Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 8 december 2010

Första Dagen Med Spike

Av Heratorpets Vinja - 8 december 2010 23:01

Ja då har Spike varit här i ett dygn nu. Tycker det har gått jätte braThumbs Up . Märks han är lite ovan att vara här för han följer mig när jag rör på mig.

 

Natten gick bra, var ute sista gången och rasta kl 1 i natt och vi gick upp vid 9 i morse.

 

Vid 1-taget så gick vi en promenad med Angie och grabbarnaWalking The Dog Female. Blev en sväng ut till Kolsta som blev ca 8 km. Spike var med och busade lite men mest så lekte Vinja och Zäpo, tror Spike tyckte dom lekte lite för tufft för honom  Football .

 

Måste väl även rätta lite, Spike är visst 5 år inte 6 år som jag skrev i det tidigare inlägget Embarrassed .

 

 

Ett gäng kort har det blivit på våran promenad även idag. Tyvärr så har det varit mulet hela dagen så korten blir tyvärr där efter.

 

 

  

Spike spanar lite.

 

  

Spike kollar in Vinja och Zäpo har hittat en pinne.

 

  

Spike, Vinja & Zäpo.

 

  

Mor och son har dragkamp.

 

  

Hmm, mycke spännade dofter här tycker Spike.

 

  

Spike och Vinja.

 

  

Hmm, hoppas inte Spike redan tröttnat på att bli fotad eftersom han räcker ut tungan.

 

  

Bus ute i snön.

 

  

Mor och son brottas lite.

 

  

Zäpo med snö i hela ansiktet.

 

  

Spike och Zäpo har hittat nått spännande i busken.

 

  

Spike kommer farande.

 

  

Spike, Vinja & Zäpo.

 

  

Vinja och Zäpo vill ha samma pinne.

 

  

Jaha hur har ni tänkt få med er denna nu dåThinking.

 

  

Vi samarbetar ju självklart och hjälps åt att bära pinnen   .

 

  

Spike & Vinja.

 

  

Spike har fått ett tuggben. Hmm Hmm 2ska man äta åt det här hållet......

 

  

Eller blir det bättre så här kanske.....

 

  

Vinja var snabb med sitt ben.

 

  

Mums vad gott det var.

 

 

 

Någon mera promenad blev det inte idag, det fick räcka med den som blev. I morgon ska vi nog träffa Vicky och hennes grabbar. Får se vad Spike och Molle tycker om varandra.

 

Hoppas ni alla haft en bra dag.

Hörs i morgon. Natti, Natti Pillow.






 
 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

9 december 2010 04:54

Du kan vara lycklig så länge dem inte tar in pinnarna (eller i det här fallet: ett mindre träd) och sen maler sönder det under bordet :P

Tuggben är alltid att föredra :P

Sv: Ja, man undrar nog vad det är som gör att jag vill gå så långt - men ska man ut på äventyr ska det vara rejält :P

Sen är det ju kul att alla vovvarna får chansen att följa med :) Det är en utmaning som är möjligt, och det vi ska ta reda på nu är om det är möjligt även för oss :P

http://www.henrikolsson.eu

 
Monica

Monica

9 december 2010 06:14

Blir du med beardis nu tro;-)han drar väl in lite ner snö än Vinja.
Tittade på valpbilderna och blev botad, som dom är nu vill jag nog inte ha några på köksgolvet igen ;-)
Ha en skön torsdag;-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Mia o Razzel

Mia o Razzel

9 december 2010 06:40

Det blev väl bra bilder trots brist på sol :-)
Hur känns det med två hundar då?
Kanske en till på gång? :-)

http://www.razzeltrazzel.se

 
Ingen bild

Vicky

9 december 2010 06:44

Toffsen ser bra ut;). Vilka fina bilder de blev trots bristen på sol. Kort på Spike med lipande tunga var bra. Syns senare idag!!

 
Britt Marie o Rudi

Britt Marie o Rudi

9 december 2010 07:31

Härliga brottarbilder! Jag gillar Spike , han ser tuff ut, fast du är snyggare Vinja! Ja se till att matten får ändan ur vagnen och bakar gottis tilkl er nu!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Anna och Jens

9 december 2010 07:34

Spike är bra på att hjälpa till både med städning och hämta hem julgran.

Trodde vi skulle behöva åka till vet med Axa i går men efter ett par timmar började hon kunna röra sig i gen, troligen en kraftig sträckning i ett framben....

 
Madde

Madde

9 december 2010 08:41

Spike ser ut som en go nallebjörn, men pälsen måste vara rätt joggig att sköta skulle jag tro!

Härligt att han kommit så pass bra till ro endå :-)

http://schaferlyan.blogspot.com

 
Ingen bild

Jenny o Elba

9 december 2010 09:15

Spike var mig en riktig liten sötplutt! Kul med en gäst, eller är det tänkt att han ska bo permanent hos dig och Vinja?

Jag tycker att bliderna blev bra trots gråvädret.

 
Jeanette, Sly & Enya

Jeanette, Sly & Enya

9 december 2010 09:19

Spike verkar vara en härlig filur, kul att det går så bra med Vinja & andra hundar. Men jag är inte avis på pälsvården;) Ha en skön torsdag!

http://www.starsweepers.se

 
Kicki

Kicki

9 december 2010 09:23

...härligt att de går så bra ihop!
Fina foton som vanligt trots de gråa vädret...vi kom inte iväg idag då John inte fick ihop de sista i tanken på bilen så vi får vackert hålla oss hemma

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Anna & Nova

Anna & Nova

9 december 2010 09:56

Härligt att det går bra med Spike :)
Han ser för go ut på bilderna :) Men vilken päls,måste du borsta honom varge dag?

http://ellegaard.doggyblogg.se

 
Jessica

Jessica

9 december 2010 15:43

Skönt att det verkar gå bra med Spike!
Förstår att schäferlekar kan vara lite mycket för honom, han har min fulla förståelse;)
Får han snöbollar i pälsen? Min långhårige schäfer jag hade innan Yrla han fick ju det, både på ben och mellan tårna.

http://www.yrlabus.se

 
Linda

Linda

9 december 2010 19:39

så härligt Spike har det hos dig!! kommer hit på fler besök för att läsa hur allt går.

http://millieville.com

 
Anna med flock

Anna med flock

9 december 2010 21:03

Fullt hus hemma nu då :)

Skönt att han verkar komma till ro bra och att Vinja så snällt finner sig i att ha besök hemma.

http://timsevimse.blogg.se

 
Anna & Nova

Anna & Nova

9 december 2010 21:22

SV: Ok vilken tur, jag hade med tyckt det var jobbigt hehe

http://ellegaard.doggyblogg.se

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

10 december 2010 19:34

Härliga jyckar som springer och har skojsigt, det ser inte ut att vara så kallt hos er, då blir det i alla fall inga trebeningar, hihi.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards