26

Matten hälsar att det är inte många som fattar att en liten valp inte ska gå långa promenixer, samma här när en gubbe frågade varför inte jag var på långpromenix. Matten sa då att det ska inte valpar gå på, jag var för liten för det. Söt är hon den lilla men Vinja är vackrast, jag skulle vilja se hur det ser ut när hon åker vagn det lilla, hihi.

Russelpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Henrik Olsson

Henrik Olsson

5 augusti 2012 10:17

Det måste sett lite lustigt ut när Bozza trillade i vattnet! :P

Men skönt att hon inte lät sig skrämmas! :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Monica

Monica

5 augusti 2012 12:49

Härliga bilder, inte rädd för galler i vattnet ser jag;-)
Ha en skön söndag/KRAM

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
sara

sara

5 augusti 2012 12:56

Vilka underbara bilder du tar :) KRam

http://frumelpomene.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annica,Älsa o Ästher

5 augusti 2012 18:09

Meeen fyy tusan vilken goding du fått hem!!!!! Vad söt hon är Bozza:-)har suttit o tittat på en massa fina bilder sen du hämtat hem henne o Vinja:)
ha det så himla bra nu med dina flickor:)
kram!

 
Emma och malte

Emma och malte

5 augusti 2012 19:42

Ja, vissa människor är ju lustiga!! Det var som en gubbe som bor här där jag bor, han har alltid sin hund lös och den sprang rätt fram till Malte när vi var ute och gick och då blev Malte rädd och satte svansen mellan benen och sprang bakom mig. Då frågade gubben varför inte Malte var glad? Istället för o ropa in hunden...

Men du fick ju många fina bilder iaf på de små söta tjejerna :-D
Kram

http://cockerkillarnarsvardag.blogspot.com

 
Eva

Eva

5 augusti 2012 22:27

Vad trevligt att du har en söt liten valp efter Vinja! Fina bilder!

http://www.kohagslyckanskennel.se

 
Henrik Olsson

Henrik Olsson

5 augusti 2012 22:28

Sv: Ja, bilden var kanske fin - men hela agilityplanen var täckt av sån skit innan vi började rensa. Lite mindre än halva planen är kvar att rensa.

Jag tänkte småfuska lite nu och blanda round-up, ättika och koksalt i stället :P

http://www.henrikolsson.eu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards