Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 11 januari 2010

ÄNTLIGEN :)

Av Heratorpets Vinja - 11 januari 2010 10:29

Blev ju som sagt åter en tur igår till Monika för att kolla lilla fröken och för att besöka Monikas veterinär Leif Hokfors.

 

 

Åkte först till Monika och hon tyckte redan när vi kom in att Vinja var lite mera "på hugget" idag än igår Happy . Hon kände på henne och tyckte det borde kunna vara dags. Vid 2 skulle vi träffa Leif på hans klinik, han kände och kolla o stoppa in nått för att kolla hur det låg till. Han gjorde även ett utstryk.

Det visade att hon var nästan inne i höglöpet och tyckte att dom bästa dagarna var igår söndag, måndag och tisdag. Så det var bara försöka få tag på Ixxons husse och hoppas dom var hemma, och det var han  Too Happy 1

Var väl inte klara hos Leif föräns vid 4 tiden, sen till Monika för att fixa lite. Hämta hennes hundar och packa in. Vi skulle ju först hem med min bil till Torshälla för att slippa åka med den sen mitt i natten.

 


Kom väl iväg från mig vid kvart över 6 ungefär sen åkte vi mot Åkersberga. Eftersom det är halt Ice Skating  så tog det ju ett tag åka dit, sen var det ju ingen av oss som hitta dit med säkerhet. Monika hade lånat en GPS men vi visste inte hur vi skulle få den att funka, så den levde sitt eget lilla liv Hmm.

 

 

Blev rätt sent innan vi var framme, var nog strax efter 9 på kvällen. Men sen gick det rätt snabbt. Ixxon kom ut så dom hälsa lite och det syndes på Vinja att det låg rätt bra till, lite fånig och pipig var hon men dom kanske är så. Har ju aldrig varit med på sånt här förut.

 

 

Men inom 5 min så hade han hoppat på och sen satt dom fast. Blev en hängning på ca 25 min. Ixxons husse Magnus sa att det gick väldigt bra för att vara en första gångstik och Monika tyckte det var en jätte lyckad parning  Thumbs Up.

 

Men hu vad jobbigt stå och vänta medans dom satt fast  Duh. Som tur var skötte Monika och Magnus det mesta men jag fick vara med och hålla lite när hon försökte lägga sig några gånger. Kan förstå det verkligen måste vara jobbigt stå så där i nästa 30 min. Blev en hel del protester också från lilla fröken under dom 25 minutrarna.


Blev väldigt sent, var hemma vid halv 2 på natten och då hade Monika en timmes bilfärd hem  Convertible.

 

 

Ska åka och para på tisdag igen fast lite tidigare den här gången som tur är.

 

Eftersom det var mörkt när vi kom dit så blev det tyvärr inga bilder  Sorry. Tog lite bilder på väg till Monika och veterinären. 

 

 

Blev väldigt mycke text idag så jag hoppas ni står ut med det.

 


  

Lilla skruttan.

 


  

På väg till bilen för avfärd till Monika.

 


  

Tanka i Arboga var jag tvungen också.

 


  

På väg till veterinären.

 


  

Här var vi och kollade Vinja.

 


Tog en bild på Ixxon men det var inne och rätt mörkt så den blev inte så bra. Men vi måste ju ha någon bild på Vinjas kavaljer.



  

Ixxon.



Idag har vi sol så man kanske kan hinna ut en sväng innan det blir för kallt.

 

 

Kommer kanske en rapport i kväll vad vi gjort idag. Tills dess så ha det bra och sköt om er  Hello 





 
 
Vicky

Vicky

11 januari 2010 13:36

Oj vad spännade. Hoppas på fina bilder på tisdag.

http://www.berdis.dinstudio.se

 
Jessica

Jessica

11 januari 2010 13:43

Härligt att höra att allt gick bra,
Vad härligt att åka till en hane som KAN para.... Kan du tänka dig hur kalla, frusna och trötta vi hann bli av att stå och titta på en hane som försökte få till det i flera dagar?
Nej nästa gång tänker jag använda en hane som parat förut.... :)

http://www.skeppartorps.se

 
Angie

Angie

11 januari 2010 15:03

KUL att det gick så bra :D !!! Riktigt spännande ska det bli med alla valpisar !!!
Tackar för promenaden idag :D !!!
Kramizar !!

http://www.angieorex.se

 
Maria&Hera

Maria&Hera

11 januari 2010 15:16

Men vad spännande med parningen! Håller tummarna för att allt skall gå vägen!

http://belgarfans.bloggagratis.se

 
Christine

Christine

11 januari 2010 15:43

Skönt att parningen gick bra och så spännande med valpar!!

http://www.wilsesdelta.se

 
Mia o Razzel

Mia o Razzel

11 januari 2010 18:59

Vad skönt att det gick bra! Nu håller jag tummarna att det tog också.
Ibland måste man ju få skriva utan allt för mycket bilder också, även om det är roligare med bilder. Ja det blev ju inte någon riktigt bra bild på Ixxon, men jag har sett han på hemsidan. En riktig snygging. Antar att "innehållet" också lovar gott. :-)

http://www.razzeltrazzel.se

 
kerstin

kerstin

11 januari 2010 20:00

Vad spännande med små valpisar att pussa och pyssla om...även vi håller tassar o tummar!
Ha en bra vecka...Kram

http://trekillarsblogg.bloggplatsen,se

 
Lina

Lina

11 januari 2010 20:14

Weii spännande, då håller vi tummarna här i Alingsås nu!

http://midasoenya.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards