Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2012

Kollat På Tävling På Bruks & Gått Promenad I Vilsta

Av Heratorpets Vinja - 18 augusti 2012 23:00

Måste börja med att varna för att idag så blir det väldans massa kort. Så har ni bråttom är det nog bäst att ni tassar ut redan nu   .


Bozza vaknade strax efter kl 6 i morse och jag var inte så pigg då måste jag säga  . I normala fall så går vi ju och lägger oss igen efter morgonrastning och frukost   . Men idag så blev det inte det för kl 9,00 skulle vi vara ute på bruks och kolla på Laila och Izac som skulle tävla Lydnadsklass 1.


Det var första tävlingen för Izac så det blev några små missar, vilket inte är konstigt. Men jag tycker han var såå duktig den lille gossen   .


Det var flera hemma hundar som tävlade så jag fotade lite på en del av dom, han tyvärr inte alla   .


Dom första bilderna är på Britt-Marie och Akacia som tävlade i Lydnadsklass 2.


 

Fritt följ.


 

 

Inkallning.


 

Rutan.


 

 

Apportering.


 

Hoppet.


Nästa ekipage som blev fotade var Marie och Rocky som tävlade i Lydnadsklass 1.


 

 

Linförighet.


 

Inkallning.


 

Ställande under marsch.


 

Hoppet.


 

Rocky. 


Sist men inte minst så var det dags för Laila och Izac att göra entre   .


 

 

 

Linförighet.


 

 

Inkallning.


 

Ställande under marsch.


 

Fasthållande av apporten.


 

Hoppet.


Sen åkte vi hem och vilade lite   och åt lite mat   . Mot kvällen så åkte jag och hämtade dottern för en promenad i Vilsta skogen. Var verkligen inte lätt att skjuta vagnen på vissa ställen  , var mycke upp och ner på vissa ställen   .


Nästan 5 km fick vi ihop, men det kändes som längre med vagnen.


Självklart så kommer det ett gäng bilder på mina tjejer när vi var i Vilsta och Vilsta skogen.


 

 

Har man tur så får man såna här häftiga bilder på Bozzas öron. Dom är verkligen attans stora, tänk vad bra hon kommer höra sen när dom står upp   .


 

Hon är så söt lillgrisen.


 

Bozza på språng efter morsan.


 

En glad Vinja med sin boll.


 

Bäst hålla hårt i bollen så inte Bozza snor den.


 

Full fart iväg.


 

Tänker du bara sitta där eller....


 

Inte lätt att släpa på dottern också när man ska springa.


 

Är du redan trött lillan.


 

Envis är hon lilla Bozza.


 

 

 

Mina tre fina flickor   .


 

Spanar in....


 

Och sen iväg.


 

Tjoohoo morsan nu kommer jag och tar bollen.


 

Får man inte tag på bollen kan man ju alltid bita morsan i halsen.


 

Kul med bollen.


 

Ta mig om du kan då....


 

Tjejerna i skogen.


 

Bozza syns knappt i riset.


 

Finns mycke bra vägar att gå i Vilsta.


 

Bozza och Vinja. Skönt kunna åka när man är trött.


Klockan blev över 9 på kvällen innan vi kom hem så som vanligt sitter man här sent.


Märks man var uppe tidigt i morse för jag känner mig jätte trött   . Men jag får nog försöka hålla mig vaken ett tag till för annars vaknar väl Bozza vid 4-taget eller nått i morgon och det vill jag inte   .


Hoppas att ni alla haft en bra hundig lördag med era fyrbenta vänner   .




 




 
 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

19 augusti 2012 00:07

Bilder är alltid roligt att titta på. Fick ju även se Marie och Rocky!!!Duktiga!
Ser ut som ni haft ett bra väder hos er i dag. Här var det något som droppade från himlen, nästa hela utställning :-(
Hann inte skriva något här i går :-( Men ibland är det alldeles för få timmar på dygnet!
Nu är det visst tid att sova lite
Ses i morrn
Kram

http://quilaoronja.blogspot.se

 
Kicki

Kicki

19 augusti 2012 06:20

...e sååå sugen på att gå ut å tävla e 2 år sedan nu...men de har varit nått med Annie hela tiden...öron/hals/urinvägsinfektion och nu Anaplasma....men de e ju iof inte hela världen att vi inte tävlat men känns trist när vi var igång och så kommer de ena efter de andra...huvudsaken e ju att hon får vara frisk!! härliga foton iaf!! Ha en bra söndag! kramiz

http://www.gammtackan.blogg.se

 
BMW o Rudi

BMW o Rudi

19 augusti 2012 10:18

Ja, det var många som tävlade igår, både här och där! Kul att få se lite foton från E:a.
Vilka fina tre flickor du har! Kul att dottern ville hänga på i skogen.

http://www.bmwsfgotoblogg.blogspot.com

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

19 augusti 2012 13:34

Jag känner igen det där med att vovven släpar efter - Debbie hade samma problem när Bagheera var liten. Fast då bet han sig fast i halsen och hängde kvar som en fästing :P

http://www.henrikolsson.eu

 
Lindha

Lindha

19 augusti 2012 19:57

Ojoj kl. 06.00 är tidigt, som med barn, jag fick sova en halvtimme till iaf ;)

Ang badinlägget innan, simmar Vinja hela tiden runt runt i vattnet? Önskar mina gjorde det, men dom vill man ska kasta ut den oranga gummigrejjen... Slöfockar helt enkelt! Mina :)

Ha en fin vecka!!!!

http://vildarna.bloggplatsen.se

 
Emma och malte

Emma och malte

19 augusti 2012 21:43

Vi tycker det är roligt med många bilder :-) Så för oss gör det inget alls ;-)
Roligt med lydnad! Vi ska nog ta tag i våran lydnadsträning igen, har haft ett litet uppehåll ett tag!
Och fina busbilder som alltid :-D
Kram

http://cockerkillarnarsvardag.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards