Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2012

Promenad & Vinja Badat

Av Heratorpets Vinja - 13 augusti 2012 21:45

Jaha, då har man avverkat den första arbetsdagen. Usch vad seg man var när klockan ringde halv 5   . Men det gick bättre att jobba än jag tänkt mig   .


Man hinner ju tyvärr inte så mycke när man jobbar   . När jag kom hem så fick tjejerna mat och sen vila lite innan vi gick ut   . Blev den svängen som vi kallar Stora Göksten, den blev ca 6,5 km.


Bozza åkte som vanligt mest vagn, men på några ställen fick hon busa med morsan lite vilket var jätte kul   . Vinja fick sin boll idag också så det blev både spring och lite dragkamp.


En massa bilder blev det också och om det funkar så blir det ev en film när Vinja och Bozza busade.


 

 

Bozza är ute och utforskar bryggan.


 

 

Vi var nere vid vattnet och Vinja fick svalka sig lite.


 

Kolla in farliga hunden   .


 

Bozza försöker ta Vinjas pinne.


 

Lilltjejen blötte fötterna och benen lite.


 

Men huu vad blöt man blev då....


 

Står och väntar på morsan.


 

Försöker sno pinnen igen.


 

Skönt i vattnet tyckte Vinja.


 

Lite dragkamp med bollen.


 

Söta flickor.


 

Öronen fladdrar som vanligt när Bozza springer.


 

Kul att busa med morsan.


 

Mina sötnosar.


 

Bozza i profil.


 

Ja så då var det dom där öronen igen då.


 

Mattes fina flicka.


   

Det är mycke spring i den lilla tjejen.


 

Var attans snabb med kameran och fick en bild när ena örat nästan står upp.


 

Smyger på mamma.


 

Så kul med dragkamp.


Ja då gör vi ett försök då och ser om det kan bli nån film. Filmade lite när dom sprang och busade med bollen.



Med lite tur så finns det en film nu   .


Måste försöka komma i säng lite tidigare än igår, känner att lite drygt 4 timmar är en aning för lite att sova   . Ska kolla en snabbis vad ni gjort för kul idag och sen rasta tjejerna och gå och sussa   .


Ha det så bra mina vänner så hörs vi troligtvis i morgon igen   

 
 
Emma och malte

Emma och malte

13 augusti 2012 22:15

Åh vilken fin film på dina tjejer :-)
Så roligt Vinja verkar tycka det är att busa upp med Bozza :-)

Kram

http://cockerkillarnarsvardag.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

13 augusti 2012 22:20

Härligt, lagom väder, och fin film ;-)
Vinja verkar så försiktig när hon leker med Bozza.
Skönt att första arbetsdagen är avklarad!
Ha en bra morgondag också.
Kram

http://quilaoronja.blogspot.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

13 augusti 2012 23:41

Ibland kan det vara säkrast att vänta på morsan vid kanten :P

Sv: Ja, lite galen måste man nog allt vara :P

Debbie kommer att få stanna hemma den här gången - det blir enklare då jag måste cykla minst 15 mil/dag, och jag är inte galen nog för att vilja dra cykelkärran 460 mil.

Fast å andra sidan har jag nästan 2 år på mig att ändra mig :P

http://www.henrikolsson.eu

 
våran lycka - vecka 35

våran lycka - vecka 35

14 augusti 2012 10:48

Oh vad fin lill tjejen är<3

Såret Luzza har uppkom av att hon blev hundbiten, bettet har läkt men hon har kliat upp de andra:(
De spricker så fort hon rör sig och jag försöker hålla de rent och fint men d vills sig liksom inte... de e fint under skorpan men ser förjävligt ut när skorpan uppkommer.
Vet du nå bra salvor eller tips på vad man kan göra?
Blir besök hos Vet. på torsdag om jag inte får bukt med de.

kram till er

http://varanlycka.blogg.se

 
Monica

Monica

14 augusti 2012 12:30

Härlig öronstil dom står nog snart men faller ihop när hon byter tänder;-)
Härliga bilder på mor och dotter;-)
Ha det bra/Kram

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

14 augusti 2012 14:40

Underbara bilder och härligt litet klipp på mor o dotter bus :D
kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Rudi o matten

Rudi o matten

14 augusti 2012 18:32

Jaaa, vbi gillade filmen med bus jättemycket!

http://www.bmwsfgotoblogg.blogspot.com

 
Nina

Nina

15 augusti 2012 09:28

Himla praktiskt med vagn :)! Helt underbara bilder som vanligt men vilka roliga öron hon har, lilla Bozza *fniss*. //Kramar

http://www.palmstrand.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards