Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 2 januari 2014

Dags Försöka Komma I Fatt Med Bloggen

Av Heratorpets Vinja - 2 januari 2014 23:43

Ja då har jag varit dålig med att blogga igen   , får nog skämmas lite   . Så det får bli en liten snabb sammanfattning.


Måndag den 30/12 så blev det en tur ut mot Våtmarken som blev nästan 8 km   . Zäpo var även med på dagens sväng och här kommer lite kort från den promenaden.


.

 

Det var lite sol ute   .


 

Nyfiken på bryggan.


 

Vinja och Bozza har dragkamp. 


 

Bra det finns bänkar så man kan vila sig lite.


 

Fina Zäpo.


 

Bozza och Zäpo.


   

Så härligt med sol.


 

Zäpo spanar på några svanar.


 


 

Min lilla skrutta.


 

Lite posering.


Hallå.....Ska vi gå upp här eller.... 


 

Zäpo och Bozza har egen miljöträning.


 

Zäpo och Bozza.


 

Lite bus.


 

Fina Vinja.


     

Att det är så kul med vatten.


 

Bäst ducka när morsan kommer med pinnen.


     

Bus.


 

Fina Zäpo.


 

Läckert.


 

Tjoohoo.


 

Mattes sötnos.


   

Ska jag gå upp här.....


 

Mor och dotter busar.


 

Ligger snällt och väntar när det går folk förbi.


.

Tisdag 31/12 så blev det åter en promenad ut mot Våtmarken, men då hade vi sällskap av Vicky och hennes grabbar   . Även då blev svängen nästa 8 km och här kommer korten från den promenaden.


.

 

Hela gänget.


Bozza och Happy.


 

Bozza testar gallret.   


 

Texas, Happy, Vinja och Bozza


   

Vinja, Bozza och Happy.


 

Mera posering.


 

Bozza hittade en genväg.


 

Hela gänget.


 

Bozza och Texas.


 

Happy och Bozza.


Lite bus.


 

Texas håller koll.   


.

På årets första dag så åkte vi till Kjula och spårade. Bozza fick ett spår på drygt 450 meter med 4+slut och 3 vinklar. Det gick kanon fast det hade gått över en karl med en hund i Bozzas spår. Hon strulade lite där dom gått men löste det efter en stund   .


Vinjas spår blev 800 meter långt med 3 spetsvinklar och 7+slut. Även hon skötte sig kanon   .


Här var vi och spårade.


.

 

.

Idag den 2/1 blev det bara en kort sväng på ca 2 km men dom fick varsitt uppletande med 4 föremål var. Bägge letade bra och hittade alla sina saker   .


.

 

Duktiga flickor efter dagens uppletande.


.

Ja nu är vi ikapp igen då   . I morgon kväll när jag slutar jobbet ska vi åka hem till Lena och grabbarna över helgen, det ska bli såå kul   .


Kommer bli en massa rolig träning för hundarna så nu är det bara hålla tummarna för bra väder   . ja sol är väl inte att räkna med, men uppehåll kan man väl hoppas på   .


Nu ska jag packa inför morgondagen och sen gå och sussa lite   så man förhoppningsvis är pigg i morgon.  

 
 
Ingen bild

Annica,Älsa o Ästher

3 januari 2014 12:31

Men vad härliga bilder du bjuder på :) här är det svart som natta dygnet runt och jag låter kameran ligga kvar hemma för det blir ändå inga bra när det är så mörkt jämt :(
Hoppas att solen vill återvända snart ;)
Ha det bra!

 
Malin

Malin

3 januari 2014 17:30

Fin fina bilder, som alltid :)
Måste också komma igång med bloggen,speciellt nu då jag har något roligt att berätta ;)
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Henrik Olsson

Henrik Olsson

6 januari 2014 16:06

Det är som vanligt fullt ös på dina :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Monica

Monica

9 januari 2014 12:34

Fina natur och vovvebilder;-)
Ja det ska bli så kul med lilla Sture :-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards