Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 2 januari 2010

Mulet Och Blåsväder

Av Heratorpets Vinja - 2 januari 2010 23:15

Blev en sväng på fm idag för det var ju dags att börja jobba igen Pouty. Tur det blev en mjuk start med bara 3 em innan det blir lite ledigt igen  Way To Go.

 

 

Var inge vidare väder idag. Det var grått, snöa och blåste lite. Hade tänkt gå bort mot Kolsta, men när jag kom bort mot gärdena så blåste det lite för kallt tyckte jag  Windy. Så vi gick upp och genom skogen istället. Men hu så jobbigt i snön  Tongue Out 1tur det inte var så jätte långt.

 

 

För att Vinja skulle få röra lite på sig fick hon lite intervaller efter sin boll   . alltid lika uppskattat.

 


   

Myser i snön.

 


   

Litet snömonster, och lipar gör hon också.....

 


   

Det var här jag upptäckte det var lite för blåsigt för min del.

 


   

Verkligen grått och trist ute   .

 


  

Kommer i full fart efter ha hämtat sin boll.

 


  

Mitt lilla gull  Wink .

 


  

Här uppifrån hade hon bra utsikt.

 


  

Kan du stoppa undan den där foto apparaten nu så vi kan gå också  Ponder .

 


  

Tittut på er.....

 


  

Ni skulle bara våga ta min boll  No No No . Kolla in blicken.

 


  

Självklart så börja solen titta fram lagom när vi nästan var hemma.....Så typiskt.

 


Så då blev det ju självklart lite bilder på min pärla i solen också   , det fick man ju inte missa.

 


  

Men hallå, ligg inte bara där.....Rör på dig......

 


  

Får jag ta bollen snart.

 


  

Min lilla ängel  Heart In Hand .

 


Så såg våran dag ut. Fick ihop ca 6,5 km på våran promenad men den delen genom skogen kändes dubbellt så lång. Inte lätt när man börjar bli gammal  Wink .

 

 

 

Nu ska jag skynda mig och sova så man är pigg inför morgondagens promenad.

 

 

Ha en skön natt och dröm sköna drömmar  Dreaming 





 
 
Maja Jaro & Hinta

Maja Jaro & Hinta

3 januari 2010 07:02

Ja blåst o mulet är inte kul så här års när de är tillräckligt jädrans kallt ute. Va Vinja ser galen ut när hon borrar ner huvudet i snön.
I morgon återgår man till verkligheten med jobb. Fyra dagars ledigt gör att man blir lite halvslö =) Men de börjar lugnt me två dagars jobb o en dag ledigt =)
Sköt om Er o njut av snön ;-)
Kramar

http://www.freewebs.com/majazarges

 
Mia o Razzel

Mia o Razzel

3 januari 2010 10:26

Ja det var kallt igår. Men solen tittade fram lagom som det var dags att åka hem. Måste erkänna att jag glömde kameran när jag åkte till Katrineholm. Va ,sa du något om att bli gammal?! :-)
Nu blir det som sagt jobb 2 dar ledig 1 och jobb 2 dar.
Kram!

http://www.razzeltrazzel.se

 
Madde

Madde

3 januari 2010 21:23

Tycker inte det gör så mkt då det är grått på himmlen då man har snö, det känns liksom trevligt endå, men blåst är ingen höjdare.

Som vanligt har du helt underbara bilder!

God fortsättning på det nya året

http://working-gsd.bloggplatsen.se

 
Angie

Angie

3 januari 2010 22:59

Söta bilder på fina Vinja !
Verkar som du hade lite otur där med blåsten..för när jag gick senare på em så var det alldeles vindstilla och underbart :D

Väntar på dagens blogginlägg....
Kramiz!!

http://www.angieorex.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards